W ulicę Niską wjeżdżamy od strony ul. Bartosza Głowackiego. Tuż za skrzyżowaniem z ul. Wiejską widzimy znak A-30. Informuje nas on, że na drodze natrafić możemy na "inne niebezpieczeństwa". Brakuje tylko tylko informacji jakiego rodzaju ma to być zagrożenie. Pod znakiem jest brak jest tabliczki opisowej.
Jadąc dalej mamy skrzyżowanie z ul. Zagajnikową brak znaku D-1 (droga z pierwszeństwem).
Znak B-36 za tym skrzyżowaniem.Dlaczego on stoi w tym miescu, skoro i tak nie wolno się tu zatrzymywać nawet komunikacji publicznej. Nie ma znaczenia, że stoi znak D-15 (przystanek autobusowy) ze znakiem poziomym P-17 (linia przystankowa) czy zatoką przystankową. Za znakiem B-36 nikomu nie wolno się zatrzymywać nie ma żadnych wyłączeń co do tego znaku. Dlatego powinien być usunięty a na jezdni powinien być wyznaczony znak P-17
Dalej, za skrzyżowaniem z ul. Akacjową mamy znak B-36 który jest powielany kilka razy. Niepotrzebnie, ponieważ nie ma tu skrzyżowań, które ten znak odwojują, gyż są tam jedynie strefy zamieszkania.
Jadąc wzdłuż ul. Niskiej napotkamy znak A-11a z znakiem B-33 oraz błędną tabliczką T-2. Inofrmuje nas o długości odcinka drogi, na którym występuje niebezpieczeństwo. Stosuje się ją ze znakami ostrzegawczymi, w celu poinformowania, że niebezpieczeństwo, o którym ostrzegają te znaki, powtarza się lub występuje na odcinku drogi o długości przekraczającej 0,5 km. Długość tego odcinka podaje się w km z jedną cyfrą po przecinku z dokładnością do 0,5 km. Powinna natomiast być tabliczka T-1
Za progiem zwalniającym do skrzyżowania jest dosyć blisko, więc nie ma potrzeby stosowania znaku B-34
Znak D-15 jest żle oznakowany gdyż Na znaku D-15 nie dopuszcza się stosowania dodatkowych napisów lub symboli. Informacje wskazujące:
— nazwę przewoźnika, np. MPK, WPK, MZK, PKS itp., lub jego symbol,
— rodzaj przystanku, np. na żądanie, techniczny, dla wsiadających, dla wysiadających itp.,
— nazwę przystanku,
— numery lub oznaczenie linii,
— rozkład jazdy, można umieszczać:
— na niezależnych konstrukcjach, słupkach itp.,
— na elementach konstrukcji wiaty przystankowej,
— na konstrukcji wsporczej znaku D-15.
Jadąc dalej ul. Niską mamy znak B-33 z ograniczeniem do 30 km/h. Pytanie: po co on tam stoi dlaczego. Tam nic szczególnego nie ma aby tak drastycznie ograniczać prędkość.
Wjeżdżamy w ul. Niską od ul. Nowy port za skrzyżowaniem z ul.Prostą znowu mamy znak B-33 który jest zbędny
Jadąc dalej znowu mamy ten sam błąd z tabliczką T-2 ale ze względu na duży odcinek za progiem powinien stanąć znak B-34
Tez zestaw znaków można ustawić przed drzewem wtedy nie potrzebna będzie tabliczka STOP 50m
Za skrzyżowaniem z ul. Akacjową mamy znaki, które są zbędne, czyli A-30 z tabliczką T-16a, gdyż tutaj już karetki nie wyjeżdżają a zasłania zbędny znak B-35, który pozwala na postój do 10 min a nie powinien też tam stać gdyż stoi blisko skrzyżowania i przystanku autobusowego czyli na tak krótkim odcinku między skrzyżowaniami nie wolno się zatrzymywać. Dalej mamy znak informacyjny D-21 a jak wiadomo pogotowia już tutaj nie ma
Sugerowałbym postawienie znaku B-36 za skrzyżowaniem z ul. Wiejską gdyż dosyć często parkują tam pojazdy z jednej jak i z drugiej strony i tamują ruch, który czasami jest dosyć duży
Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga – szczególną ostrożność, unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
Nawrocki Adam
Napisz komentarz
Komentarze