Rondo, widziane od strony stacji paliw. Czy ktoś wie po co zrobiono tutaj ciąg rowerowo-pieszy skoro istnieje taki po drugiej stronie drogi? Jest to o tyle bezcelowe, że chodnik po tej stronie ulicy powinien być ze zwględów bezpieczeństwa dedykowany wyłącznie pieszym.
Błędny znak F-6 (uprzedza o wskazanym na nim odpowiednim znakiem niebezpieczeństwie lub zakazie występującym za skrzyżowaniem na wskazanej drodze). To jest oznakowanie obowiązujące przed budową ronda. Znak jest do wymiany.
Dlaczego został na wyspie umiejscowiony znak C-9 (nakaz jazdy z prawej strony znaku), skoro jasno i wyraźnie w rozporządzeniu o znakach i sygnałach zdefiniowano, w jakich okolicznościach i miejscach stawia się taki znak
Znak C-9 „nakaz jazdy z prawej strony znaku" stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody na jezdni) po jej prawej stronie. Na pasach ruchu z prawej strony znaku nie może być dopuszczony ruch z przeciwnego kierunku (rys. 4.2.9.2). Znak C-9 umieszcza się w pasie dzielącym drogi dwujezdniowej, jeżeli szerokość pasa jest równa lub mniejsza od 6 m
Do tego można dodać, że taki znak stawia się na wysokości od 0.9 metra do 1.2 metra.
Skręcamy na rondzie w lewo w ul. Mazowiecką. Po prawej stronie widzimy znak C-13/16 z kreską poziomą.
Popatrzmy teraz na lewą stronę drogi. Widzimy znak B-9. Nie rozumiem dlaczego on tam jest, skoro ma on inne znaczenie, a mianowicie:
Znak B-9 „zakaz wjazdu rowerów" (rys. 3.2.10.1), wyrażający zakaz ruchu rowerów i wózków rowerowych, stosuje się w celu wyeliminowania ruchu tych pojazdów przede wszystkim z dróg o dużym natężeniu ruchu lub dużej dopuszczalnej prędkości stanowiącej niebezpieczeństwo dla jadących rowerami.
Znak B-9 stosuje się w szczególności:
— na odcinkach dróg posiadających wydzielony poza koroną drogi ciąg rowerowy, pieszo-rowerowy, drogi dojazdowe,
— wzdłuż odcinków dróg nowobudowanych, np. obwodnic, w celu pozostawienia obsługi ruchu rowerowego na sieci istniejących dróg.
Znak B-9 powinien być razem ze znakami B-5 i B-36. Mogą być na jednym słupku, tylko trzeba ten słupek podnieś do góry, gdyż pod znakiem B-36 powinna być tabliczka T-25a. Na następnym zdjęciu będzie widać ponowienie znaku B-36 wraz z B-33 (dlaczego nie ma tutaj B-33). Po drodze nie ma skrzyżowań. Są wyjazdy z obiektów i strefa ruchu.
Tutaj pod znakiem powinna być tabliczka T-2b
Zawracamy na rondzie i po lewej stronie widzimy znak C-13/16 z kreską pionową. Na tej samej drodze od strony Św. Antoniego mamy kreskę poziomą. Po prawej stronie jezdni brak jest znaku B-9.
Jadąc dalej widzimy znak B-36. Powinna być pod nim tabliczka T-25a oraz (skoro z drugiej strony jest) znak B-33. Należy go uzupełnić lub zlikwidować z tamtej strony.
Ten znak powinien stać wcześniej zaraz za skrzyżowaniem. Za parkingiem powinien stać znak B-36 z tabliczką T-25b.
Dopiero przed rondem mamy znak B-33. Można było go ustawić o wiele wcześniej
Teraz popatrzmy w lewo i znowu mamy znak B-9. Opisywałem go wcześniej
Skręcamy w prawo na rondzie i mamy znowu sytuacje z znakiem B-9 który powinien stać po prawej stronie jezdni.
Mogę tylko się domyślać po co projektant takiej organizacji ruchu tak ustawił znaki B-9. Myślę że, chciał aby te ciągi rowerowo-piesze były jednokierunkowe ale niestety w polskim prawie nie ma żadnych znaków zakazujących ruchu na drodze dla rowerów.
Dlaczego nie są wymalowane na tych drogach rowerowych znaki P-11 według załącznika 2 do rozp.w sprawie znaków i sygnałów na drodze
Przejazdy dla rowerzystów wyznacza się na przedłużeniu drogi dla rowerów, prostopadle do osi jezdni
Dlaczego podczas wyjazdów z obiektów nie ma powtórzonych znaków C-13/16 , skąd rowerzysta jadący od strony bloków ma wiedzieć że jest droga dla niego na chodniku.
Dlaczego przy rondach gdzie te przejazdy dla rowerów są wyznaczone znakiem P-11 nie są pomalowane w kolorze czerwonym.
Napisz komentarz
Komentarze