Komendant Powiatowy Policji w Tomaszowie Mazowieckim i Wójt Gminy Tomaszów Mazowiecki, podpisali porozumienie w sprawie zorganizowania służb ponadnormatywnych finansowanych z budżetu Gminy Tomaszów Mazowiecki. Większa liczba policyjnych patroli zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa mieszkańców gminy oraz turystów wypoczywających w okresie letnim nad Zalewem Sulejowskim i rzeką Pilicą.
Porozumienie zawarto w siedzibie Urzędu Gminy. Dokument uściślający zasady porozumienia podpisał Komendant Powiatowy Policji w Tomaszowie Mazowieckim insp. Szymon Herman i Wójt Gminy Tomaszów Mazowiecki Franciszek Szmigiel.
W ramach otrzymanych środków finansowych od 1 czerwca do 30 października 2020 roku odbędzie się łącznie 50 policyjnych służb na terenach gminy Tomaszów Mazowiecki. Służby pełnione przez tomaszowskich policjantów w ponadnormatywnym czasie pracy będą planowane według wyników bieżącej analizy zagrożeń. Na pewno dyslokowane będą w weekendy na terenach przywodnych, a w szczególności w rejonie Zalewu Sulejowskiego i rzeki Pilicy tj. popularnych miejscach wypoczynku na terenie gminy.
Decyzja o zwiększeniu ilości patroli policyjnych po przez uruchomienie systemu służb ponadnormatywnych została podjęta uchwałą nr XXI/112/19 Rady Gminy Tomaszów Mazowiecki z dnia 30 grudnia 2019 roku w sprawie uchwalenia budżetu gminy na rok 2020.
W ubiegłym roku samorządy na służby ponadnormatywne w naszym powiecie przeznaczyły 42,5 tysiąca złotych. Najwięcej gmina wiejska Tomaszów oraz Starostwo powiatowe. Dodatkowo przezkazano policji ok. 50. tysicy zlotych na zakup nowego samochodu.
Informacji na temat efektywności organizowanych służb ponadnormatywncyh trudno jest znaleźć w rocznych sprawozdaniach i reportach przedstawianych m.in. radnym.
Napisz komentarz
Komentarze