Firma Clear Communication Group (CCG) poinformowała o wynikach badania IBRiS przeprowadzonego na zlecenie Nationale-Nederlanden, które dotyczyło środków transportu w Polsce.
80 proc. ankietowanych zadeklarowało użytkowanie roweru lub hulajnogi w sezonie wiosenno-letnim, a 40 proc. wszystkich respondentów jeździ rowerem przez cały rok. "Na popularności zyskuje hulajnoga elektryczna – z jej pomocą przemieszcza się już blisko 20 proc. badanych. W ostatnim czasie na nasilenie tego trendu wpłynęły także wysokie ceny paliwa oraz względy ekologiczne" - wskazano.
73 proc. respondentów posiadało własny samochód, ale "już prawie" 60 proc. z nich ograniczyło korzystanie z samochodów na rzecz własnych lub wypożyczonych rowerów.
Decyzja o zamianie samochodu na rower ma charakter ekonomiczny - "wizja kolejnych podwyżek (paliwa - PAP) mobilizuje coraz większą część społeczeństwa do korzystania z alternatywnych środków transportu" - wyjaśniła firma CGC. Zaznaczyła jednak, że "ponad połowa" uczestników badania wybrała rower z powodów ekologicznych.
"Warto podkreślić, że przyjazne dla atmosfery formy transportu przekonały do siebie ponad 70 proc. badanych z największych miast w Polsce. 54 proc. ich mieszkańców twierdzi, że dzięki rowerom i hulajnogom unikają korków, a tym samym szybciej pokonują wyznaczone trasy" - napisano. "40 proc. respondentów deklaruje korzystanie z nich nie tylko w celach rekreacyjnych, ale także podczas codziennych dojazdów" - dodało CCG.
Jednocześnie 40 proc. korzystających z rowerów i hulajnóg obawia się kolizji z uczestnictwem samochodu lub autobusu. "Niebezpiecznych incydentów z udziałem pieszych obawia się ponad 20 proc. użytkowników ekologicznych środków transport.
Przypomniano, że według szacunków z ubiegłego roku do 2027 r. wartość światowego rynku rowerowego osiągnie wartość 80 mld dolarów. "Polacy, wzorem Holendrów, Duńczyków czy Niemców, również pokochali jednoślady. Ostatnie dane GUS potwierdzają, że już ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych posiada własny rower" - napisano.
Dwa badania zostały przeprowadzone na zlecenie Nationale-Nederlanden. "Pierwsze z nich zostało opracowane przez smartscope w dn. 11-22 lutego 2022 roku. Wywiady zrealizowano przy użyciu techniki CAWI na osobach posiadających ubezpieczenie rowerowe w Nationale-Nederlanden w wieku 18+ (N = 202). Drugie badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych w dniach 27-29 kwietnia 2022 r. W ramach badania ilościowego zrealizowano wywiady przy użyciu techniki CATI, na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków (n=1001)" - przekazała firma CCG
Clear Communication Group to agencja PR specjalizująca się w usługach public relations dla banków, firm sektora finansowego, spółek giełdowych, przedstawicieli sektora usług profesjonalnych.(PAP)
Napisz komentarz
Komentarze