Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 30 lipca 2025 03:12
Reklama
Reklama
Wraca temat S12. Tym razem w Radzie Powiatu

Radni na nie. I co dalej?

Trasowanie drogi ekspresowej S12 przez Tomaszów budzi nieustannie wiele emocji. Kolejne spotkania mieszkańców, wydają się odnosić głównie emocjonalny efekt. Inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, a także projektant z protestów niewiele sobie robią.

Konsultacje społeczne są prawdziwą farsą. Trudno je nawet nazwać konsultacjami. Stosunek GDDKiA jest lekceważący nie tylko w odniesieniu do mieszkańców, którym buldożery mogą rozjechać w niedalekiej przyszłości domy, ale także do władz lokalnych. Okazuje się bowiem, że Starostwo Powiatowe będące właścicielem sieci dróg stanowiących bezpośrednie odtoczenie planowanej ekspresówki, nie zostało uwzględnione na etapie konsultacji. Co jest dosyć zaskakujące zważywszy, że to właśnie powiatowymi drogami będzie jeździł ciężki sprzęt, w jakim stanie będą one po zakończeniu inwestycji, możemy sobie tylko wyobrazić. 

Reklama

Wczoraj próbowano zorganizować połączone komisji rady powiatu, na które zaproszono przedstawicieli GDDKiA. Ci ostatni odmówili przybycia, twierdząc, że wszystko zostało wcześniej wyjaśnione i nie widzą kolejności organizacji kolejnego spotkania. Radni , którzy dłużej sprawują mandaty do arogancji instytucji rządowych zdążyli się przyzwyczaić. GDDKiA, PGE, Lasy Państwo, czy Wody Polskie, to prawdziwe, państwa w państwie. Załatwienie i uzgodnienie najprostszych wydawać by się mogło rzeczy, graniczy często z cudem. 

Do porządku obrad Rady Powiatu w czasie piątkowej sesji wprowadzono natomiast punkt dotyczący zajęcia stanowiska w tej sprawie przez radnych. Prawie wszyscy, po mało wnoszącej do tematu dyskusji przyjęli proponowany tekst, co zostało entuzjastycznie przyjęte przez mieszkańców. Czy mają rzeczywiste powody do zadowolenia? Trochę tak, a trochę nie. 

Przede wszystkim już sam tytułu mówiący o wyrażeniu intencji jest mało zasadniczy i dający możliwość różnorakich interpretacji. Chodzi zapewne o to, by wspierając tych z południa, nie narazić się tym z północy.  

Czytamy bowiem, że Rada wyraża sprzeciw wobec wariantu przebiegu drogi Ekspresowej S12 przez południową część miasta, który narusza szeroko pojęty interes społeczny i gospodarczy mieszkańców miasta i powiatu, ale równocześnie ta sama Rada wyraża wolę poparcia inwestycji w wariancie poddanym szerokim konsultacjom i uzgodnionym ze wszystkimi stronami. Co to znaczy? Tak naprawdę niewiele. Że być może ktoś przyjedzie na kolejne spotkania i pojawią się kolejne emocje i transparenty. 

Radni i poseł Witczak próbują robić na tej sprawie politykę. Alicja Zwolak Plichta postanowiła przypodobać się posłowi PO i przeczytać jego interpelację. Naprawdę ktoś uważa, że to było konieczne? Czy na kolejnym posiedzeniu będziemy czytać apele Antoniego Macierewicza? Jest to tym bardziej żenujące, że poseł, który wyczuł, że może trochę złapać politycznego wiatru niedawno domagał się stworzenia z północnej strony Spalskiego Parku Narodowego. Jak to nazwać? Hipokryzją?

Mieszkańcy protestujący przeciwko lokalizacji zbierają podpisy. Jest ich już kilka tysięcy. Żadnemu radnemu jednak nie przyszło do głowy, by w tej sprawie zorganizować referendum lokalne, gdzie wypowiedzą się wszyscy mieszkańcy miasta. Przynajmniej będą mieć taką możliwość. Vox populi vox Dei

Reklama
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Powiat tomaszowski 21.04.2025 17:44
Naciera w to go...no nie mieszajcie mamy pana ministra który ma najwięcej do powiedzenia a póki co jesteśmy dumani!taka prawda

Reklama
Zażenowana 15.04.2025 09:34
Oj naiwny Edku ty naprawdę wierzysz że ta droga budowana jest dla mieszkańców Tomaszowa Muszę cie rozczarowywać miasto z tą chorą inwestycja nie ma nic wspólnego i choćby wszyscy mieszkańcy Tomaszowa wyszli na ulicę i podpisali petycję że chcą węzeł na Jana Pawła to nigdy go tam nie zobaczą. Węzeł musi być przy kopalni Biała Góra i Grudzeń las….. a dlaczego ? Domyśl się i zrozum wreszcie że zadaniem S12 jest rozładowanie ruchu na A1 przy okazji zrobienie dobrze kopalniom a dla mieszkańców ma jedynie smród i zgliszcza

AK-47 16.04.2025 08:07
Ja bym prześledził stosunki właścicielskie na szlaku budowanej obwodnicy w wersji południe. Kto będzie wywłaszczany ewentualnie i jakie ma znajomości. Dla przypomnienia: Już w latach '90 planowano budowę nowego lotniska pod nazwą bodajże Centralny Port Lotniczy. Lotnisko to miało mieć lokalizację w okolicach Babska. Początek lat '90 to jak pamiętacie czas kryzysu w rolnictwie (i nie tylko). Ziemię można było kupić za grosze. No i właśnie ci którzy wiedzieli o lokalizacji tej budowy ziemię tam wykupywali. Jak myślicie kto? Jeżeli odpowiedzieliście, że trzyliterowa partia to zgadliście. Miało być fajnie ale przyszedł PiS i.... zmienił lokalizację! Kto był jednym z najgłośniejszych który krzyczał (oprócz PO oczywiście), że ten projekt to gigantomania czy megalomania (jak zwał tak zwał)? Jeżeli nasuwa się Państwu nazwa trzyliterowej partii to zgadliście! Dlaczego w przypadku budowy obwodnicy miałoby być inaczej?... A tak swoją drogą.... PiS popsuł komuś interes... Więc i niechęć do niego z tej strony jest jakby bardziej zrozumiała. ;) Z pozdrowieniami dla Ajdejano! Tym razem napisałem prawidłowo: południowy! :)

Ajdejano 16.04.2025 19:35
AK-47. Piszesz w taki sposób, jakbyś był w okopach na wojnie i jakbyś bał się o to, że ten, do którego się przypier#alasz, nie zorientował się, że Ty wiesz, iż to on jest cwaniaczkiem, którego opisujesz. Chłopie: przynajmniej połowa Polski wie, że chodzi o Romana J., mojego znajomego, z którym od dawna jestem "na Ty" . Tak, jak i z innymi z byłej wierchuszki obecnego PSL-u (kiedyś ZSL-u) np.: Wojciechowski, Kalinowski, Krysia Ozga, itp., itd. Roman J., tak, jak i WSZYSCY z polskiej sceny politycznej (nie tylko lewactwo, ale i prawiczki), kombinował dokładnie tak samo, jak i ci WSZYSCY, z każdej opcji politycznej. Więc, po Twoim wpisie, AK-47, mam pewien, moralny dysonans: dlaczego tych prawiczków wywyższasz lub pomijasz, a tych lewaków dołujesz?! Ja, zdecydowanie nie jestem zwolennikiem lewaków, jednak zawsze próbuję te obydwie strony jednakowo oceniać. To polskie, "polytycne" gnojstwo, to jest kompletne dno. Dlatego powinniśmy "po równo" dopier#alać każdemu po równo.

AK-47 16.04.2025 21:49
Nie jestem na "Ty" z żadnym wymienionym przez Ciebie jak też nie jestem na "Ty" z żadnym z prawej strony. Chodzi mi o mechanizm który nadal funkcjonuje a który być może blokuje budowę CPK i może zablokować poprowadzenie obwodnicy. Szanowny Ajdejano chcąc zmiejszyć Twój dysonans powiem tak: Gdy ci z prawej zaczną blokować budowę CPK lub budowę obwodnicy w wersji północnej a więc w tej wersji za którą jak się domyślam optujesz będę miał podobne podejrzenia do tych z trzyliterowej partii z koniczynką w herbie.... A czytelnikom podsyłam link do filmu który warto obejrzeć: https://www.youtube.com/watch?v=xODZHNNQ6iI&t=18s

Ajdejano 18.04.2025 16:21
Jak zwykle, masz rację. A o tych, obecnych z tą koniczynką, lepiej nie wspominaj i nie wkur#iaj mnie. Pozdrowienia od starego pisiora.

AK-47 18.04.2025 23:25
Byli czy obecni.... różnicy nie ma. DNA nie zmienisz.

AK-47 18.04.2025 23:27
Czy mam rację?.... Niewiem Ale wolałbym nie mieć....

AK-47 20.04.2025 22:22
Zgadzam się ale uważam też, że tu nie chodzi tylko o Kopalnię Biała Góra czy Grudzeń Las. Chcecie wiedzieć dlaczego jest parcie (i wsparcie) na węzeł w wersji południowej a nie północnej to prześledźcie stosunki właścicielskie na przebiegu trasy. Parę nazwisk dziwnie znajomych może Wam wyskoczyć. Przyznam się, że ja ich nie znam. Mam przekonanie graniczące z pewnością, że są już dogadani i żadne protesty nic nie zmienią... No przynajmniej protesty w tej skali. Nie takie rzeczy Oni (Rząd) ze szwagrem robili! ;) Nie wierzycie?.... No to teraz trochę z innej beczki: Ministerstwo Infrastruktury (na czele z ministrem Dariuszem Klimczakiem z PSL) poinformowało o rezygnacji z zaplanowanych za rządów PiS 5️⃣1️⃣ inwestycji na Odrze. Alternatywą będzie odtwarzanie torfowisk!!! Link do artykułu poniżej: https://kresy.pl/wydarzenia/regiony/polska-regiony/rzad-skreslil-51-inwestycji-hydrotechnicznych-na-odrze/ Pewnie Ajdejano znów będzie miał pretensje, że czepiam się tych od zielonej koniczyny... I wiecie co? Będzie miał rację! Bo z nich to taka partia chłopska jak z koziej dupy rajzentasze! Mam nadzieję, że obejrzeliście film na YT pt. "PSL- skradziona tożsamość"... Nie musicie lubić PiS-u bo to nie zupa pomidorowa... ale nie dajcie robić się w wała.

Brat Katarzyny 14.04.2025 22:33
Popis, a skąd ty masz taką wiedzę, że na północy nie powstanie??? A ja ci powiem , że powstanie…. Z poszanowaniem ludzi, terenów zielonych i z dużą wartością dodaną dla naszego miasta.

PoPiS 15.04.2025 18:19
Bo tam też będą protestować, nawet już podpisy zbierali. A poza tym RDOŚ nie pozwoli wybrać wariantu przechodzącego przez obszar Natura 2000, jeżeli jest inna alternatywa.

Reklama
Dominika 14.04.2025 14:23
Droga w korytarzu to jedno wielkie NIeporozumienie.... Zgadzam się z Mileną że nie daje miastu NIC .... Na południu nie ma i nie będzie żadnych terenow inwestycyjnych. W takim przebiegu S12 w TomaszowIe nie rozbuja żadnej gospodarki ale za to skutecznie zrujnuje to w co miasto zainwestowało tyle pieniędzy TURYSTYKĘ.... A to również jest gałąź gospodarki gdyby ktoś zapomniał.

Milena 14.04.2025 13:49
Droga w wariancie południowym jest niezbędna bo?..... kiedy ludzie w końcu zrozumieją że w takim przebiegu droga nie daje miastu NIC ŻADNYCH WYMIERNYCH KORZYŚCI A TYLKO .STRATY.... bo przepraszam żeby pani Kasia vel Ewa mogła dojechać szybciej o 10 min do pracy w Łodzi to jest jej prywatny interes.... a ludziom którzy mieszkają w Południowej części miasta Smardzewicach Treście itd , a pracują w Tomaszowie czas dojazdu do pracy znacznie się wydłuży. I nie nazywajcie protestujących mieszkańców ciemnogrodem.... bo nikt tu nie mówi że drogi są niepotrzebne ... niech się buduje S12 na chwałę kraju ale w innym przebiegu bo są takie możliwości tylko ktoś musi wykazać chęć żeby się nad nimi pochylić

Piotr 14.04.2025 21:10
Milena 14.04.2025 13:49
Droga w wariancie południowym jest niezbędna bo?..... kiedy ludzie w końcu zrozumieją że w takim przebiegu droga nie daje miastu NIC ŻADNYCH WYMIERNYCH KORZYŚCI A TYLKO .STRATY.... bo przepraszam żeby pani Kasia vel Ewa mogła dojechać szybciej o 10 min do pracy w Łodzi to jest jej prywatny interes.... a ludziom którzy mieszkają w Południowej części miasta Smardzewicach Treście itd , a pracują w Tomaszowie czas dojazdu do pracy znacznie się wydłuży. I nie nazywajcie protestujących mieszkańców ciemnogrodem.... bo nikt tu nie mówi że drogi są niepotrzebne ... niech się buduje S12 na chwałę kraju ale w innym przebiegu bo są takie możliwości tylko ktoś musi wykazać chęć żeby się nad nimi pochylić
a jak niby czas dojazdu ze Smardzewic czy Tresty do Tomaszowa miałby się wydłużyć - przez dwa ronda które powstaną na nowym węźle - proszę się nie kompromitować takimi wypowiedziami, lepiej warto by było się zainteresować ile codziennie wywrotek z piaskiem z Białej Góry jedzie przez Tomaszów do Huty w Ujeździe

Milena 15.04.2025 19:22
A to bardzo proste... gdyby Pan był na spotkaniach z GDDKA chociażby w Smardzewicach i słuchał uważnie co mówił dyrektor to wiedziałby Pan że GDDKA prognozuje że ruch na węźle Biała Góra ma dodatkowo wynosić kilkaset samochodów wjeżdżających i zjeżdżających z węzła na godzinę. To obciąży dodatkowo ruch na ul. Modrzewskiego i Głównej czyż nie? Ciężarówki jadące do Ujazdu z piaskiem to tylko cześć tranzytu przez Tomaszów. Ciężarowki nadal będą jeździć DW713 i DK48 przez Tomaszów bo są to drogi darmowe a za wjazd na drogę S12 trzeba będzie zapłacić. S-ki są objęte opłatami. Poza tym zapomina sie ze ruch pojazdow ciężarowych to nie tylko ruch tranzytowy ale w dużej mierze ruch lokalny. Ciężarówki nadal będą jeździć do wyrobisk w okolicach Smardzewic i Unewla, firmy ciężarowe będą nadal miały dojazdy docelowe. Zarządca drogi krajowej i wojewódzkiej nie może zakazać ruchu ciężarowego. Podobnie jak zarządca powiatowy na drogach dojazdowych do tych dróg. Czyli po drogach powiatowych nadal będą jeździć ciężarówki chociażby po to aby na węzły wjechać i zjechać. Na które to ulice? Główną w Snardzewicach i Modrzewskiego w Tomaszowie. Do tego znacznie więcej osobówek zjeżdżających i dojeżdżających do węzła. To matematyka jak coś dodajemy to jest tego więcej, prawda? Nie planuje się przebudowy dróg lokalnych, które będą mieć te same parametry. No więc jak samochodów jest więcej a droga taka sama to jeździć się szybciej, sprawniej czy wolniej? Proszę się nie kompromitować

PoPis 13.04.2025 19:51
A to myślicie, że zmiana wariantu coś zmieni. Zawsze ktoś będzie protestował. I po to jest specustawa. W przeciwnym wypadku prawie żadna droga by nie powstała. Już widzę co się będzie działo jak Bełchatów stanie się drugą lokalizacją pod elektrownie jądrową. I choć byłby to skok cywilizacyjny dla naszego regionu i szansa dla wielu branż, to protestów nie zabraknie. Bo my wolimy być zagłębiem logistycznym. Choć nikt nie zdaje sobie sprawy jakim jest to defacto zagrożeniem populacyjnym.

Edek 13.04.2025 19:00
Ta droga w wariancie południowym jest niezbędna dla Tomaszów i okolic. Tak na prawdę protestuje kilkadziesiat albo maksymalnie kilkaset osób do czego mają prawo bo w większości mieszkają bezpośrednio przy nowej trasie i bronią swojego interesu, ale to jest zdecydowana mniejszość mieszkańców Tomaszowa i okolic. Wszędzie gdzie są tego typu budowy ktoś zawsze protestuje i protestować będzie, ale trzeba patrzeć na dobro ogółu społeczeństwa które potrzebuje nowych, dobrych dróg które jak już powstaną to ułatwiają im życie.

TM 13.04.2025 16:19
A co na to wszyscy radni PSL z powiatu,piasta przecież to ich szef minister ma decydujące zdanie ale widzę ,że jak zwykle jak jest toć ważnego do przeforsowania to cisza!!!

Chatka Puchatka 12.04.2025 15:54
Niestety redakcja jest w błędzie, gdyż już było wspominane referendum. Wiąże to się jednak z procedurami dotyczącymi kiedy je można przeprowadzić.

PoPiS 12.04.2025 14:12
Żadnego północnego wariantu nie będzie i wiadomo o tym co najmniej od kilkunastu lat. Trzeba sobie zerknąć w stare dokumenty strategiczne. A reszta to już polityka i paru krzykaczy, którzy próbują zbić kapitał polityczny na czym się da bo nic sobą nie reprezentują. Którędy by ta droga nie poszła zawsze ktoś będzie niezadowolony. Teraz warto z tymi ludźmi się spotkać indywidualnie i dojść do porozumienia bez krzykaczy, którzy żerują głównie na emocjach i plotkach. Alternatywa jest taka, że droga może nie powstać wcale a po remoncie mostów w mieście znowu zawitają w nim tiry. I po kolejne to żadna obwodnica Tomaszowa a łącznik drogi klasy S. Jak chcemy obwodnicy to trzeba ją zaprojektować i zacząć zabiegać o środki a nie opowiadać bajki o obwodnicy S12.

Błażej 13.04.2025 15:44
Owszem wstępne dokumenty dot. S74 ( tak się tą drogą nazywała a nie S12, która biegnie przez Sulejów i Piotrków) pojawiły się w 2003/2004 roku. Wytyczono kilkanaście wariantów. Część przez Smardzewice. Rzecz w tym że były one rysowane ponad 20 lat temu. Był to odległy plan bo zdecydowano skupić się na drodze S12 nie na S74. Nawet nie wpisano jej do planów wieloletnich budowy dróg ekspresowych i autostrad, nie projektowano, nie trasowano i nie była to droga ujęta w sieci T-ENT. Gminy wydawały warunki zabudowy. Od tego czasu zmieniła się zabudowa, powiększyły się wyrobiska kopalni, pojawiły się osiedla mieszkaniowe na południu Tomaszowa. Dlaczego nagle wrócono do S74, wpisano do planów wieloletnich, dlaczego zmieniono nazwę na S12, dlaczego tak bezrefleksyjnie i bez konsultacji GDDKIA prze do przodu? Bo nie jest w stanie rozpocząć S12 która projektują od kilkunastu lat. Nie mogą uzgodnić decyzji środowiskowych, porozumieć się z RDOŚ, mimo że mieszkańcy Sulejowa i okolic są zdecydowanie za jej budową bo mają kilkadziesiąt tysięcy pojazdów na co dzień pod oknami. Nawet zespoły sejmowe ws. budowy tej drogi powołano w poprzednich kadencjach sejmu. Kopalnia przez te ponad 20 lat dostała nowe koncesje, powiększyła wyrobiska, na wariantach zaplanowanych w okolicy Smardzewic pojawiła się zabudowa, podobnie w okolicach Nagorzyc i Wąwału. Zatem jedynym rozwiązaniem wg. GDDKIA jest przybliżać się do Wawalu obok kopalni a tym samym do Niebieskich Źrodeł i Grot, przecinać Nagorzyce i Wiaderno. Inną kwestia jest to że ,,ściemnia" się pięknie o obwodnicy, rozwoju miasta, gmin itp. S12 biegnie przez tereny rolne, lasy, w okolicy parków krajobrazowych. Ani to rozwój ani obwodnica. Żeby wjechać na ,,obwodnicę" tiry muszą przejechać przez pół miasta. Zresztą kolesie z GDDKIA to mistrzowie ściemy, niedomówień, półprawd i zwyczajnie kłamstw. W prywatnych rozmowach, bez mikrofonów i kamer, projektanci, którzy nie jedna taka drogę zaplanowali, pukają się w głowę kto to wymyślił, pukają się w głowę czemu nie pozwolono choć zaplanować im korytarza północnego. Mówią wprost, że to droga tranzytowa i żadną obwodnicą nie jest. Wszystkie te opowieści o analizie korytarzy to bujda. Od początku odrzucono północ. Musi być sukces prze wyborami do sejmu i zarówno minister jak i koledzy z GDDKIA startujący z list PSL chcą się pochwalić sprawcznością. No a że tam ludzie marudzą, radni podejmują uchwały bez znaczenia to trudno. Walec jedzie dalej. Inną kwestią jest w ogóle potrzeba tej drogi skoro prace nad ,, prawdziwą" S12 trwają to może warto je skończyć i nie budować kilkudziesięciu kilometrów drogi za pewnie ponad miliard która będzie przesunięta o 20 km od swojej ,,bliźniaczki". Pomiędzy S12 i Piotrkowem gdzie się łączy z S8 a S74 i Studziankami gdzie łączy się z S8 jest około 20 km. Wspólny mają też węzeł w Kozeninie. Na cholerę wywalać tyle kasy? No jeśli odłożymy na bok politykę, wybory, ambicje, nadskakiwanie ministrowi to niestety zostają kopalnie. Grudzień Las i Białą Góra, które dostaną drogę i węzły na 1 mld. Nawet były wójt wygłaszał na spotkaniu płomienne mowy chwalące plan budowy wezła przy kopalni i drogi. Co zabawne jak mieszkańcy proponowali na spotkaniach z GDDKIA i projektantami aby ostatecznie to na części terenów zajmowanych przez B. Górę zlokalizować drogę i węzeł, wskazywali działki i teren to straszny szum powstał, że nie, nie da się, nie można itp. No bo po co zabierać przedsiębiorcy lepiej mieszkańcom pod okna drogę wprowadzić. Są słabsi to popyskują i przestaną. Głupie to, zresztą jak cały ten proces pseudo konsultacji, spotkań i rozmów. Rzecz w tym że chyba GDDKIA i władze lokalne nie doceniły determinacji. Być może protesty w konsekwencji niewiele dadzą jeśli chodzi o budowę S74/12 ale cała ta sytuacja pokaże wyborcom kto realnie o nich dba a to też bardzo dużo.

Reklama
Ajdejano 13.04.2025 19:00
Brawo "Błażej". Wreszcie jakiś rozsądny głos, który uwzględnia: długą historię planowanie tej drogi, wielkie zmiany zagospodarowania terenów przewidzianych pod różne warianty przebiegu dogi w trakcie jej wieloletniego planowania drogi, aspekty ujemne wariantów południowych tej drogi. I na koniec, przyszłe skutki wyborcze złego planowania drogi tylko dlatego, że Państwo polskie, samorządy i projektanci mają gdzieś społeczeństwo (wyborców) i traktują to społeczeństwo, jak totalnych przygłupów (tak, jak to robi kandydat po na Prezydenta Polski. Może i tak jest, ale są wyjątki......Panie "Błażej".

Opinie

Reklama

Prezes PiS: 11 października odbędzie się manifestacja przeciwko nielegalnej migracji; wzywam do udziału

Prezes PiS Jarosław Kaczyński poinformował we wtorek, że 11 października odbędzie się manifestacja przeciwko nielegalnej migracji. Wezwał też „wszystkie siły patriotyczne” do wzięcia w niej udziału.Data dodania artykułu: 29.07.2025 16:19
Prezes PiS: 11 października odbędzie się manifestacja przeciwko nielegalnej migracji; wzywam do udziału

Premier: mamy 32 osoby zatrzymane i podejrzane o współpracę z rosyjskimi służbami

W tej chwili mamy 32 osoby zatrzymane i podejrzane o współpracę z rosyjskimi służbami, które zlecały akty dywersji albo pobicie - poinformował we wtorek premier Donald Tusk. Dodał, że wśród nich są Rosjanie, Ukraińcy, Białorusini, jest też Polak i Kolumbijczyk.Data dodania artykułu: 29.07.2025 16:16
Premier: mamy 32 osoby zatrzymane i podejrzane o współpracę z rosyjskimi służbami

UOKiK postawił spółkom Allegro, DHL, DPD i InPost zarzuty stosowania tzw. greenwashingu

UOKiK postawił zarzuty spółkom Allegro, DHL, DPD i InPost; zarzuca im stosowanie „pseudoekologicznego marketingu”, który wprowadza konsumentów w błąd - poinformował we wtorek Urząd. Allegro, DHL i InPost deklarują współpracę z urzędem.Data dodania artykułu: 29.07.2025 16:13
UOKiK postawił spółkom Allegro, DHL, DPD i InPost zarzuty stosowania tzw. greenwashingu

NIK: w latach 2021-2024 system sprawdzania i oceniania matur nie funkcjonował w pełni skutecznie

W latach 2021-2024 system sprawdzania i oceniania egzaminów maturalnych oraz weryfikacji wyników nie funkcjonował w pełni skutecznie, w konsekwencji oceny nie zawsze były obiektywne i sprawiedliwe - poinformowała we wtorek dyrektor delegatury NIK w Poznaniu Karolina Wirszyc-Sitkowska.Data dodania artykułu: 29.07.2025 16:08
NIK: w latach 2021-2024 system sprawdzania i oceniania matur nie funkcjonował w pełni skutecznie

Tusk: Polska może stracić ok. 8 mld zł na amerykańskich cłach na europejskie towary

Amerykańskie cła na europejskie produkty stały się faktem; według wstępnej oceny Polska może stracić ok. 8 mld zł (groziło 15) - poinformował we wtorek premier Donald Tusk. Lepsza trudna umowa handlowa niż bezsensowna wojna celna między sojusznikami - dodał.Data dodania artykułu: 29.07.2025 16:06
Tusk: Polska może stracić ok. 8 mld zł na amerykańskich cłach na europejskie towary

84 lata temu o. Kolbe zgłosił się w Auschwitz na śmierć za współwięźnia

29 lipca 1941 roku podczas apelu w niemieckim obozie Auschwitz franciszkanin Maksymilian Kolbe zgodził się dobrowolnie oddać życie za współwięźnia Franciszka Gajowniczka, jednego z dziesięciu skazanych na śmierć głodową w odwecie za ucieczkę Polaka.Data dodania artykułu: 29.07.2025 15:59
84 lata temu o. Kolbe zgłosił się w Auschwitz na śmierć za współwięźnia

Raport: w I półroczu mniej klientów w galeriach i centrach handlowych

W I połowie roku liczba klientów centrów i galerii handlowych zmniejszyła się o blisko 7 proc. rok do roku, a ogólna liczba wizyt w tych placówkach spadła o blisko 15 proc. - wynika z raportu Proxi.cloud i Grupy Blix. Największy spadek odnotowano w woj. świętokrzyskim - odpowiednio o 11 i 27 proc.Data dodania artykułu: 28.07.2025 11:09
Raport: w I półroczu mniej klientów w galeriach i centrach handlowych

KRD: 376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów

376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów - wynika najnowszych danych Krajowego Rejestru Długów. Długi nieletnich „gapowiczów” przekraczają 1,3 mln zł.Data dodania artykułu: 28.07.2025 10:06
KRD: 376 mln zł wynosi zadłużenie jeżdżących bez biletów pasażerów
Reklama

Polecane

Sierpniowy repertuar kin Helios„Letnie spotkania informacyjne o KSeF. Bądź na bieżąco.”Kościół przy Placu Kościuszki będzie stopniowo rewitalizowanyPrzyjechali tu, by kraśćPierwszy krok do prawdziwej rewitalizacji Zalewu zrobionyRodzice, działajcie szybciej niż gokartChcą pomagać i ratować.Komunikat o przerwach w dostawie prądu„Tkanie na kolanie” – rękodzieło, które łączy pokolenia w Tomaszowie Mazowieckim„Sztuka sznurka” już 2 sierpnia na Placu Kościuszki! Makrama, tradycja i kobieca moc twórczaIMGW podwyższa alerty dla kolejnych regionówPrzed lechistami ostatni tydzień przygotowań przed startem nowego sezonu.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama