[reklama2]
Poznaj czynniki odpowiadające za pozycję strony
Wysokie pozycje w Google to marzenie wielu przedsiębiorców, które gwarantuje prężny rozwój firmy i pewny zysk. Wyniki wyszukiwania słów kluczowych przedstawiane w postaci SERP-ów obejmują wyniki sponsorowane i naturalne. W przypadku tych pierwszych na czołówce znajdzie się ten kto zapłaci więcej za reklamę pod danym słowem kluczowym. Wyniki naturalne ustalane są poprzez algorytm wyszukiwarki Google, który obejmuje ponad 200 czynników wpływających na ranking. Pozycjonowanie stron polega na promowaniu witryny z uwzględnieniem wytycznych wyszukiwarki. Poniżej prezentujemy najważniejsze czynniki warunkujące ranking:
- optymalizacja strony – to dopracowanie dokumentu HTML pod wymagania stawiane przez algorytm wyszukiwarki. Zmiana struktury witryny pod istotne dla firmy słowa kluczowe może znacząco poprawić pozycję strony w wynikach wyszukiwania Google.
- słowa kluczowe w zawartości strony – treści nasycone słowa kluczowymi wpływają pozytywnie na poprawę pozycji. Należy podkreślić, że słowa te muszą być ułożone w odpowiedni sposób. Ich odpowiednia kolejność ma ogromne znaczenie i musi pokrywać się z frazami wpisywanymi w wyszukiwarkę przez internautów zainteresowanych konkretnymi usługami lub produktami. Nie należy jednak przesadzać z nasyceniem słowami, gdyż może to wpłynąć negatywnie na pozycję!
- wiek domeny – nie jest powiedziane, że im starsza domena, tym lepiej dla rankingu wyszukiwarki. Jednak da się zaobserwować, że serwisy zadbane z pozytywną historią domeny są bardziej doceniane od młodych stron internetowych.
- jakość linków – duże znaczenie dla pozycji w rankingu mają linki wychodzące i przychodzące. Słabej jakości odnośniki zdobywane w dużych ilościach szybko wzbudzą podejrzliwość algorytmu. Nadmierne linkowanie na stronach zapleczowych może skutkować nałożeniem kary od Google.
- mapa strony – dobrze przygotowana mapa serwisu zdecydowanie ułatwia proces indeksowania robotom Google, a to ma pozytywny wpływ na ranking.
- szybkość ładowania witryny – wolno ładujące się strony nie są przyjazne dla użytkowników i zwiększają znacząco współczynnik odrzuceń. Roboty Google doceniają szybkość ładowania witryny, gdyż zwiększa to komfort użytkowania przez internautów, a także proces indeksowania zawartości.
- aktualizacja treści – wyszukiwarka Google docenia witryny, które często aktualizują treści. Dbając o jakość i częstotliwość dodawania wartościowych tekstów możemy liczyć, że wyszukiwarka będzie łaskawsza dla naszej witryny i wyróżni ją wskazując czas uaktualnienia.
Napisz komentarz
Komentarze