O pomyśle stworzenia jednostki budżetowej, zajmującej się szeroko rozumianą gospodarką komunalną pisałem w jednym ze swoich felietonów Prawym okiem: warto o tym pamiętać... cz. 3 - będzie czyściej ale i drożej. Ograniczyłem się w nim jednak do skomentowania problemów z utrzymaniem czystości w mieście (aby się przekonać, że one występują wystarczy się przespacerować na Plac Kościuszki, gdzie granitowe płyty już teraz są bardzo brudne - nie mówiąc o śmieciach i niedopałkach).
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta (ZDiUM) będzie miał jednak duże więcej zadań niż tylko dbałość u trzymanie czystości. Szykuje nam się prawdziwy kombinat, który przejmie zadania dotąd realizowane przez Wydział Inżyniera Miasta, Infrastruktury czy również OSiR. Zakład zarządzał będzie schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, miejskim cmentarzem przy ulicy Dąbrowskiej i targowiskami.
ZDiUM będzie odpowiedzialny także za stan dróg oraz ich bieżące utrzymanie i naprawy, oświetlenie przestrzeni publicznej, utrzymanie zieleni w pasach. Które z tych zadań będzie wykonywał samodzielnie a ile przez podwykonawców? Tego również nie wiadomo. Można spodziewać się, że w większości będą to zadania zlecane na zewnątrz, ze względu na konieczność zabezpieczenia sporych ilości kosztownego sprzętu.
Zarząd Dróg i Utrzymania Miasta będzie organizował roboty publiczne, prace interwencyjne i społecznie użyteczne, dystrybucję biletów MZK i utrzymywał w należytym stanie przystanki komunikacji miejskiej.
Siedzibą ZDiUM będzie dotychczasowa siedziba Fundacji Gminy Zelów (wcześniej Tomaszowskiego Inkubatora Przedsiębiorczości). Umowa dzierżawy została już Fundacji wypowiedziana.
Napisz komentarz
Komentarze