Kampania adresowana jest do osób w wieku 60+. To grupa wiekowa szczególnie narażona na nieuczciwe praktyki rynkowe ze strony przedsiębiorców. Z jednej strony osoby starsze aktywnie poruszają się na rynku: regularnie uczęszczają na pokazy i prezentacje towarów, jeżdżą na zorganizowane wycieczki, korzystają z usług bankowych. Z drugiej strony, na skutek niewielkiej wiedzy i nadmiernego zaufania, często padają ofiarami manipulacji i oszustw.
- Otrzymujemy bardzo wiele zgłoszeń od osób starszych, które zbyt pochopnie dokonały zakupu towaru bądź usługi - mówi Tomasz Odziemczyk ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich – Najczęściej źródłem wszelkich problemów jest lekkomyślne podpisywanie podsuwanych przez przedsiębiorcę dokumentów, bez choćby pobieżnego zapoznania się z ich treścią. Staramy się uczulać seniorów, by bardziej szanowali swój podpis i z większym sceptycyzmem podchodzili do obiecujących złote góry handlowców.
Podczas zajęć rzecznicy konsumentów wyjaśnią jak składać reklamację wadliwego towaru i kiedy można odstąpić od zawartej umowy. Z kolei psycholodzy omówią najpopularniejsze chwyty marketingowe stosowane przez przedsiębiorców i wyjaśnią jak się przed nimi bronić. Udział w szkoleniach jest bezpłatny. Każdy z uczestników otrzyma ponadto zestaw materiałów edukacyjnych oraz torbę na zakupy.
Konsumenckie spotkanie z seniorami w Tomaszowie Mazowieckim odbędzie się Starostwie Powiatowym, w Tomaszowie Maz., przy ul. św. Antoniego 41 (sala obrad Rady Powiatu) w dniu 6 listopada 2012 r. o godzinie 15.30. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych!
Kampania realizowana jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Napisz komentarz
Komentarze