Zrobiłem kilka fotografii oznakowania tej ulicy. Poniże opiszę uchybienia, jakie moim zdaniem tu występują. Wydaliśmy kilka milionów złotych a nasze dzieci nadal nie będą się bezpiecznie czuły idąc do szkoły lub z niej wracając. Dlaczego powiat pozwolił na zrealizowanie tak złego projektu? Czy projektanci naprawdę się nie znają na swoim fachu? Będę się posiłkował ustawą prawo o ruchu drogowym oraz ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA INFRASTRUKTURY w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach
Zacznę od wjazdu w ul. Wiejską od strony ul. Niskiej
Widzimy tutaj znak C, 13/16, czyli droga dla rowerów i pieszych. Jak wiadomo wg, PRD art. 49.1 pkt.11 zabrania się zatrzymywania pojazdu na drodze dla rowerów, pasie ruchu dla rowerów oraz w śluzie rowerowej z wyjątkiem roweru.
Na zdjęciu widać oznakowane miejsce do parkowania. Niestety tabliczka pod tym znakiem jest niewłaściwa. Kto z Was zgadnie dlaczego? Rozwieję tę tajemnicę. Jest to tabliczkę T-30b (rys. 5.2.18.3) oznaczającą postój całego pojazdu na chodniku prostopadle do krawężnika. Oznacza to, że właściwą powinna być tabliczka T-30f
Jak widać na powyższym zdjęciu wykonano tu wyniesione przejście dla pieszych, Tylko, dlaczego przed tym przejściem są miejsca parkingowe? Co mówią przepisy?
Art. 49. 1. PRD. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
2) na przejściu dla pieszych, na przejeździe dla rowerzystów oraz w odległości mniejszej niż 10 m przed tym przejściem lub przejazdem; na drodze dwukierunkowej o dwóch pasach ruchu zakaz ten obowiązuje także za tym przejściem lub przejazdem.
Jak widać nie zadbano właściwie o bezpieczeństwo, ponieważ ważniejsze są miejsca postojowe?
Na powyższym zdjęciu widać, że zaczyna się (czy też kończy) wyniesione przejście dla pieszych, które jest można powiedzieć jeden metr od skrzyżowania a rozporządzenie mówi nam tak:
7.8. Przejścia dla pieszych w rejonach skrzyżowań zaleca się lokalizować w miejscu umożliwiającym zatrzymanie pojazdów między przejściem a krawędzią jezdni poprzecznej, tzn. w odległości nie mniejszej niż 5, 0 m od tej krawędzi.
Brakuje linii P-14 min. 2 metry przed przejściem dla pieszych oczywiście od tamtej strony przejścia. Brakuje też połowy linii dla rowerzystów P-10.
Widać znak oznaczający "koniec drogi dla rowerów". Przy okazji błąd wykonawcy, gdyż powinien być robiony łagodny zjazd i krawężnik powinien być na wysokości max 1 cm.
Dlaczego wymalowano pole wyłączone z ruchu zabierając miejsca parkingowe Najpierw się buduje takie miejsca a później się je likwiduje przecież tutaj nie ma skrzyżowania.
Tutaj widzimy znak B-21, czyli zakaz skrętu i niech nikogo nie zmyli, że dotyczy on wjazdu na parking a tylko najbliższej jezdni, czyli wjazdu w ul. Hożą. Moim zdanie powinien być ustawiony bliżej skrzyżowania
Wyjazd z ul. Technicznej, czyli ze strefy zamieszkania a wyjeżdżający z takiej Stefy jest włączającym się do ruchu, więc po co ustawiono tu znak ustąp pierwszeństwa i dlaczego ten znak stoi za blisko drugiego znaku gdyż rozporządzenie mówi nam ze:
1.5.2.9 Sposób umieszczania znaków
Następny znak powinien być umieszczony za poprzedzającym w odległości, co najmniej:
– 50 m na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 90 km/h,
– 20 m na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej 60 km/h,
– 10 m na pozostałych drogach.
Tutaj dochodzimy do sedna. Jak wiadomo, przy każdej szkole dla bezpieczeństwa dzieci przed wejściem stosuje się ogrodzenia segmentowe. Rozporządzenie załącznik 4 pkt. 5.4 rys 5.4.1
Dlaczego projektant, ale i tez Ci, co podpisują takie projekty, czyli urzędnik, który jest na Samodzielnym stanowisku ds. zarządzania ruchem drogowym, mający za zadanie:
Sprawdzania, weryfikowania, opiniowania, analizowania i konsultowania projektów stałej i tymczasowej organizacji ruchu. Rozpatrywania poprawności projektów zgodnie z obowiązującymi wymogami, uzgadniania projektów w różnych stadiach dokumentacji w celu właściwego projektowania zmian organizacji ruchu
Nie zwrócili na to uwagi? Jak widać w tym temacie nie zostało nic zrobione. Bezpieczeństwo przed szkołą powinno być priorytetem. Czy dziecko wybiegające z szkoły jest tutaj bezpieczne?
Inne pytanie, jakie się nasuwa: po co na tej osiedlowej ulicy droga da rowerów? Ile jednośladów będzie się przemieszczać? Raczej żaden, bo na odcinku od ul. Niskiej w stronę szkoły na tej drodze parkują pojazdy i jest utrudniony ruch rowerów, czemu zresztą trudno się dziwić.
Czyż nie lepiej było zrobić miejsca parkingowe zamiast tej ścieżki? Podobnie na odcinku od ul. Technicznej w stronę ul. Strzeleckiej po prawej stronie.
Powiat na tej ulicy ewidentnie nie zadbał o bezpieczeństwo
Napisz komentarz
Komentarze