Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Maz. działa zgodnie z art. 42.1 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2007 r., nr 50, poz. 331 ze zm., dalej u.o.k.k.) i z kartą usług, między innymi udziela porad i informacji prawnej w zakresie ochrony praw konsumentów. Rzecznik w ramach realizacji zadań może współpracować z Inspekcją Handlową czy organami administracji rządowej i samorządowej.
W przedmiotowej skardze anonimowy dziennikarz obywatelski tomaszowianin82 informuje użytkowników serwisu o sytuacji na rynku przewoźników. Jednocześnie zadając pytanie „Dlaczego NIKT nie reaguje?”
Rzecznik konsumentów w Tomaszowie Mazowieckim nie zarejestrowała żadnej skargi, ani nie miała podstaw podejmować interwencji w sprawie tzw. pejoratywnie przez autora skargi określonych „busiarzy”.
Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Maz. nie jest organem, który posiada uprawnienia do kontroli prywatnych przewoźników. Jeżeli konsument nie jest zadowolony z wykonanej usługi transportowej w pierwszej kolejności powinien złożyć reklamację do przewoźnika, który tą usługę wykonywał. Taka reklamacja powinna być rozpatrzona, a konkretny przewoźnik powinien się do niej ustosunkować.
Dla wyjaśnienia i informacji pragnę poinformować niezadowolonego konsumenta, że czynności kontrolne i regulujące przewozy podejmowane mogą być przez Wydział Transportu Drogowego w Departamencie Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, który realizuje zadania między innymi w zakresach określonych poniżej:
- przyjmowanie, rejestrowanie i rozpatrywanie wniosków o wydawanie zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym,
- wydawanie, cofanie i zmiana zezwoleń na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym,
- prowadzenie rejestru miejsc przystankowych autobusowej komunikacji publicznej (przystanków i obiektów dworcowych) znajdujących się na obszarze województwa,
- przeprowadzanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie przewozu osób, poprzedzającej podjęcie decyzji w sprawie udzielenia lub zmiany zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych w transporcie drogowym osób na liniach komunikacyjnych o długości do 100 km,
- prowadzenie spraw związanych z wyliczaniem wysokości opłat i uiszczaniem należności za przeprowadzanie analizy sytuacji rynkowej w zakresie przewozu osób,
- prowadzenie uzgodnień ze starostami i marszałkami województw właściwymi ze względu na planowany przebieg linii komunikacyjnej w przewozach regularnych i regularnych specjalnych w krajowym transporcie drogowym osób,
- przygotowywanie postanowień w sprawie wniosków innych organów o wydanie lub zmianę zezwolenia na wykonywanie przewozów regularnych i regularnych specjalnych w transporcie drogowym osób na liniach komunikacyjnych przebiegających przez obszar województwa,
- wydawanie decyzji o wygaśnięciu zezwolenia,
- kontrola prawidłowości wykonywania przewozów oraz współdziałanie w tym zakresie z organami właściwymi do kontroli ruchu drogowego.
Reasumując zdaniem rzecznika skarga imienna niezadowolonego konsumenta powinna wpłynąć do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi 90-051 Łódź,
ul. Piłsudskiego12. Konsument w skardze powinien wskazać przewoźnika lub przewoźników, którzy nie wykonują prawidłowo przewozów osób w transporcie drogowym na odcinku Tomaszów Mazowiecki- Łódź.
Z wyrazami szacunku ,
Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Maz.
Agnieszka Drzewoska Łuczak
Napisz komentarz
Komentarze