Pierwsze ze spotkań odbyło się w Starostwie Powiatowym. Uczestniczyli w nim przedstawiciele tomaszowskich organizacji seniorów, a dotyczyło ono sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Prowadzone było przez naczelnik Annę Przybyłkowicz z Łódzkiej Delegatury Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
Prowadząca przekonywała, że pośpiech przy podpisywaniu umów zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Mówiła, że wiedzę o tym wykorzystują przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe i skierowane najczęściej do osób starszych.
Co zrobić, aby nie paść ofiarą oszusta? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów?
To poruszane w trakcie spotkania tematy w ramach akcji edukacyjnej UKE „Wiem co podpisuję”. Głównym celem prelekcji było podniesienie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków na rynku usług telekomunikacyjnych.
Tego samego dnia w Sali Obrad Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim w kolejnej prelekcji uczestniczyli dyrektorzy szkół podstawowych, pedagodzy, wychowawcy klas 1-3 i nauczyciele informatyki .
Dla licznego grona słuchaczy spotkanie edukacyjne poprowadzili specjaliści Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Łodzi. Przekazana wiedza na temat ochrony prywatności i danych osobowych, a także zasad bezpiecznego korzystania z Internetu stanowi niezbędny element wychowania i edukacji szkolnej.
W ramach kampanii Urzędu Komunikacji Elektronicznej „Mój smarfon, mój mały świat” uczniowie powinni zapoznać się z zagrożeniami wynikającymi z korzystania z komputera, Internetu i multimediów oraz mieć świadomość niebezpieczeństw wynikających z anonimowości kontaktów i podawania danych.
Dzięki poczynionym w trakcie spotkania ustaleniom na początku przyszłego roku odbędą się spotkania z uczniami i ich rodzicami, które poprowadzą specjaliści Urzędu Komunikacji Elektronicznej w Łodzi. Internet to źródło zabawy, wiedzy i komunikacji, które czasami może nieść ze sobą wiele zagrożeń.
Najmłodsi użytkownicy zwabieni kolorowym światem swoich smartfonów, niekiedy korzystający z nich bez ograniczeń, bez kontroli rodziców i opiekunów, nie zdają sobie sprawy z konsekwencji jakie mogą wiązać się ze ściąganiem gier, wysyłaniem drogich sms-ów lub dostępem do treści pornograficznych nieodpowiednich dla ich wieku.
Rzeczniczka konsumentów dziękuje za udział w prelekcjach oraz pomoc w przygotowaniu spotkania w Urzędzie Miasta dyrektorce Wydziału Edukacji Halinie Szczucińskiej i przypomina, że pełna informacja dotycząca prowadzonych kampanii w tym materiały edukacyjne i filmy znajdują się na stronie cik.uke.gov.pl Drzewoska Łuczak zachęca wzięcia udziału w akcjach edukacyjnych „Mój smart fon, mój mały świat”, „Wiem co podpisuję” i do korzystania z przygotowanych i udostępnionych materiałów nie tylko nauczycieli, wychowawców i rodziców uczniów, czy osoby starsze, ale wszystkich wrażliwych konsumentów.
Napisz komentarz
Komentarze