Tylko niektórzy kierowcy okazują swoją niecierpliwość - Skoro jest remont, to muszą być utrudnienia w jeździe – mówi pan Krzysztof. – Dojeżdżam codziennie do pracy do Łodzi i uważam, że trzeba się z tym pogodzić. Staram się po prostu kilkanaście minut wcześniej wyjść z domu. Wtedy nie muszę się spieszyć. Dobrze, że także w tym miejscu nie zrobiono kolejnych świateł a ruch jest kierowany ręcznie, ponieważ normą stało się, że różne cwaniaki nie czekają na zmianę świateł, tylko przejeżdżają zwężenia na czerwonym.
- Nareszcie coś się na drogach wokół Tomaszowa dzieje – twierdzi jeden z kierowców ciężarówek, zaparkowanych na pobliskiej stacji benzynowej. – Dotąd byliśmy daleko w tyle, już nie tylko za Piotrkowem ale nawet Rawą Mazowiecką. W ciągu ostatnich kilku lat wyremontowano i przebudowano w tych miejscowościach większość dróg, po których jeździmy.
- Cały czas jednak brakuje u nas obwodnicy - mówi drugi z nich. – Miasta, o których wspomniał kolega, obwodnice posiadają. Teraz budowana jest obwodnica Opoczna. Ruch ciężkich samochodów wyprowadzono z miasta. To, w krótkim czasie znacznie poprawi jakość ulic. My przecież musimy jeździć. Nie ma innej drogi, to piach z kopalni kilkanaście razy dziennie wozimy ulicami miasta.
Na przebudowę wiaduktu narzekają okoliczni mieszkańcy – Dzisiaj jest już ciszej ale minione dwa dni, kiedy pracowały te olbrzymie młoty pneumatyczne, spędziłam z dziećmi u mamy, ponieważ nie słyszeliśmy własnych myśli a dzieciaki nie mogły odrabiać lekcji.
Warto w tym miejscu przypomnieć, że droga krajowa nr 8 przebudowywana jest do standardu drogi ekspresowej na odcinku 61,2 km od Piotrkowa Trybunalskiego. Po zakończeniu prac dostęp do nowej drogi będzie ograniczony. Będzie ona spełniała przede wszystkim funkcję drogi tranzytowej, łączącej centrum kraju z jego południową częścią oraz z autostradą A1. Droga będzie biegła w śladzie istniejącej trasy z wyjątkiem ponad czterokilometrowego odcinka między Nowym Olszowcem a Emilianowem.
Inwestycja zapewnić ma bardzo wygodne i bezpieczne skomunikowanie lokalnych dróg z trasą ekspresową za pośrednictwem czternastu węzłów, dotarcie do których umożliwią drogi ruchu lokalnego, jakie pojawią się wzdłuż trasy na większości jej odcinków. GDDKiA podkreśla też, że wszystkie drogi: wojewódzkie, powiatowe i gminne przecinające S-8 zostaną przebudowane. Miejsca obsługi podróżnych zostaną oświetlone.
60-kilometrowy odcinek, którego budowa ma zostać zakończona do końca przyszłego roku zaprojektowany został z uwzględnieniem nie tylko wygody podróżujących ale także zatroszczono się o ekologię. Droga wyposażona zostanie w urządzenia oczyszczające wodę deszczową i z roztopów a także w miejscach zabudowanych w ekrany chroniące przed hałasem.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad stawia także na bezpieczeństwo. Poza tradycyjnymi znakami pionowymi, poziomymi czy barierami energochłonnymi pojawi się tu system telematyczny sterujący znakami zmiennej treści i detektorami pogodowymi.
Wartość calej inwestycji to 1.721.129.715,27 PLN (brutto). Wykonawcą jest konsorcjum w składzie:
- ASTALDI SpA Włochy – LIDER
- PEBEDIM – Polska – Partner
- ERBEDIM – Polska – Partner
- INTERCOR – Polska – Partner
- Technital SpA – Włochy – Partner
Napisz komentarz
Komentarze