Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 19:17
Reklama
Reklama

Ceny biletów od poniedziałku w górę

Tylko do końca tego tygodnia będą obowiązywać ceny za przejazdy autobusami i busami na linii Tomaszów - Piotrków Trybunalski oraz w kierunku Warszawy, jeśli trasa przejazdu będzie odbywać się po drodze ekspresowej numer 8. Wszystko za sprawą wprowadzanego po przebudowie tej drogi elektronicznego systemu opłat drogowych Viatoll. O ile wzrosną bilety? Przewoźnicy wciąż szacują koszty.

Właściciele samochodów osobowych nie musza się martwić. Póki co opłaty pobierane będą jedynie od pojazdów o masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Dotyczy to nie tylko ciężarówek i ciągników siodłowych ale również busów i minibusów, stanowiących w ostatnim czasie najpopularniejszy środek komunikacji międzymiejskiej. Systemy zamontowane są na specjalnych bramkach, które rejestrują przejazd konkretnego pojazdu i naliczają opłatę. A ona nie jest wcale mała.

 

- Sprawa jest bardzo poważna, bo w przypadku jednego kursującego między Tomaszowem a Piotrkowem busa dodatkowy koszt wyniesie 3 tysiące złotych - tłumaczy Adam Walczak, jeden z tomaszowskich przewoźników. - Ten koszt musi być wliczony w cenę biletów. Na poważnie jednak zastanawiamy się, czy całkowicie z prowadzenia działalności nie zrezygnować. Przecież nie możemy pracować tylko na obciążające nas wciąż nowe opłaty.

 

Opłaty za korzystanie z drogi ekspresowej zasilić mają fundusz przeznaczony na inwestycje drogowe w Polsce. W tę argumentację jednak mało kto wierzy, podobnie bowiem uzasadniano kolejne podwyżki podatku akcyzowego, jaki zawarty jest w benzynie. Jest to tym bardziej absurdalne wyjaśnienie, że ruch ciężarowy przez wprowadzenie tego para podatku przeniesie się w dużej mierze na drogi powiatowe i lokalne, pogarszając jeszcze bardziej ich stan techniczny. Jak one wyglądają wszyscy kierowcy doskonale wiedzą. Wystarczy przejechać się drogą przez Golesze i Koło w kierunku Piotrkowa. Jej nawierzchnia w wielu miejscach jest w stanie katastrofalnym a do tego szerokość pasa drogowego z trudem pozwala na wyminięcie się dwóch średniej wielkości samochodów dostawczych. Wielu dostawców już zapowiada, że właśnie tędy będzie jeździć omijając popularną „ósemkę”. Nie dla wszystkich jest to jednak takie proste.

 

 

- Nie mamy alternatywy by opłaty uniknąć - mówi Walczak. - Działamy na podstawie zezwoleń, mamy wyznaczone przystanki, które znajdują się przy trasie. Przecież pasażerowie gdzieś muszą wsiąść.

 

Przewoźnicy twierdzą, że opłata w wysokości 32 groszy za kilometr jest zbyt wysoka. Wyliczają liczbę kursów i podkreślają, że nie każdy przejazd to pełne obłożenie samochodu. Szacują, że bilety zdrożeją o 50 groszy. - Przecież już dzisiaj ponosimy niemałe koszty - tłumaczą. - Podatek od środków transportu, przeglądy, naprawy, wynagrodzenia kierowców. Samochód też się amortyzuje i kiedyś przyjdzie czas na jego zmianę. Chcielibyśmy wozić ludzi nowoczesnymi autami z klimatyzacją, tylko z czego w nie inwestować.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Jol 12.04.2013 00:01
Drogi są budowane z naszych pieniędzy, podatek drogowy wliczony został w cenę paliwa. Ile razy mamy płacić za tę samą rzecz? Kto wyłożył swoją kasę aby czerpać korzyści??

Tomaszowianin 26.03.2013 20:59
Ja od dawna wytyczam sobie trasy przejazdu omijające ten złodziejski via Troll. I nie dam im zarobić !:-)

Busiarz 26.03.2013 17:16
Ja sprowadzam busy z GB wycofane z ruchu i wyrejestrowane bez MOT. Nie płacę akcyzy bo jestem importerem złomu i wspieram polski przemysł hutniczy. Następnie robię przekładkę kierownicy z mojego zajeżdżonego busa, przekładam blachy i jazda. A stary bus jedzie do huty jako angol. Mam nawet dyplom za wspieranie przemysłu hutniczego. A państwo zwraca mi Vat za benzyne i import.

Oceniający 26.03.2013 17:07
Najprostszym i najtańszym sposobem, byłoby wprowadzenie Winiet dla wszystkich użytkowników dróg ekspresowych i autostrad. Winiety jednak powinny być w przystępnych cenach, czyli mniej więcej na takim poziomie: Jednodniowa( ok 10 zł, Tygodniowa ok 50 zł, Miesięczna 150 zł, Całoroczna 500 zł). A dla samochodów ciężarowych dwukrotnie zwielokrotniona. Obecne bramki na autostradach, w tym obsługa, jak również wszystkie te punkty poborów na drogach ekspresowych, generują zbyt dużo dodatkowych kosztów. Wystarczyłoby mieć odpowiednią naklejkę na przedniej szybie jak chociażby w Czechach i na Słowacji. A w razie jej braku wysokie mandaty wystawiane przez służby. Obecnie jest paranoją czekać na wydanie bileciku przez panią na bramce, a potem ponowne stanie by zapłacić za przejazd. A należy dodać, ze na krótkim odcinku takiej autostrady takich bramek jest dużo. To wszystko jest chore i sprawia, że wielu kierowców zamiast korzystać z nowych wygodnych, jeździ drogami lokalnymi omijając drogi na których są pobierane chore, wygórowane opłaty. A pamiętajmy, że w cenie paliwa i to co raz droższego są wliczone podatki, akcyza czyli to wszystko co rzekomo powinno być już daniną na utrzymanie dróg...

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama