Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 21:29
Reklama
Reklama

Siedzą sobie na stołeczkach i tyle...

Wracamy do opisywanego już na naszych łamach tematu wadliwego wykonania ulicy Białobrzeskiej. Okazuje się, że doraźna naprawa nie wiele pomogła i uciążliwy hałas, którego źródłem są licznie jeżdżące tędy ciężarówki nie zmniejszył się ani trochę. Mieszkańcy załamują ręce

 

"W dniu 4 lutego pojawiło się dwóch robotników i Pan kierownik z firmy która wykonywała ul. Białobrzeską w celu naprawy tych feralnych studzienek. Wymienili parę uszczelek i odjechali, a problem pozostał. Studzienki jak hałasowały, tak dalej hałasują. Problem bowiem leży w tym, że studzienki te są pozapadane i wymiana samych uszczelek niewiele daje. Na naszą uwagę żeby podnieść je do poziomu jezdni Pan kierownik wzruszył ramionami. Takie naprawy można robić co miesiąc i wyrzucać pieniądze w błoto. Naszym zdaniem przy takich naprawach powinien być ktoś z Urzędu Miasta i sprawy pilnować, ponieważ już niedługo skończy się gwarancja na tą drogę i miasto będzie musiało zapłacić za naprawę z naszych podatków. Panowie redaktorzy bardzo prosimy zajmijcie się tym tematem bo my już nie mamy sił i zdrowia drążyć tego dalej,o ile to możliwe to zapraszamy na ul. Białobrzeską żeby zobaczyć jak to wygląda na miejscu".

 

To tyle list naszego czytelnika. Czy pozostawało nam coś innego niż wybrać się na miejsce i porozmawiać osobiście? Takim zaproszeniom nie odmawiamy nigdy. Ulica Białobrzeska kiedy ogląda się ją spacerując po niej wygląda dużo gorzej niż wtedy, kiedy obserwujemy ją tylko przez auta szybę. Na szczęście nie jestem kobietą i nie chodzę w butach na wysokich obcasach. Na ułożonym 6 lat temu chodniku z kostki betonowej mogłyby się szybko zniszczyć a nawet połamać. Zresztą może jedną parę testowych szpilek sobie kiedyś specjalnie na takie okazje zafuduję.

 

- Te studzienki naprawiane są od 2006, kiedy droga została oddana do użytku - mówi jeden z mieszkańców, którzy przyszli na spotkanie. - Pamiętamy uroczyste przecięcie wstęgi tuż przed wyborami samorządowymi. Pierwsze o co walczyliśmy to przystanek, który był wyłożony kostką. Przejeżdżające po niej ciężarówki jadące po piasek do kopalni robiły taki straszny rumor, że w nocy nie mogliśmy spać. Udało się wreszcie doprowadzić do zmiany nawierzchni w tym miejscu .

 

Dalszej części wypowiedzi naszego rozmówcy nie udało nam się usłyszeć, ponieważ akurat obok nas przejechała duża ciężarówka. Najwyraźniej nie była zbyt mocno obładowana, ponieważ jej naczepa podskakiwała na nierównościach drogi.

 

- O właśnie tak to wygląda - dodaje drugi z naszych rozmówców. - Jak koło wpadnie na studzienkę, to w naszych domach mury się trzęsą i pękają. Problem w tym, że tu żadna wymiana uszczelek nie pomoże, tak jak nas się przekonuje. Te studzienki są niżej niż nawierzchnia, koło wpada resoruje i podskakuje cała naczepa. To one właśnie są źródłem największego hałas. One muszą zostać podniesione, tak jak zrobiono to w okolicahc mostu. 

 

W tej chwili minęła nas kolejna ciężarówka. Jej prędkość wskazywała na to, że kierowcy musiało się dokądś spieszyć. Być może w sobotę o godzinie 14 kończył już pracę i wracał do domu.

 

- Tu potrzeba ustawić ograniczenie prędkości i zamontować fotoradar - komentuje przejeżdząjący samochód kolejny z mieszkańców. - Wydatek szybko by się zwrócił a my mielibyśmny trochę spokoju. Tu szczególnie w nocy mamy prawdziwe wyścigi. Jest niebezpiecznie i strach po ciemku przez ulicę przejść. Wszyscy jesteśmy kieorwcami i się radarów nie boimy.

 

Nasi rozmówcy wskazują na wadliwe wykonanie nie tylko jezdni ale także chodników. W wielu miejscach są one pozapadane, co świadczy o tym, że wykonawca najwyraźniej chciał zaoszczędzić i zrobił to na zagęszczeniu podłoża. To u nas w mieście jest zresztą normalną praktyką, wystarczy przespacerować się główną alejką cmentarza przy ulicy Dąbrowskiej. Pytanie o brak nadzoru nad inwestycjami nasuwa się samo.

 

- Ile razy ja dzowniłem do tego pana Pietkiewcza w tej sprawie, to trudno nawet spamiętać - dodaje jeden z męzczyn. - Powiadział mi, żebym zebrał z 15 osób i przyszedł do Prezydenta. Więc ja mówię: panie nas jest piętnaście osób a prezydent jest jeden a asfaltu nie zwiniemy i nie zabierzemy ze sobą. Ma swoich ludzi, którzy tu powinni przyjechać i zobaczyć. Dzownię za tydzień i słyszę, że prezydent to nie ma czasu.

 

Przejeżdża kolejna ciężarówka. Hałas jest nie do zniesienia. Jeden z męzczyzn uśmiecha się i mówi: zapraszamy tutaj w dzień powszedni w godzinach szczytu.

 

- Studzienki usytuane są tak, że nie da się ich ominąć jadąc samochodem. Kto tę drogę projektował? Można było w trakcie budowy podciągnąć nitkę gazociągu, zrobić drogę dla rowerów, by było bezpieczniej. Mówi się, że nie  chcemy się podłączać do sieci kanalizacyjnej. Tylko nas na to nie stać. Tu dużo emerytów jest,. Koszt przyłaczenia mojego domu to 20 tysięcy złotych.

 

Mieszkańcy mają duży żal do radnych. Znają ich nazwiska ale twierdzą, że ich problemami nikt się nie interesuje.

 

- Mieliśmy jednego radnego, to został sobie posłem. Innych nie widzieliśmy na oczy. Siedzą sobie na stołeczkach i tyle.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

jp 19.02.2013 09:17
Gdzie są nasi radni miejscy p.Batorska,Kuchta i Dworczak,pewnie zapomnieli jak zabiegali o nasze głosy,ale następne wybory za rok i będzie wara ze dwora.

lolek 14.02.2013 18:58
siara a o co chodzi? zapomniałeś wziąć leki?

adek 14.02.2013 18:56
Bo tylko w naszym kraju kładzie się na ulicy instalacje, zamiast na chodnikach a było by po kłopocie i spokój dla wszystkich.

siara 14.02.2013 16:04
rasowy debil!- czy on nie robił w Wilanowie?

Adam Schechter 14.02.2013 14:57
Pan Redaktor mógł się rozpędzić i pojechać na ulicę Radomską, zaraz za przejazdem. Od wielu lat jest tam po prostu tragedia i nikt nawet nie zainteresował się tą sprawą. Ile aut uszkodziło tam opony czy felgi w ostatnim czasie to ciężko zliczyć....

MIESZKANKA 14.02.2013 10:26
Poprostu inteligętne osoby na odpowiednich stołkach siedzą i projektują takie drogi!!! A nasze władze właśnie na to czekają żeby gwarancja się skończyła i żebyśmy musieli płacić ze swoich pieniędzy. Niech taka osoba przyjedzie na noc (zapraszam) i zobaczy jak można spać przy takiej drodze!!!!!!!! Siedzą cicho żeby tylko kaska raz w miesiącu wpadła!!! Poprostu w dup....e mają bo to nie dotyczy ich!!!!

taka prawda 14.02.2013 10:25
na stołeczkach to siedzą poddani, A my siedzimy w wygodnych skórzanych fotelach z widokiem na śliczną zgrabniutką uśmiechniętą sekretareczkę która dla poprawienia nam nastroju podaje właśnie kawkę ze śmietanką i ciachem, z życzeniami pomyślności!

kiki 14.02.2013 09:21
Partactwo jest nieśmiertelne tak jak urzędas zamiast urzędnika.

Marcin R. 14.02.2013 08:12
od jakiegoś czasu na dworze naszego jaśnie panującego nam Rafała I podaje się rekina ..... .....

chudy emeryt 14.02.2013 07:53
siedzą i jedzą tłuste kiełbasy a my czekamy na biedronkowe promocje jak na zbawienie

aaa 14.02.2013 07:21
a znaku na sygnalizacji warszawska/szeroka dalej nie ma kto poprawic!

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Gmina – Miasto Tomaszów Mazowiecki w październiku 2023r. złożyła dwa wnioski do BGK o otrzymanie dofinansowania w ramach Funduszu Dopłat do budowy jednego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Barlickiego 22 (22 lokale mieszkalne) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 7,133 mln zł oraz do przebudowy kamienicy przy ul. Barlickiego 20 (17 lokali mieszkalnych) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 9,052 mln zł. Łączna kwota wnioskowanego i przyznanego wsparcia to 16,185 mln zł, co stanowi 80% szacowanych kosztów obu inwestycji.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama