Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
wtorek, 5 listopada 2024 01:19
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama
Reklama

Śmietnik centrum miasta

Do naszej redakcji przychodziło w ostatnim czasie wiele listów dotyczących dzikiego śmietniska, jakie urządzono na terenach w bezpośrednim sąsiedztwie rzeki Wolbórki przy ulicy Legionów. Od dłuższego czasu w to miejsce zwożona jest ziemia z wykopów, gruz z rozbieranych budynków i oczywiście śmieci. Nieruchomość przy jednym z głównych ciągów komunikacyjnych w mieście należy do prywatnego właściciela, który jak odwiedziliśmy się w Urzędzie Miasta nie ma zezwolenie na prowadzenie składowiska odpadów.

 

Sprawą szpetnego i naszym zdaniem stanowiącego zagrożenie ekologiczne miejsca zainteresowaliśmy władze Tomaszowa Mazowieckiego. - We wskazane miejsce skierowaliśmy patrol Straży Miejskiej, który rzeczywiście stwierdził, że na posesję przy ulicy Legionów nielegalnie zwożone są różnego rodzaju odpady. Strażnicy niezwłocznie podjęli też działania wobec właściciela nieruchomości, któremu wyznaczono czas na uporządkowanie terenu i usunięcie odpadów.

 

Właściciel wyjaśniał Strażnikom miejskim, że śmieci wyrzucane są  bez jego wiedzy. Poinformował też, że wyraził jedynie zgodę na wysypywanie w tym miejscu piachu pochodzącego z wykopów oraz gruzu w celu niwelacji oraz podniesienia terenu.

 

Rzecz jednak w tym, że gruz i piach zwożone są tutaj bez żadnego nadzoru. Razem z nimi na nadrzeczne tereny trafiają materiały toksyczne, zawierające azbest, takie jak eternit. Na składowisku znaleźć można stare opony, wiadra i pojemniki po farbie oraz watę szklaną, służącą do ocieplania budynków. Trafia tu także asfalt zrywany z dróg i elementy nagrobków.

 

Oczywiście winę za taki stan rzeczy ponosi właściciel (ciekawe czy został ukarany mandatem) nieruchomości. Z drugiej jednak strony ktoś te śmieci przecież tutaj wywozi. Nie dalej jak przedwczoraj jeden z naszych czytelników informował nas, że widział w tym miejscu mężczyznę i kobietę wyrzucających ze swojego samochodu worki ze śmieciami. Szkoda, że nie udało mu się zatelefonować na policję.

 

Zapewne większość mieszkańców Tomaszowa nie chce by nasze miasto wyglądało jak tereny nad Wolbórką, które powinny służyć do spacerów a nie jako śmietnik. Dlatego też zachęcamy do zanotowania sobie bezpłatnego numeru Straży Miejskiej 986 i korzystania z niego za każdym razem kiedy zauważycie, że ktoś podrzuca komuś innemu swoje śmieci.

 


 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
bunga-bunga 28.05.2012 15:35
To, że ja jestem tym psem, który gryzie - to jest oczywiste. Tylko co (lub kto) tu ma niby być tą ręką, która ma mnie niby karmić ? A jeśli chodzi o te "cyny społecne", to ci wyjasniam, że było to używane za komuny pogardliwe okreslenie tzw. czynów społecznych. A uzywali go ci, którzy byli zmuszani do "spontanicznego" udziału w tych "cynach" . A zawsze najłatwiej było zmusić uczniów szkół i "klasę robotniczą" . B ci pierwsi mogli mieć kłopoty w szkole a ci drudzy kłopoty w pracy. I tak to leciało ! Ty widocznie tego nie doświadczyłeś - filozofie chłopski. PS. Weź się trochę ogarnij z tymi nerwami, rozłóż mapę lub plan Tomaszowa i delikatnie zaznacz ołóweczkiem na tej mapie fabryki i przyfabryczne slamsy. Wyjdzie ci - zadufany i nerwowy "pedagogu" - że największy burdel powstawał w pierwszej kolejności przy licznych tomaszowskich rzekach. I żadna z fabryk nie miała oczyszczalni. I cały ten burdel stworzył i pozstawił ten twój zafajdany hrabia oraz jego następcy. Tylko mam jedną wątpliwość: jeżeli jesteś nauczycielem - to czy ty potrafisz się ogarnąć z tymi nerwami, czy ty potrafisz analitycznie myśleć.

Widukind 27.05.2012 14:57
Obrażałeś Ostrowskich i to bez żadnego powodu. " Eventus stultorum magister " , byłeś na ..."cynie spłecnym " i wyciągnąłeś wnioski na jakie było Cię stać . Jakie możliwości intelektualne takie wnioski !!! Nie pierwszy to raz, pies gryzie (jak mawiał poeta ) rękę, która go karmi. Ale masz rację nie ma się co unosić , Daj Ci Boże zdrowie....................... .!

bunga-bunga 27.05.2012 08:21
Do widukinda: nie obrażałem cię i nie wiem, dlaczego ty mnie usiłujesz obrazić. Piszę - "usiłujesz" , bo obrazić może człowiek zrównoważony. Jeżeli oczywiście tego chce. Tylko, że tacy ludzie z reguły nie obrażają innych. Tak więc, nie czuję się obrażony przez ciebie a jedynie zadedykuję ci takie znane powiedzonko: "czemuś głupi ? Boś biedny. A czemuś biedny ? Boś głupi. "

^_^ 27.05.2012 00:28
no ładny bajzel!!! a potem bd mówili ze tomaszów to smietnik

Widukind 26.05.2012 21:02
Bunga bunga! Jesteś tak prymitywny jak pięściak , a jak już Ci raz powiedziałem masz IQ naleśnika. Gdybyś geniuszu, zamiast na cyny społeczne chadzać, ślęczał nad książką wiedziałbyś ( może ) , że tę ziemię hrabiemu Ostrowskiemu wraz z pałacykiem po prostu ( wbrew nawet przez komuchów stworzonemu prawu ) ukradziono i bezprawnie do tej pory jest ona ( wraz z pałacykiem ) przez miasto użytkowana. No, ale co na ten temat może wiedzieć taki jak Ty absolwent II LO. ( jeśli w ogóle udało Ci się jakąkolwiek szkołę skończyć , poza partyjną oczywiście )

Znawca przepisów z zakresu ochrony środowiska 26.05.2012 20:44
Do bunga-bunga: Dziękuję za wyczerpujący komentarz. Widzę, ze masz pewną wiedzę, ale zbyt ogólną, aby polemizować ze mną na pewne specjalistyczne tematy. Portal nasztomaszow.pl jest trwale wpisany w życie miasta, więc nie widzę nic zdrożnego, aby administrator przesłał, jak to nazwałeś "donos" do WIOŚ, aczkolwiek w moim mniemaniu nie będzie to donos, a troska o otaczające nas środowisko w imieniu mieszkańców miasta, zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju (jeśli nie wiesz co mówi ta zasada, poczytaj w sieci). Na zakończenie pozdrawiam Cię jeszcze bardziej serdecznie niż wczoraj:) i jednocześnie zastanawiam się, czy nie jesteś przypadkiem jednym z urzedników miejscowego magistratu lub nawet włascicielem tego terenu:) Do Ene-asz: zgadzam się z Tobą w zupełności. Na zakończenie pozdrawiam jeszcze raz obu internautów.

26.05.2012 15:26
1. To właściciel terenu odpowiada za to co się na nim znajduje. Jeśli jest to śmietnisko to on ponosi za nie odpowiedzialność. 2. Samo umieszczenie tablicy nie zwalnia z odpowiedzialności, wręcz przeciwnie tę odpowiedzialność wzmacnia, ponieważ oznacza ona, że pobojowisko powstaje za wiedzą i zgodą właściciela. 3. Odpady przywożone są od lat i duża część nich porosła już trawą, więc dokładnie nie widać co tam jest składowane. 4. Właściciel skoro już wyraził zgodę na wywózkę gruzu na swój teren powinien monitorować kto i co tak naprawdę tam wywozi, być może nie trafiałby tam wtedy razem gruzem również eternit, który zawiera azbest i którego utylizację regulują odrębne przepisy. 5. To, że ktoś jest bogaty nie czyni go jeszcze bezkarnym. Mieliśmy już w Tomaszowie bogatych, którzy zagrodzili rzekę, bo uznali, że jest ich. Nie rób sobie więc jaj. Szczerze ci powiem, że ja mam gdzieś czy ktoś jest bogaty czy biedny. Powiem ci nawet więcej mam gdzieś czy ktoś jest mądry czy głupi. Mnie wkurza jeśli ktoś jest szkodnikiem.

bunga-bunga 26.05.2012 12:51
Do znawcy...czegoś tam (wpis nr 16): Po pierwsze - z tymi twoimi określeniami typu: "...posiadacza odpadów.", "...składowanie tam odpadów, w tym niebezpiecznych...." , "... składowisko widział pewnie niejeden urzednik ..." , "...urządza w centrum miasta nielegalne składowisko w postaci hałd odpadów..." jesteś tak "bliski" prawdy jak to zdjęcie powyżej, wykonane przez p. Mariusza. Więc spieszę Ci donieść (słowo "donieść" jest jak najbardziej właściwe w świetle Twoich sugestii odnośnie donosu do WIOŚ) - znawco czegoś-tam, że na głównym zdjęciu zostało uwiecznione prawie całe "składowisko odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych", czyli te hałdy odpadów widzisz - przyjacielu niemal w całości na zdjątku powyżej. Te jasne elementy na pozostałych zdjęciach to po prostu tynki i różne elementy budowlane. Byłem, widziałem: te "hałdy" to kupka odpadów o wymiarach 2 x 3 m, przywieziona przez jakiegoś przygłupa. Pozostała część tych " hałd odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych" to w 99,99 % gruz budowlany i drogowy, materiał ziemny z wykopów, itp., itd. I zanim zaczniesz bredzić o " hałdach odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych" - to nie wierz bezgranicznie temu, co ci ktoś pokaże na jednym, czy nawet na kilku zdjęciach, tylko najpierw sam jedź i popatrz. Po drugie - ten gruz budowlany i materiał ziemny (a nie - jak Ty bredzisz - "odpady, w tym odpady niebezpieczne") jest tu wożony od lat, do czego zachęcała tablica, postawiona przez właściciela nieruchomości. Na tablicy widniał napis o możliwości wożenia tu gruzu i ziemi i jednocześnie zakazujący pozostawiania śmieci. Oczywiście - jak to w Tomaszowie - tablica szybko zaczęła komuś przeszkadzać. Czy nie przyszło Ci do głowy, że facet, który jest jednym z bogatszych w powiecie tomaszowskim i którego stać na kupienie kilku takiich nieruchomości równocześnie, nie ogrodziłby jej, gdyby nie życzył sobie wożenia na nią materiału nasypowego ? Dlaczego chodziło o MATERIAŁ NASYPOWY a nie o "odpady, w tym odpady niezbezpieczne" (jak bredzisz) ? Bo jest to teren zalewowy rzeki Wolbórki i chodziło o to, aby go podnieść i poprawić geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych, które mają tu stanąć. Nikt normalny nie kupuje dużego terenu w środku miasta w celu założenia parku. Po trzecie - jeżeli powiesz, przyjacielu-donosicielu (do WIOŚ), że przecież mógł nie kupować takiego kiepskiego terenu zalewowego pod inwestycje budowlane - to natychmiast Ci odpowiem, że duży popyt na tereny inwestycyjne, o dobrym położeniu niemal w centrum miasta zawsze będzie istniał i dotyczy to również około 20 % terenów inwestycyjnych w obrębie miasta Tomaszowa, leżących na terenach zalewowych pięciu rzek, gdzie istnieje problem zarówno okresowych powodzi jak i problem gruntów o słabej nośności. I włodarze tego grajdołu od początku istnienia miasta olewali problem pozyskiwania terenów inwestycyjnych poza obszarami zalewowymi dolin rzecznych i beztrosko wydawali i wydają pozwolenia na wszelkiego wrodzaju inwestycje na tych kłopotliwych obszarach. Tak więc - facet chciał to kupić i mógł to kupić, mając zapewnienia urzędników, że będzie mógł zmodyfikować podłoże gruntowe m.innymi poprzez podniesienie terenu nasypem budowlanym. I koniec, kropka. Konkluzja: tak więc, zamiast namawiać Admina do wystosowania donosu do WIOŚ - sam wykonaj ten donos. Ale najpierw doradzam wizytę na tym "składowisku odpadów, w tym odpadów niebezpiecznych". Może wtedy przestaniesz kombinować "po linii i na bazie" przepisów o ochronie środowiska. Pozdrawiam

25.05.2012 21:46
Dzisiaj w firmie odbierającej odpady na pytanie co zrobić z dużą ilością nie nadającej się do użytku odzieży usłyszałem, że rozpalić ognisko i upiec kiełbaski;-) Mam na zbyciu parę worów szmat, przyczepkę plastiku, trochę gumy, kilka wozów słomy i niech mi teraz specjaliści wyjaśnią, jak pozbyć się tego nie ponosząc kosztów;-)

Znawca prawa z zakresu ochrony środowiska 25.05.2012 18:11
Do bunga-bunga, wpis nr 14. No proszę napisz do mnie luby, wyjaśnij mi dlaczego twierdzisz tak jak twierdzisz. Mogłeś to uczynić natychmiast. No, ale jeśli Cię to rajcuje, to łaskawie Cię proszę Panie kolego i jednocześnie pozdrawiam :)

Myślący 25.05.2012 17:39
Przecież to miasto(a w niedługim już czasie gmina) nie posiada centrum!!! Władza doprowadziła miasto do wymarcia i pewnie osoby wyrzucające tam sieci biorą to miejsce jako peryferie, obrzeża czegoś czego tak naprawdę już nie ma. Przypieczętowaniem zniszczenia centrum było wycieńcie drzew na placu Kościuszki...

bunga-bunga 25.05.2012 16:09
Do Dionizego (wpisw nr 5): Szanowny Kolego - to nie wiesz, że to właśnie hr. Ostrowski wpuścił nad Wolbórkę te wszystkie obecne rudery pod nazwą: Weltom, Mazovia, filce, tomskór, oraz pozostałe rudery mieszkalne z lewej i prawej strony rzeki ? I zostawił frajer burdel w dolinach wszystkich pięciu tomaszowskich rzek, które to rzeki były dla tego frajera tylko i wyłącznie magnesem-odbiornikiem ścieków przemysłowych z fabryk, które w jego pojęciu miały być motorem rozwoju Tomaszowa. Dlaczego frajer ? A no dlatego, że jemu - tak jak i wszystkim następnym włodarzom miasta "wisiało obojętnym kalafiorem" tzw. piękno tomaszowskich rzek i bulwarów nad tymi rzekami. I to dopiero m.innymi ja - jako uczeń II LO - budowałem w latach 1962-65 w tzw. "cynie społecnym" park w otoczenniu tzw. muszli koncertowej obok "Lechii" - bo Twój zafajdany hr. Ostrowski miał wcześniej te tereny głęboko w d... . Do "znawcy prawa z zakresu ochrony śrowodiska" (wpis nr 11): jak Ty jesteś znawca prawa z zakresu ochrony srodowiska - to ja jestem chiński rudy mandaryn. Jak zechcesz, abym Ci wyjaśnił, dlaczego tak twierdzę, to napisz - luby - do mnie na tej stronce, to Cii to wyjaśnię. Ale tak wstępnie już teraz mogę Ci napisać: możesz Ty i wszyscy podobni Tobie mądrale pocałować tego właściciela - no, wiecie gdzie.

hhh 25.05.2012 15:49
własciciel mieszka CHORZĘCINIE i jest włascicelem od 20 lat . a smieci wywozi równierz firma ASDRUG

xxxxxxxxxxxxxxxx 25.05.2012 14:49
może by się zainteresował tym problemem "znawca" z-ca W.W....., nie tylko knuć, przecież to jego pion.

Znawca prawa z zakresu ochrony środowiska 25.05.2012 11:22
Winę za stan rzeczy ponosi niewątpliwie właściciel terenu, zasada domniemania jest wyraźnie zapisana w ustawie o odpadach, w definicji posiadacza odpadów. Właściciel terenu powinien zabezpieczyć go w taki sposób, aby uniemożliwić składowanie tam odpadów, w tym niebezpiecznych. Sprawą powinni zająć się także urzędnicy z Wydziału Inżyniera Miasta UM, a nie wysyłać tam strażników ze Straży Miejskiej. Swoją drogą składowisko widział pewnie niejeden urzednik z tego wydziału, ale po co wykazywać zainteresowanie i inicjatywę, kiedy można siedzieć za biureczkiem, uskuteczniać kulturę pracy z papierem i na koniec miesiąca inkasować pobory z publicznych pieniądzy. Wybaczcie, ale Straż Miejską wysyła się na miejsce, gdy ktoś porzuci dwa worki z odpadami, a nie urządza w centrum miasta nielegalne składowisko w postaci hałd odpadów. Ta sprawa jest zbyt poważna. Tematem mozna też zainteresować Inspekcję Ochrony Środowiska z Piotrkowa Tryb. Proponuję redakcji portalu przesłanie linku do artykułu na adres e-mail WIOŚ w Piotrkowie Tryb. Może wtedy sprawa nabierze właściwego rozmachu.

Reklama
Polecane
Podsumowanie XXVII Kwesty pn. „Ratujmy groby zasłużonych Tomaszowian”Przemysłowcy oskarżeni o niesłychane przestępstwoSkonsultuj komunikację miejskąSpotkanie z prof. Jerzym Bralczykiem w MBPUtrudnienia w ruchu 11 listopadaNisze w kolumbarium dostępne do rezerwacjiŁódzkie/ W okresie Wszystkich Świętych 14 wypadków; nie było ofiar śmiertelnychPolicja: od czwartku doszło do 161 wypadków drogowych; zginęło 11 osóbListopadowe atrakcje w Tomaszowie MazowieckimJak wybrać odpowiednie łóżko do sypialni? Oto podpowiedźW gabinetach stomatologicznych jest coraz drożejKlasyk dla Legii
Reklama
Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich Powiatowe Centrum Animacji Społecznej po raz kolejny organizuje Regionalny Turniej Kół Gospodyń Wiejskich i Miejskich.  Będzie to już 8. edycja tego wydarzenia. Turniej skierowany jest do kół gospodyń z terenu województwa łódzkiego. Zmierzą się one w 6 konkurencjach: edukacyjnej, kulinarnej, artystycznej, sprawnościowej, modowej i teście wiedzy dotyczącym bezpieczeństwa na wsi.Tematem tegorocznej edycji jest PRL. Przedmiotem współzawodnictwa kulinarnego będzie deser. Scenka w konkurencji artystycznej będzie nawiązywała do Wszechobecnych w tamtych czasach kolejek, natomiast w edukacyjnej należy przygotować prezentację o latach 80-tych, ukrytych we wspomnieniach. Konkurencja sprawnościowa do końca pozostaje tajemnicą, natomiast pytania z wiedzy o bezpieczeństwie na wsi przygotuje KRUS. Bardzo widowiskowo natomiast zapowiada się konkurencja modowa, do której uczestnicy mają przygotować strój inspirowany modą z okresu PRL. Będą one prezentowane na wybiegu.Ponadto zapraszamy do obejrzenia wystawy, nawiązującej do PRL-u. Będzie można zobaczyć stare sprzęty elektroniczne, odzież, artykuły gospodarstwa domowego, prasę i inne eksponaty, związane z tym okresem. Nad całością imprezy czuwać będzie jury złożone z ekspertów z danych dziedzin.Na zwycięzców poszczególnych konkurencji, a także Grand Prix turnieju, czekają wspaniałe nagrody.Gwiazdą wieczoru będzie Paweł Stasiak w repertuarze Papa Dance, a na zakończenie odbędzie się zabawa taneczna z MR. SEBII. Turniej odbędzie się 9 listopada o godz. 15.00 w PCAS-ie przy ul. Farbiarskiej 20/24.Data rozpoczęcia wydarzenia: 09.11.2024
XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości XIX Tomaszowski Bieg Niepodległości Miejskie Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim zaprasza dzieci, młodzież i dorosłych do udziału w 19. edycji Tomaszowskiego Biegu Niepodległości, który odbędzie się 11 listopada. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu będą mogli w ten niestandardowy sposób uczcić rocznicę odzyskania przez Polskę suwerenności. Start uczestników biegu planowany jest na godz. 13 z pl. T. Kościuszki, po zakończeniu oficjalnych uroczystości patriotyczno-religijnych z okazji 106. rocznicy odzyskania przez nasz kraj niepodległości. Wydarzenie przeznaczone jest zarówno dla grup zorganizowanych (ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych, stowarzyszeń, organizacji, firm itd.), jak również dla uczestników indywidualnych. Osoby, które nie ukończyły 13 lat, mogą uczestniczyć w biegu wyłącznie pod opieką osoby pełnoletniej. Niepełnoletni mogą zostać zgłoszeni do biegu przez rodzica lub opiekuna prawnego.ZgłoszeniaBieg ma charakter rekreacyjny, do pokonania będzie trasa o długości ok. 1500 m. Zbiórka i weryfikacja zgłoszonych biegaczy odbędzie się w godz. 12-12.45 (domki na płycie pl. Kościuszki). Zgłoszenia na formularzach, których wzór znajduje się pod tekstem w załącznikach (tam też dostępny jest szczegółowy regulamin XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości), w przypadku grup zorganizowanych przyjmowane będą do 6 listopada br. Uczestnicy indywidualni mogą zgłaszać się również w dniu biegu. Wypełniony formularz wraz z dołączonym do niego oświadczeniem należy dostarczyć do Biura Biegu mieszczącego się w Miejskim Centrum Kultury przy pl. Kościuszki 18. Rejestracji można także dokonać poprzez wypełnienie formularza zgłoszeniowego online, dostępnego pod linkiem: https://cutt.ly/TeDo09HZAby podkreślić uroczysty i patriotyczny charakter biegu, organizatorzy proszą uczestników o założenie białych lub czerwonych koszulek, czapek lub innych elementów wierzchniej garderoby w tych barwach. W związku z organizacją XIX Tomaszowskiego Biegu Niepodległości oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa jego uczestnikom 11 listopada między godz. 12.45 a 14 wystąpią utrudnienia w ruchu kołowym w obrębie pl. T. Kościuszki oraz w al. Piłsudskiego na odcinku od pl. Kościuszki do ul. Legionów (w obu kierunkach). Prosimy kierowców o wyrozumiałość i przyłączenie się do wspólnych obchodów Narodowego Święta Niepodległości.  Data rozpoczęcia wydarzenia: 11.11.2024
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Napisz do nas
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama