bsolwent Oficerskiej Szkoły Lotniczej nr 5 w Radomiu z 26.03.1959 roku, instruktor lotni-czy. Pilot 2 klasy 61 Lotniczego Pułku Szkolno-Bojowego w Nowym Mieście. Nalot: 560 godzin, 04 minut, samolotami: Junak-3, Jak-11, TS-8 Bies, MiG-15 UTI, Lim-1, Lim-2.
Do tragedii doszło podczas lotu po trasie na małej wysokości według ćw. 156 PSzBLM-60. Pilot samolotu Lim-2 wystartował o 13.40 z lotniska w Nowym Mieście. Wykonując lot po trasie na wysokości 200 metrów, pilot poinformował, że w kabinie pojawił się dym i zmienił się dźwięk silnika. Kierownik lotów polecił, aby pilot natychmiast podszedł do lądowania.
Pilot odpowiedział, że nie może, ponieważ prędkość obrotowa silnika to 8000. Kiedy kierownik lotu zapytał pilota o temperaturę, wysokość oraz czy posiada maskę, otrzymał odpowiedź: "Temperatura 600, wysokość 400, maskę posiadam, silnik zgasł, opuszczam kabinę".
Kierownik lotów trzykrotnie powtórzył polecenie: "Opuszczaj samolot." Połączenie ra-diowe zostało zerwane i po chwili samolot zderzył się z ziemią niedaleko miej-scowości Lubocz. Pilot poniósł śmierć podczas próby katapultowania się.
Owiewkę kabiny znaleziono w granicach pasa, 4 kilometry od samolotu. Przy-czyną katastrofy był pożar samolotu w trakcie lotu spowodowany urwaniem się tylnego zabieraka sprężarki. Pilot został pochowany na cmentarzu parafial-nym w Nowym Mieście nad Pilicą.10
Napisz komentarz
Komentarze