Swoją akceptację, szacunek i zrozumienie ubraliśmy we wszystkie odcienie błękitu, który zagościł także na szkolnych ścianach, tablicach i plakatach. Blasku dodawały reflektory rzucające światło na wymowną dekorację i cały korytarz. Akcję zaczęliśmy od happeningu. Uczniowie, pod opieką nauczycieli, ubrani na niebiesko, z balonikami i transparentami wyruszyli na spacer wokół szkoły i osiedla. Napotkanym po drodze przechodniom wręczali wykonane na tę okoliczność ulotki.
Akcja spotkała się z bardzo przyjaznym odbiorem. Wszyscy z zainteresowaniem obserwowali nasz szkolny pochód, zadawali pytania, z uprzejmością przyjmowali ulotki, a pani farmaceutka, którą odwiedziliśmy w aptece, wręczyła całej grupie lizaki, oczywiście witaminowe.
Happening zakończył się na szkolnym korytarzu, gdzie uświadamialiśmy uczniów oraz nauczycieli na temat potrzeb i problemów osób z Autyzmem. Ponadto w klasach 2b i 2c odbyły się zajęcia warsztatowe, podczas których uczniowie poznali historię autystycznych dzieci - Marii i Marcina oraz dowiedziały się, jak funkcjonują takie osoby, jak odbierają świat, jakie mają problemy i potrzeby. Wychowawcy podczas zajęć ze swoimi podopiecznymi również poruszali powyższy temat.
Niech ta akcja uświadomi nam wszystkim, że AUTYZM TO NIE CHOROBA, to inne postrzeganie świata. To bieg przez życie z przeszkodami, a osoby ze spektrum autyzmu są jak motyle. Dlaczego? Bo motyle symbolizują indywidualność, wrażliwość, różnorodność i przeobrażanie się. I takie właśnie są osoby ze spektrum – wyjątkowe, ciekawe, barwne i dążące do rozwoju.
Bądźmy razem – nie obok …
Koordynatorzy projektu: Agata Pająk, Łukasz Jasiński i Natalia Piwowarska
Napisz komentarz
Komentarze