Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 2 kwietnia 2025 06:06
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama

Tomcio Brygadzista powraca do szkół. Dziś spotkał się z dziećmi w Tomaszowie Mazowieckim

Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa, Babcia Jadzia – to od nich 8 października 2015 r. dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim dowiedziały się, jak bezpiecznie przejść przez ulicę, dlaczego warto nosić odblaski i z jakimi zagrożeniami wiąże się wejście na plac budowy. Organizatorem akcji edukacyjnej promującej umiejętność bezpiecznego poruszania się po drodze, zwłaszcza w pobliżu budowy, jest firma Skanska. To już ósma edycja kampanii edukacyjnej.

Spotkanie w Szkole Podstawowej nr 13 w Tomaszowie Mazowieckim zlokalizowanej przy ul. Niemcewicza 50/56, odbyło się w ramach ogólnopolskiej kampanii społeczno-edukacyjnej Skanska „Bezpieczni w pobliżu budowy”. Skanska, która jest wykonawcą budową ulicy Chopina wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Tomaszowie Mazowieckim, przeprowadza ją od kilku lat w szkołach zlokalizowanych w pobliżu jej placów budów.

Reklama

 

Edukacja z Tomciem Brygadzistą

Dzisiejsze spotkanie miało formę teatrzyku połączonego z piosenkami i konkursami. Bohaterowie przedstawienia: Tomcio Brygadzista, Zebra Drogowa i Babcia Jadzia uczyli najmłodszych, jakie są znaki drogowe, jak bezpiecznie poruszać się po drodze i dlaczego  dzieci nie powinny wchodzić na plac budowy. Na koniec spotkania wszyscy uczniowie otrzymali opaski odblaskowe.

 

100 tysięcy odblaskowych dzieci

Od 2008 roku Skanska edukuje i wyposaża najmłodszych w elementy odblaskowe. Przez 7 lat w kilkuset spotkaniach w ramach akcji wzięło udział ponad 100 tys. dzieci.

 

- Spektakl został przygotowany specjalnie na potrzeby naszej akcji. W tym roku, w jesiennej edycji zdecydowaliśmy się odświeżyć formułę kampanii - mówi Anna Strożek, lokalna koordynatorka akcji „Bezpieczni w pobliżu budowy”, Skanska. – Obok Tomcia Brygadzisty i Zebry Drogowej pojawił się nowy bohater – Babcia Jadzia. Bajkowe postaci poprzez zabawę przekazują dzieciom niezwykle ważne tematy, związane z ich bezpieczeństwem, zdrowiem i życiem – wyjaśnia Anna Strożek. 

 

Według danych Komendy Głównej Policji w 2014 r. miało miejsce 34 970 wypadków drogowych, w których 2 413 dzieci w wieku 7-14 lat odniosło obrażenia, a 50 poniosło śmierć. Do wypadków tych dochodziło przede wszystkim podczas ładnej pogody i przy dobrej widoczności. Najczęstsze przyczyny to: nieostrożne wejście na jezdnię, przekraczanie jezdni w miejscu niedozwolonym oraz wejście na jezdnię na czerwonym świetle.

Kampania prowadzona przez Skanska jest odpowiedzią na te problemy. - Chcemy uwrażliwić najmłodszych na niebezpieczeństwa związane z poruszaniem się po drogach oraz w pobliżu budowy, gdzie mamy do czynienia z dużym natężeniem ruchu maszyn i pojazdów – mówi Anna Strożek. - W ramach naszej akcji promujemy też noszenie elementów odblaskowych. Dzięki odblaskom kierowca może zauważyć pieszego z odległości 150, a nie 20 metrów, gdy jest już zdecydowanie za późno na jakąkolwiek reakcję.

 

31 sierpnia 2014 r. weszła w życie nowelizacja „Prawa o ruchu drogowym”, zgodnie z którą „Pieszy poruszający się po drodze po zmierzchu, poza obszarem zabudowanym jest obowiązany używać elementów odblaskowych w sposób widoczny dla innych uczestników ruchu, chyba że porusza się po drodze przeznaczonej wyłącznie dla pieszych lub po chodniku”. (rozdział II, „Ruch pieszych”, pkt. 4a).

 

Mamy nadzieję, że akcja „Bezpieczni w pobliżu budowy”, podczas której dzieci otrzymują od nas opaski odblaskowe zwiększy ilość widocznych najmłodszych poruszających się po drodze
po zmierzchu


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Opinie

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama