- Oczywiście uruchomienie infolinii ma jedynie charakter pomocniczy. Wciąż Powiatowi Rzecznicy Konsumentów udzielają porad i podejmują interwencje w indywidualnych sprawach konsumentów. Większość sporów staramy się załatwiać polubownie - mówi Agnieszka Drzewoska Łuczak, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Tomaszowie Mazowieckim. - Telefonując na infolinię możemy upewnić się w jaki sposób zachować się, kiedy na przykład źle potraktowano nas w sklepie, albo wykonawca mebli kuchennych wziął zaliczkę i zniknął.
Specjaliści doradzą nam też co zrobić, gdy sprzedawca nie chce przyjąć reklamacji . Porad udzielają prawnicy ze Stowarzyszenia Konsumentów Polskich.
- Infolinia ma w swoim założeniu budować świadomość konsumentów dotyczącą posiadanych przez nich praw oraz obowiązków sprzedawców i usługodawców - dodaje Drzewoska - Łuczak.
Napisz komentarz
Komentarze