Od trzech lat kończy się era ofert „last minute”. Klienci coraz częściej wracają z takich urlopów ze skwaszonymi minami spowodowanymi wiedzą, że ktoś inny kupił taniej. Kłoci się to z naszą narodową cechą – dumą. Od dłuższego czasu królują oferty „first minute”. Klienci nie zwracają uwagi na jedną podstawą cechę tych ofert – gwarancję najniższej ceny.
Wertując te oferty zwlekamy nie dlatego, że nas nie stać, ale dlatego, że mamy nadzieję na ich zniżkę. Jeżeli jednak taka by była, to touroperator musiałby oddać pieniądze również pierwszym klientom. Oferty te niejednokrotnie oferują tzw. „cukiereczki”. Mogą to być fakultatywne wycieczki w cenie, różnego rodzaju ubezpieczenia, specjalne zniżki dla dzieci.
Zniżki 30 – 40 % przy pierwszych rezerwacjach tylko pozornie kłócą się z zyskiem biura. Touroperator potwierdzając wcześniej usługę dostaje za nią znacznie niższą cenę. Obecnie coraz bardziej rozpowszechniona jest sprzedaż internetowa bezpośrednio u touroperatora. Jedyną zaletą tej formy jest jej prostota. Najlepszym miejscem rezerwacji jest rzetelna agencja.
Sprzedaż agencyjna oznacza sprzedaż dokładnie w aktualnej cenie organizatora i na jego warunkach –finansowo nie tracimy nic. Agentowi nie zależy na sprzedaży ofert realnie zagrożonego biura. Umie czytać oferty, zna ich wady, zalety i może doradzić. W agencji można poza tym uzyskać bezpośrednie informacje od klientów, którzy na takiej imprezie byli.
Pierwszy krok rezerwacji to jasne określenie terminu, uczestników i budżetu. Dodatkowym określeniem może być destynacja – kierunek. Wtedy możemy zacząć wertować internet w poszukiwaniu ofert. Można wybrać cztery – pięć ofert. Z nimi powinno się pójść do agencji lub można od niej zacząć. Dlaczego warto? Oprócz informacji napisanych powyżej agent ma do dyspozycji system rezerwacyjny a nie wyszukiwarkę ze strony touroperatora. Może się na przykład okazać, że lepszy droższy hotel w naszym wypadku będzie tańszy np. ze względu zniżki na dziecko – każdy hotel ustala je indywidualnie kwotowo i wiekowo. Przekaże również bezpośrednie opinie klientów i uwagi, których możemy nie znaleźć gdzie indziej. Wybierając ofertę musimy pamiętać o dwu najważniejszych zasadach.
1. NIE MA OFERT IDEALNYCH. Powinniśmy być świadomi ich wad i jeżeli je zaakceptujemy – to połowa udanego urlopu. Zadaniem agenta jest o nich powiedzieć
2. JASNE KRYTERIA CENOWE. Nie porównujmy samych cen. Porównujmy cenę do ilości i jakości świadczeń. Jeżeli nam się oferta podoba i stać nas na nią – rezerwujmy i nie pytajmy innych ile zapłacili. To druga połowa udanego urlopu. Wrócimy zdrowi, szczęśliwi i wypoczęci.”
Kierownik ds. sprzedaży B.T „Tatiana” Paweł Wilczak
Oferty first minute są korzystniejsze dla klientów z kilku powodów:
1.Mamy do wyboru dużą ilość hoteli i pewność, że pojedziemy w wybrane przez siebie miejsce. Jest to ważne, gdy jedziemy w kilka rodzin lub kilka osób.
2.Pierwsza sprzedaż wiąże się z niższymi cenami oraz pakietami korzyści oferowanymi przez turoperatorów, np. organizator gwarantuje nam niezmienność ceny, bezkosztową zmianę rezerwacji.
3. Kupując wcześniej płacimy taniej za dzieci, co jest istotne dla rodzin z dwójką, czy trójką dzieci.
4.W poprzednim sezonie praktycznie nie było ofert last minute. Za rezerwacje tuż przed wylotem płaciliśmy drożej, niż w regularnej sprzedaży.
Oferty first minute spotkały się z dużym zainteresowaniem klientów, o czym świadczą statystyki. W okresie grudnia i stycznia turoperatorzy odnotowali ponad 60% wzrost ofert ferst minute, co jest również widoczne w sieci biur MY-TRAVEL.”
Właściciel Biura Podróży MY-TRAVEL Katarzyna Płonka
Wiele osób myśli o swoim wakacyjnym urlopie w maju, czerwcu, lipcu czy sierpniu . Jednakże ten okres jest najmniej opłacalny . Albowiem oferty wakacyjne są w tym okresie najdroższe i nie mamy pewności, czy wybrana przez nas wcześniej destynacja, hotel, czy termin będzie dostępny.
Najważniejszym argumentem za kupnem wycieczki w ofercie FIRST MINUTE, są oszczędności z tym związane. Organizatorzy wprowadzają rabaty sięgające od 20 do 40 % cen katalogowych w zależności od rodzaju wycieczki . Wczesna rezerwacja daje możliwość dokładnego zapoznania się z ofertą różnych sprawdzonych i stabilnych touroperatorów i wybrania dla nas najbardziej korzystnej propozycji .
Kupując wcześniej wymarzone wakacje, sprzedawca na pewno poświęci klientowi więcej czasu i zapozna dokładniej z ofertą, niż ma to miejsce w pełni sezonu. Wczesna rezerwacja daje gwarancję, że będziemy mieć miejsce w autokarze, samolocie oraz spokojnie wybierzemy hotel i lotnisko.
Touroperatorzy premiują klientów za wczesną decyzję np: oferują darmowe pobyty lub obniżone ceny dla dzieci , gwarantują niezmienność ceny, dają możliwość zmiany terminu wyjazdu, oferują bezpłatne dodatkowe ubezpieczenia, wycieczki fakultatywne, czy gadżety . Oferty z promocji First Minute są przeznaczone dla osób, które mogą zaplanować swój urlop z dużym wyprzedzeniem.
Osoby, które nie są w stanie zaplanować swojego urlopu mogą skorzystać z oferty LAST MINUTE , często w atrakcyjnych cenach, ale przed sezonem lub po sezonie . W tym przypadku trzeba też się liczyć z niedogodnościami tj. braku wyboru lotniska wylotowego , konkretnego hotelu, czy nawet kierunku . Ofert last minute nie proponuję osobom, które planują spędzić swój urlop w większej grupie”.
Właściciel BP CYKLADY Marta Jagodzińska
Rezerwacja wakacji w ofercie First Minute jest korzystna, z kilku względów:
atrakcyjne ceny, niższe od katalogowych nawet o 39%, gwarancja najniższej ceny w czasie trwania oferty First Minute, dodatkowe ubezpieczenia np. od kosztów rezygnacji, wycieczki fakultatywne gratis, vouchery na wycieczki fakultatywne, możliwość anulacji lub zmiany terminu bez kosztów (w czasie trwania promocji).
Ponadto podczas rezerwacji z dużym wyprzedzeniem, jest o wiele większy wybór hoteli i lotnisk wylotowych, w ofertach last Minute zostają zwykle słabe hotele albo są ostatnie pokoje lub miejsca w samolocie z odległych lotnisk. Ceny popularnych lastów od 3-4 lat są na poziomie cen oferty First Minute.
Proponując naszym Klientom wakacje, jesteśmy nie tylko sprzedawcami, staramy się doradzać znając oczekiwania klienta podpowiadamy jaki kierunek czy hotel będzie odpowiedni. Naszą wiedzę czerpiemy z doświadczenia nabytego w ciągu ponad trzydziestoletniej działalności biura. Proszę pamiętać o tym, iż w katalogach zwykle są bardzo ładne zdjęcia, opisy które potrafią zgrabnie ominąć mankamenty hotelu.
Co roku weryfikujemy naszą wiedzę wyjeżdżając na kila lub kilkanaście wyjazdów studyjnych w celu poznawania nowej bazy wypoczynkowej. Wybierając hotel, w którym chcą spędzić Państwo wakacje proszę oprócz przeglądania portali opiniotwórczych, odwiedzić biuro w którym doradca zwróci uwagę na szczegóły, dzięki temu można będzie uniknąć rozczarowania na miejscu”.
Właściciel Biura Podróży OMNITUR Tomasz Zakrzewski
Agnieszka Drzewoska Łuczak, powiatowy rzecznik konsumentów radziaby bardzo dokładnie przeczytać ofertę organizatora wypoczynku. - Często wiele określeń nie jest nam znanych – mówi. - Widok w morze, a widok na morze, to nie to samo, „park view” może oznaczać widok na park, ale także na parking. Ofert tzw. All inclusive jest już kilka rodzajów, a każda inna. Jeżeli nie jesteśmy czegoś pewni należy dopytać, aby uniknąć rozczarowania – dodaje. W pełni zgadza się też z sugestiami właścicieli tomaszowskich biur turystycznych, że lepiej wyboru miejsca wypoczynku dokonywać wcześniej, aby móc dokładnie zapoznać się z ofertą. - Większość reklamacji, które trafiają do rzecznika wynika z różnic pomiędzy zaproponowaną przez biuro ofertą, a tym co klient zastał na miejscu. Najczęściej te różnice to wynik niedokładnego zapoznania się konsumenta z ofertą.
Zachęcamy też do udziału w naszej internetowej sondzie
[sonda:41]
Napisz komentarz
Komentarze