Internet jest jednym z podstawowych źródeł informacji dla klientów, dlatego większość firm korzysta z usług specjalisty ds. marketingu internetowego. Osoba na tym stanowisku odpowiedzialna jest za planowanie i wykonywanie działań reklamowych, których celem jest budowanie świadomości i rozpoznawalności marki lub danego produktu wśród klientów. Żeby działania e-marketingowca przyniosły jednak zamierzony skutek, musi on posiadać obszerną wiedzę i konkretne umiejętności – jakie?
- rozpoznawanie i analiza potrzeb klientów
- tworzenie strategii reklamowych oraz planowanie budżetu na te działania
- redagowanie tekstów i treści reklamowych, umów, pism
- obsługa aplikacji biurowych, programów graficznych, programów pocztowych
- opracowanie sloganów/haseł reklamowych
- wiedza z zakresu SEO i SEM
- obsługa panelu CMS
- kontrola pracy współpracowników, np. copywriterów, grafików, informatyków
- swobodne poruszanie się w Google Analytics, Google Adwords, itp.
- znajomość specyfiki funkcjonowania mediów elektronicznych i nowych technologii
- obsługa serwisów społecznościowych
- komunikatywność, kreatywność, znajomość zasad gramatyki i ortografii
- samodzielność, dobra organizacja pracy.
Studiowanie takich kierunków jak dziennikarstwo i komunikacja społeczna czy reklama i marketing, przygotowuje do zawodu specjalisty ds. reklamy internetowej. Zawsze można też iść krok dalej i połączyć wykształcenie marketingowe z dyplomem uczelni medycznej czy rolniczej. W ten sposób uzyskamy konkretną specjalizację (np. marketing usług medycznych, budowlanych), która znacznie ułatwi poszukiwanie ciekawej i przede wszystkim dobrze płatnej pracy, i to nie tylko w największych miastach. E-marketingowiec może zarobić od 2,500 złotych nawet do 5000 złotych, dodatkowym plusem pracy może też być posiadanie służbowego laptopa, telefonu komórkowego, a nawet samochodu, jeśli wymaga się od niego osobistych kontaktów z klientami.
Warto pamiętać, że wiedza zdobyta na studiach nie wystarczy do osiągnięcia sukcesu, jeśli nie poświęcimy dostatecznie dużo czasu na rozwój osobisty. W tej branży bowiem, jak w żadnej innej, trzeba być na bieżąco „ze wszystkim”: z nowymi technologiami i sprzętem, mediami, trendami w reklamie, wydarzeniami polityczno-kulturalnymi na świecie, itp. Wiedzę należy czerpać z różnych źródeł: z serwisów internetowych, profesjonalnych magazynów branżowych i literatury, telewizji oraz przede wszystkim ze szkoleń i konferencji. Szkolenia to dobry sposób, by podnosić kompetencje, np. na kursie języka angielskiego, kursie tworzenia stron internetowych czy tworzenia kampanii w serwisach społecznościowych. Konferencje umożliwiają natomiast wymianę poglądów z osobami z branży, nawiązywanie kontaktów biznesowych, podpatrywanie najnowszych metod docierania do klienta. Dynamiczny rozwój branży internetowej wymaga od e-marketingowców przystosowywania się do zmian i nowości – kto tego nie robi, bardzo szybko zostaje w tyle.
Zawód specjalisty ds. marketingu internetowego należy do ciekawych zajęć, ale i perspektywicznych. Powiedzenie „reklama dźwignią handlu” na dobre przecież przyjęło się we współczesnym biznesie, a wiele osób od Internetu zaczyna sprawdzanie informacji o danym produkcie czy firmie. Coraz większą rolę odgrywają też serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Youtube. Dział reklamy internetowej potrzebny jest więc w każdej firmie nastawionej na sprzedaż swoich produktów/usług, jak i w wielkich korporacjach marketingowych czy agencjach PR. Z usług profesjonalnych e-marketingowców korzystają też osoby publiczne, muzycy, aktorzy czy sportowcy - po prostu wykorzystanie ogromnego potencjału, jaki drzemie w reklamie internetowej, jest kluczem do sukcesu. A jak to zrobić? To właśnie główne zadanie specjalisty ds. marketingu internetowego.....
grafika: fotolia.pl
Autor artykułu Artykuł został przygotowany przez portal www.szkolenia24h.pl specjalizujący się w promocji szkoleń i kursów |
Napisz komentarz
Komentarze