Dziś sytuacja wygląda fatalnie. Mieszkańcy skarżą się na słaby sygnał telewizyjny i wolny internet, słabą dostępność radia informacyjno–publicystycznego („talk radia”), nawet w najdroższych pakietach. Przed kilkoma laty, kablówka wycofała się z dostarczania sygnału radia Tok FM. Niektóre kanały telewizyjne nie ładują się w ogóle, część z 2-3 minutowym opóźnieniem. Wymieniane są za to modemy do internetu i co gorsza tunery telewizyjne co powoduje konieczność uczenia się rozkładu przycisków na nowych pilotach co 2-3 lata na nowo. Bez zmian pozostaje jedynie słaba jakość samych usług.
Firma w ostatnich latach na tomaszowskich osiedlach ma konkurencje. Światłowód zainstalował Orange, ale dostęp tą drogą daje również T–Mobile. Swoją platformę telewizyjną testuje również Play. Trudno więc bronić tezy o słabym rynku wymagajacym drogich ryzykownych inwestycji.
Od kilkunastu lat pod koniec miesiąca w niebrowskim biurze Multimediów regularnie dochodzi do dantejskich scen. Lokal wypełniony po brzegi, zestresowane starsze osoby narzekają na opłaty za usługi, o których istnieniu w swojej umowie w ogóle nie wiedzieli. Mają prawo do pretensji, ponieważ aktywujący się po 3 lub 6 miesiacącach płatny antywirus, dla osoby która w mieszkaniu nie ma nawet komputera, jest zwyczajnym naciąganiem. Umowę podpisuje się tam zwykle pod presją tłumu za plecami i chrząkającego, ponaglajacego pracownika.
Ale zastrzeżeń jest masa. Infolinia firmy służąca jedynie jako kanał sprzedaży, brak możlwiości zdalnego kontaktu z lokalnym biurem obsługi, a w nim przemęczni pracownicy nie zawsze profesjonalnie reagujący na kolejnego znerwicowanego klienta.
Dlatego zmiana właściciela cieszy, jak każda zmiana po latach mitręgi, chociaż oczywiście pojawiają się również obawy czy nie dojdzie do gwałtownego wzrostu cen. Jednak uspokajając, warto zauważyć, że te proponowane przez nowego operatora w większych miastach, są niższe od tomaszowskich. Bądźmy więc optymistami.
Vectra jest drugą po UPC kablówką w Polsce, jest obecna w ponad 176 miastach. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wcześniej nie zgodził się na kupno Multimediów przez UPC, ze względu na zagrożenie monopolizacji rynku.
Napisz komentarz
Komentarze