Dlatego też, UOKiK zaprasza na debatę „Jak powinny wyglądać dobre reklamy usług finansowych?” oraz dyżur ekspertów udzielających porad konsumenckich w obszarze usług finansowych. Wydarzenia odbędą się 13 marca 2015 roku (piątek) w Centrum Konferencyjno-Szkoleniowym Urzędu w godz. 10:00-12:00.
Uczestnicy spotkania zastanowią się jak wzmocnić ochronę słabszych uczestników rynku i zapewnić dostęp do rzetelnych informacji w przekazie marketingowym dotyczącym usług finansowych. Rozmawiać będą również o roli samoregulacji oraz ewentualnej potrzebie dodatkowych rozwiązań prawnych w tym obszarze. Wydarzenie będzie transmitowane on-line wraz z tłumaczeniem na język migowy, a relacja z niego zostanie zamieszczona na stronie www.uokik.gov.pl.
Ponadto z okazji święta konsumentów UOKiK przypomina, że istnieją instytucje powołane do ochrony słabszych uczestników rynku, zajmujące się indywidualnymi sprawami. Można się do nich zgłosić po poradę, także z problemem dotyczącym usług finansowych. Jedną z takich instytucji jest Miejski/Powiatowy Rzecznik Konsumentów.
Agnieszka Drzewoska Łuczak - Najczęściej konsumenci zgłaszają się po pomoc w przypadku problemów z egzekwowaniem prawa do reklamacji i gwarancji. Skargi dotyczą obuwia, sprzętu RTV i AGD, odzieży, sprzętu komputerowego i telefonów komórkowych. Niestety klienci rzadko zdają sobie sprawę, że w ciągu dwóch lat od daty zakupu mogą reklamować wadliwy produkt. Sprzedawcy nagminnie uchylają się od odpowiedzialności odmawiając przyjęcia reklamacji, narzucając konsumentom własny sposób jej załatwienia czy przewlekle rozpatrując składane zgłoszenia. Oprócz prawa do reklamacji konsumenci mogą również w wielu przypadkach skorzystać z gwarancji. Pojęcia bardzo często mylone przez konsumentów. Gwarancja – podobnie jak reklamacja – umożliwia dochodzenie roszczeń w przypadku, gdy nabyta rzecz okazała się wadliwa. Jest ona jednak dobrowolna – przedsiębiorca może udzielić gwarancji, ale nie musi. W zakresie gwarancji przedsiębiorcy niejednokrotnie utrzymują, że jest ona jedynym sposobem realizacji roszczeń konsumenckich czy dokonują interpretacji zapisów karty na własną korzyść.
Konsumenci mogą też korzystać z bezpłatnego poradnictwa prawnego za pośrednictwem centrum e-porad - [email protected] oraz infolinii konsumenckiej (połączenia w godz. 8.00-17.00 w dni powszednie z telefonów stacjonarnych )Nowe przepisy konsumenckie obowiązujące od 25 grudnia 2014 r., informacje oraz niezbędne druki dostępne są na stronie www.PRAWAKONSUMENTA.uokik.gov.pl.
Napisz komentarz
Komentarze