30 stycznia 2015r. odbyło się spotkanie pana Marcina Witko - Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z panem Waldemarem Sługockim - Wiceministrem Infrastruktury i Rozwoju. Rozmowy dotyczyły uzgodnień pomiędzy Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad a Zarządem Dróg Wojewódzkich w Łodzi w sprawie inwestycji przebudowy drogi wojewódzkiej 713, jak również budowy drogi krajowej S-74. W rozmowach uczestniczyli również Zastępca Prezydenta – pan Grzegorz Zań oraz pan Jacek Kowalewski.
03.02.2015 22:53
(aktualizacja 26.09.2023 22:44)
Podziel się
Oceń
Napisz komentarz
Komentarze
eseldowiec
04.02.2015 22:17
do lukathe: Ja ci ku.... a dam tranzyt przez Tomaszów, ty jak łosiu mieszkasz w Torbanowie to możesz o tranzycie pisać. W kraju trwają protesty aby tranzyt za miasto a ten do miasta.
I jeszcze jedno, jak FM Logistic, Boshoku powstawały, to jeszcze planów na S* nie było więc nie mydl ludziom oczu
A wiesz kto sprzedał S*, że wz Wrocławia poszła na łódź, stary starosta, za zgodą radnych również z opcji obecnie rządzącej (PiS), za obietnice łodzików, że zbudują nam drogę marzeń z Łodzi do Tomaszowa.
Psycholog
05.02.2015 09:03
Trochę więcej kultury i opamiętania, bo piana z ust zacznie lecieć.
lukathe
05.02.2015 09:22
Postaram się odpowiedzieć bez inwektyw choć same cisną się na usta.
Dziwię się że myślisz iż w dzisiejszych czasach można prowadzić drogę dwupasmową, w randze drogi krajowej przez centrum takiego miasta jak Tomaszów. To właśnie brak tej drogi powoduje że część samochodów ciężarowych musi jechać przez miasto, nie mając alternatywy. Gdybyś zadał sobie choć trochę trudu i zapoznał się z planowanym przebiegiem drogi S74, zauważyłbyś że droga ta byłaby jednocześnie obwodnicą Tomasza a co za tym idzie odciążyłaby całe miasto z ruchu tranzytowego. Jak widzisz jest całkowicie odwrotnie niż piszesz.
Co do kwestii dużych zakładów typu FM Logistic, Boshoku, Ceramika to „gierkówka” (obecnie S8) była budowana w latach 70-tych więc kompletnie nie rozumiem jak możesz pisać że położenie Tomaszowa przy drodze krajowej łączącej Warszawę z Katowicami nie miało wpływu na podjęcie decyzji o lokalizacji tych inwestycji.
Kompletnie nie rozumiem Twojego rozumowania. Po Twojej wypowiedzi i Nicku widzę że jesteś stronnikiem SLD i starego układu w Tomaszowie. A skoro reprezentujesz tą grupę i masz takie a nie inne zapatrywania na inwestycję i rozwój miasta to nie dziwię się że Nasze Miasto jest w takim miejscu i stanie jak obecnie.
mp
04.02.2015 15:04
W jakim charakterze w rozmowach brał udział Pan Kowalewski?
placek na smiet a nie
04.02.2015 15:42
W charakterze eksperta. Od dawna zaangażowany w sprawę S74. W charakterze lobbysty. Prominentny działacz PO. Zna tam prawie każdego a i jego wielu zna. Nowa władza ma szczęściee, że są ludzie którzy na rzecz miasta są w stanie pracować ponad podziałami.
henio
03.02.2015 21:30
Jeśli Pan Witko to czyta to niech nas poinformuje co z tych rozmów wyszło. W chwili obecnej do 2020 roku nie ma tej drogi w żadnych planach. Łódź w tej chwili walczy o pieniadze na S14 oraz na A1 (wschodnia obwodnica). Nie walczą o S74. Dlatego musimy ich przekonać jak ważne aby odsunęli od Łodzi cały tranzyt z S8 od Wrocławia w stronę Tomaszowa i dalej na Warszawę. Bez S74 wszyscy jadący od Wrocławia wjadą na A1 i dołożą ruchu do jedynie dwupasmowej AOŁ.
lukathe
03.02.2015 14:31
Ewentualna budowa drogi S74 która miałaby przebiegać przez Tomaszów jest jedną z największych szans na rozwój naszego miasta w kilku ostatnich dekadach. Z tego co wiem to droga w wariancie przebiegu przez Tomaszów jest wpisana do planów Europejskiej Sieci Transportu Drogowego TEN-T, więc myślę że sprawa ma szansę - zostaje kwestia ewentualnego terminu.
Mam nadzieje że nowe władze zdają sobie sprawę z tego jak istotna mogłaby być to inwestycja m.in. w świetle obietnic o otwarciu na inwestorów i prób zachęcania ich do inwestowania w Tomaszowie. Bez poprawy infrastruktury nie da się osiągnąć celów dotyczących zmniejszenia bezrobocia i poprawy sytuacji finansowej mieszkańców miasta.
infrastruktura => miejsca pracy => pieniądze dla miasta i mieszkańców => rozwój miasta - innej drogi nie ma.
MW
03.02.2015 17:04
Zauważ, że koło Tomaszowa biegnie jedna z najbardziej ruchliwych dróg w Polsce i nie wpływa to na rozwój miasta, wybudowanie S 74 otworzy również nowe tereny inwestycyjne w okolicach Tuszyna, Rzgowa, a stamtąd dużo bliżej do Łodzi, Pabianic, Ksawerowa itd. Nie róbmy z Tomaszowa tzw sypialni Łodzi bo nie wyjdziemy z tej batalii zwycięsko. Co do terenów (cały wistom, okolice zawadzkiej wszystko leży i straszy). Moim zdanie bardziej powinniśmy zabiegać o rozbudowę K 48 w stronę Radomia, Białobrzeg. Pozdrawiam
lukathe
03.02.2015 20:28
Nie zgodzę się że położenie Tomaszowa przy drodze S8 nie wpłynęło na rozwój miasta. Ceramika Paradyż, FM Logistic, Boshoku, BalexMetal itd. - żadna z tych firm nie zdecydowałaby o inwestycji w Tomaszowie gdyby ten nie leżał przy S8. Nie muszę chyba wspominać jak ważne są to zakłady dla mieszkańców Tomaszowa. Odpowiednie połączenia drogowe są jednymi z ważniejszych argumentów decydujących o lokalizacji inwestycji, a bezpośrednie połączenie drogą dwupasmową z A2 z jednej strony i wschodem kraju z drugiej jest nie do przecenienia. Oczywiście drogi to nie wszystko, trzeba jeszcze lobbować, pokazywać Tomaszów na zewnątrz, aktywnie szukać inwestorów. Ale jak już się znajdą to trzeba mieć w ręku argumenty aby przekonać że lepiej zainwestować nie w Rawie, Piotrkowie, Rzgowie czy Tuszynie a właśnie w Tomaszowie.
Oczywiście nie jestem za tym aby Tomaszów stał się sypialnią Łodzi. Ale to właśnie brak infrastruktury i nowych inwestycji jest zagrożeniem dla mieszkańców że pracy szukać trzeba będzie na zewnątrz miasta.
lukathe
03.02.2015 20:37
Jeszcze jedno, abyśmy dobrze się zrozumieli. Dla mnie najważniejszą rolą drogi S74 nie byłoby połączenie Tomaszowa z Łodzią, ale otwarcie bezpośrednich połączeń na zachód Polski i Europy przez odstęp do A2, oraz umożliwienie bezpośredniego tranzytu przez Tomaszów aż do wschodnich granic Polski.
MW
03.02.2015 08:18
Pewnie rozmawiali o przebudowie W 713 przez Tomaszów i przebudowie K48 czyli Ujezdzkiej, co do S 74 to nie powstanie do 2030, poza tym planowana jest rozbudowa W 713 od Ujazdu do Kurowic, a rozbudowa W 714 od Kurowic do Rzgowa ( po drodze do węzła Romanów) już trwa.
Aha i jedna ważna sprawa, NIE MA KASY NA BUDOWĘ A1 od Czestochowy do Tuszyna, a" stara" 8 od Bełchatowa w stronę Wrocławia zostanie przemianowana na nr 74. Pozdrawiam
zdzih
02.02.2015 21:43
Jak dla mnie to nie ma szans na choćby rozpoczęcie budowy tej drogi do 2020 albo nawet 2025r. Nie ma jej w żadnym programie budowy czy nawet projektowania dróg na najbliższe lata. Droga ta była w bardzo zaawansowanym stadium projektowania za czasów rządów SLD. Podobno bardzo mocno wtedy lobbowana przez Atlas. Uwzględniana była nawet w atlasach samochodowych jako droga w budowie. Sam posiadam taki atlas - w Tomaszowie przebiegałaby przez Nagórzyce przecinałaby drogę nad zalew pomiędzy grotami a Podleśną i biegłaby do Zawady. Niestety musiałby zostać wybudowany nowy most na Pilicy, a to znacznie zwiększa koszty jej budowy. Jej przebieg w stronę Kielc jest mało prawdopodobny. Ale wszędzie różni eksperci i kierowcy wypowiadają się, że powinien powstać łącznik między A1 a S8 od węzła w Rzgowie do Zawady.
Tu wyczerpująco o tej drodze w materiałach z konferencji sprzed ładnych kilku lat. Ważni uczestnicy (starosta Kagankiewicz siedział obok samego ministra Grabarczyka - zdj. nr 16 str 67), referaty itd. i nic z tego nie wyszło.
https://books.google.pl/books?...mp;f=false
Planista
02.02.2015 20:02
Świetna inicjatywa Panie Prezydencie Witko! Uwolniłoby to nowe tereny inwestycyjne, a poza tym połączyłoby to bezpieczną i zdecydowanie szybszą drogą nasze miasto z Łodzią jak również z Kielcami i bezpośrednio z węzłem autostradowo-ekspresowym w Rzgowie. Czas przejazdu do Łodzi wynosiłby około 25 minut!
Powodzenia w skutecznej walce! Nie rozwijając, że Tomaszów Mazowiecki zyskałby oczekiwaną obwodnicę!!!
A tak by to mniej więcej wyglądało na mapie GDDiA:
http://zapodaj.net/3b498d8ab5b...6.jpg.html
Napisz komentarz
Komentarze