Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
piątek, 18 kwietnia 2025 17:04
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama

Arkadiusz Gajewski: edukacja - inwestycja w przyszłość

Trezcią część rozmowy z kandydatem na prezydenta Tomaszowa Mazowieckiego i radnego sejmiku województwa łódzkiego dotyczy funkcjonowania w naszym mieście kultury oraz oświaty.
Reklama dotacje unijne dla firm MŚP

Jest pan „arbuzem”?

Reklama

Faktycznie ukończyłem II Liceum Ogólnokształcące. To fantastyczny okres w moim życiu. Rewelacyjni nauczyciele, świetni przyjaciele, z którymi bliskie kontakty utrzymujemy do dzisiaj. Tam również poznałem swoją żonę Klaudię z domu Kot.

 

A jak pan postrzega funkcjonowanie oświaty w Tomaszowie w obecnych czasach?

 To temat niezwykle złożony, na który należy spojrzeć z szerszej perspektywy i z poziomu osobno ucznia, rodzica czy kadry pedagogicznej oraz administracyjnej. Skoro rozmawiamy w kontekście mojego kandydowania w wyborach prezydenckich, to musimy się skupić na szkolnictwie, nad którym pieczę sprawuje samorząd miejski, czyli na przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach.

 

Jako radny Rady Miejskiej widzi pan potrzebę zmian?

Widzę, że tomaszowscy nauczyciele są w przeważającej większości bardzo aktywni. W swoją pracę wkładają dużo serca. Mam świadomość, że czas ich pracy nie ogranicza się wyłącznie do pensum ale wynosi tygodniowo co najmniej 40 godzin. Widać to wyraźnie po wynikach egzaminów szóstoklasistów i gimnazjalistów. Są one w Tomaszowie na bardzo przyzwoitym poziomie, chociaż są szkoły, które w klasyfikacjach przodują. Mój program przewiduje większe inwestycje w system oświaty. Nie tylko te w budynki i infrastrukturę ale przede wszystkim w kapitał ludzki. Mam tu na myśli oczywiście kadrę dydaktyczną ale... jest to tak naprawdę inwestycja w nasze dzieci, czyli znowu w tomaszowskie rodziny. 

 

Jakiego rodzaju mają to być inwestycje?

Głównie w zajęcia pozalekcyjne. Chcemy z jednej strony wyrównywać szanse słabszych uczniów, z drugiej pogłębiać wiedzę tych najbardziej pracowitych i najzdolniejszych. Traktuję to jako inwestycję w przyszłość miasta. Jednak, żeby nie było zbyt prosto, to nauczyciele prowadzący te zajęcia muszą być wynagradzani za efekty swojej pracy. Ograniczone środki należy wydać w sposób jak najbardziej efektywny. Konieczna jest też koordynacja i planowanie strategiczne działań oświatowych wspólnie z powiatem. Dodatkowe zajęcia szkolne w gimnazjach powinny korelować z kierunkami kształcenia na poziomie liceów czy techników.

 

Ale to taka inwestycja eksportowa, bo ta najlepiej wykształcona młodzież z Tomaszowa wyjeżdża. 

Migracja ludności jest zjawiskiem naturalnym i cyklicznym. Ludzie wcześniej sprowadzali się do miast. Dzisiaj emigrują poza nie. Nawet jeśli pracują w mieście, często mieszkają w okolicznych gminach. To trend odwrócony w stosunku do tego z ubiegłego wieku. Oczywiście jest też emigracja za granicę oraz do dużych ośrodków miejskich. Nie możemy się jednak spodziewać, że przyjdą do nas jacyś inwestorzy, jeśli nie wykształcimy im odpowiednich kadr. Poważny Ośrodek Akademicki mamy w Łodzi. Potrzebujemy jednak dobrego ze stolicą regionu skomunikowania. Ważna jest tu współpraca z samorządem województwa. Dlatego też równolegle z wyborami na prezydenta miasta kandyduje również do Sejmiku wojewódzkiego

 

W najbliższych latach szkolnictwo w Tomaszowie powinno dopasować się do celów całego województwa. Spośród 84 inwestycji o znaczeniu strategicznym dla regionu część dotyczy oświaty na poziomie wyższym. Musimy już dzisiaj brać je pod uwagę. Inaczej okaże się, że znowu nas ktoś wyprzedził.

 

Mamy problem z edukacją kulturalną?

 Jest niezbędna. Szczególnie teraz, w dobie internetu. Okazuje się, że musimy od nowa uczyć ludzi uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych. Ten nawyk powinno się kształtować od dziecka. Nie zawsze właściwe warunki do rozwoju stwarza rodzinny dom. Ten obowiązek może przejąć na siebie szkoła. Pieniądze muszą się znaleźć. Nie może być tak, że dziecko nie może wybrać się z klasą do teatru, bo rodziców nie stać na bilet.

 

Szkoła w zakresie edukacji kulturalnej jest ważna też z innego względu. Pamiętajmy, że do naszych Domów Kultury na zajęcia trafiają dzieci, które zostają tam przyprowadzone przez rodziców. Wiele talentów się marnuje. Zadaniem szkoły jest je wyłuskiwać i we właściwy sposób ukierunkowywać.

 

Idealnym stanem była by interakcja, gdzie młodzież uczestniczy w kulturze jako widz ale i jako twórca.

 

Miasto próbowało stworzyć strategię rozwoju kultury i nic z tego nie wyszło.

Myślę, że nie ma sensu tworzenie dla miasta tzw. strategii kultury. Potrzebny jest natomiast konkretny program roczny działań kulturalnych, który służyłby różnym celom. Pierwszym i najważniejszym z nich jest wychowanie dla kultury młodego pokolenia tomaszowian. Zwłaszcza gimnazja potrzebują zdecydowanego wsparcia w tej dziedzinie. To tam głównym problemem jest rozwój emocjonalny młodzieży.

 

Projekty kulturalne, realizowane w różnych formach pozalekcyjnych mogą być znakomitym uzupełnieniem działalności wychowawczej szkoły. Koordynatorem i merytorycznym zapleczem tych działań mogą być istniejące w mieście placówki kultury. One same na swoich zajęciach artystycznych zagospodarowują zbyt małą liczbę uczestników, by można było mówić o masowej skali procesu wychowawczego.

 

A co z dorosłymi mieszkańcami Tomaszowa?

Chcę aby ośrodki kultury z większą aktywnością pozyskiwały dorosłych mieszkańców Tomaszowa, zwłaszcza seniorów, których z każdym rokiem przybywa. To drugi z istotnych celów programu. Marzy mi się ich aktywność niczym we Francji, gdzie kilka lat temu takie ośrodki aktywizujące osoby starsze zwiedzałem. Ale w tej dziedzinie zrobiono ostatnimi laty w Tomaszowie wiele dobrego.

 

Jak wspierać grupy nieformalne?

Chcemy je wszystkie objąć mecenatem. Myślę tutaj o ludziach tworzących kulturę poza funkcjonującymi na terenie miasta placówkami. To oni mogą stać się zalążkiem przyszłego środowiska kulturalnego Tomaszowa.

 

W każdym przypadku niezwykle istotne jest miejsce i rola miejskich placówek kultury. Każda z nich powinna stać się ważnym miejscem na mapie kulturalnej Tomaszowa.

 

Uważa pan, że domy kultury należy scentralizować i wprowadzić jeden zarząd tworząc np. Tomaszowskie Centrum Kultury, które zarządzałoby wszystkimi placówkami?

Jestem wrogiem wszelkiej centralizacji. Zwolennicy takich rozwiązań akcentują obniżenie kosztów zarządu. Ja jednak obawiam się, że w ten sposób zabilibyśmy naturalną konkurencję między placówkami. Jedyne co uważam za konieczne to wprowadzenie funkcji koordynatora. Nie chodzi o zatrudnienia kolejnej osoby ale o przypisanie tej roli jednemu z aktualnie zatrudnionych pracowników i stosowanie tego w praktyce. Organizowane w mieście imprezy nie powinny się na siebie nakładać, ponieważ najczęściej posiadają tych samych odbiorców i skromne budżety.  Prezydent powinien zachęcać prywatne firmy do sponsorowania i wspierania działalności kulturalnej w mieście. Będę to robił.

 

Jakie jest pana zdanie na temat reaktywacji Dni Tomaszowa?

Już kiedyś na ten temat rozmawialiśmy (czyt. Czy potrzebne nam Dni Tomaszowa). Nie pytajmy „czy” organizować Dni Tomaszowa, tylko spróbujmy sobie odpowiedzieć na pytania „dla kogo” i „po co”. Moim zdaniem warto powrócić do idei, które przyświecały pierwszym organizatorom imprezy. Platforma ma na to pomysł, a w samym Tomaszowie jest wielu społeczników i ludzi kreatywnych, którzy mogliby to zrobić. Wystarczy im tylko stworzyć odpowiednie warunki do działania.

 

Jednocześnie trzeba stworzyć dobrze zaplanowany promocyjnie program dużych imprez kulturalnych, służących zarówno mieszkańcom miasta, jak i przyjezdnym gościom. Kluczem do sprawy jest jednak potężny, wiodący sponsor jak kiedyś robił to Star Foods.

 

Czytaj także:

 

Gajewski: Szybciej, więcej, efektywniej

Gajewski: Stawiamy na rodzinę

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

pucybut 03.11.2014 20:52
Popieram - trzeba restrukturyzowac i patrzeć racjonalnie. Należy zauważyć, że budowlanka została zlikwidowana w okresie największego zainteresowania tym zawodem. Więc należy zadać pytanie ówczesnemu dyrektorowi i ówczesnej Radzie Powiatu dlaczego młodzież garnęła się do tego zawodu w Piotrkowie i innych miastach a nie w naszym? Czy to była wina złego zarządania czy złego finansowania szkoły ( np. brak inwestycji w nowoczesne pracownie technologiczne), niechęć nauczycieli do nauczania w nowoczesnych technologiach itp. Racjonalnym byłoby na - na tamten czas - połączenie budowlani z włokiennikiem, który ma mały nabór przede wszystkim ze względu na położenie szkoły na skraju miasta i trudny dojazd. Czy bezsensowne wybudowanie hali przy tej szkole spowodowało wzrost zainteresowania nią? Z roku na rok jest coraz mniejsze zainteresowanie tą szkołą. Kolejna szkoła zawodowa, która chyli sie ku upadkowi to samochodówka, która z roku na rok ma coraz mniejszy nabór. Ale tu już wina leży chyba po stronie złego zarządzania placówką. I tak też pozostawmy w mieście same licea i uczmy przyszłych bezrobotnych, a hydraulików będziemy zatrudniać z Ukrainy czy Gruzji Ale to temat raczej do Rady Powiatu nie do nowego prezydenta.

Śmiać 03.11.2014 22:25
mi się chce jak czytam slogany o tym, że licea kształcą bezrobotnych. Kto wie jaki procent uczniów w technikach nie zdaje egzaminu zawodowego i matury? Raporty na stronach cke porażają. Naprawdę wielu po 4 latach nauki,nie ma nic, ani wykształcenia, ani zawodu. Kto ich zatrudni?

Tom 02.11.2014 21:44
Trzeba sobie szczerze powiedzieć, że edukacja w Tomaszowie z roku na rok jest na coraz niższym poziomie i to niestety wina niektórych osób polityków, osoby te przyczyniły się m.in. do likwidacji budowlanki. Trzeba restrukturyzować, a nie likwidować w czasach gdy coraz bardziej powinno się stawiać na szkolnictwo zawodowe. Ale budowlanka nie miała siły przebicia tak jak szkoła przy której wybudowano w sposób bezsensowny halę.

minicar 01.11.2014 19:47
sprawa zajęc pozlekcyjnych i ich efektywnośc ma 2 oblicza-1 godziny ich odbywania i nakladanie sie na np. treningi w klubach , szkołę muzyczną, indywidualne korki, w szkolach śrdenich dochodzi czynnik np że przewośnik ustala godziny odjazdu pod siebie a nie pod plan zajec w szkolachi mozna mnożyc różne czynniki które nie ułatwiaja ich dobywanie.Do tego trzeba doliczyć inne aspekty typu, ta sama Pani/Pan od przedmiotu i awersja ucznia na znudzenie i zmecznie materialu.Sa tez tacy co potrzebuja etatu bo potem praca indywidualna przynosi lepsze efekty , finansowe również.zadałem ci pytanie masz 10 podań na stanowisko i etat nauczycielski - kogo przyjmiesz ? jesli najlepszego to gratuluje . druga strona medalu to potencjał, albo wykorzystany do końca nauki w stopniu powiedzmy zadawalajacym albo od nauczania poczatkowego serwowanie dużej grupie zajęc wyrównawczych. Jesli rodzice i modelowo szkola nie wykorzstaja tego czasu efektywnie , to potem tylko z reguły jest gorzej. Twierdzenie że nie jestesmy nie zainteresowani kultura bo malo jest odsłon, lub że nie lubimy dyskutowac na dane tematy to blad myslowy. Jest o czym dyskutować, bo jesli do GOK-u w Niewiadowie przyjeżdża Pani groniec a w kościele w rzeczycy robi sie fantastyczne koncerty , to masz odpowiedź na to co mozna robić, .Edukacje kulturalna moim zdanie znakomicie prowadzą domy kultury i szkoly i nie wolno tego nie dostrzegać, dzieci uczestnicza w wielu projektach, wyjeżdzaja do tetaru , opery , na musciale, sami tworza i wystepuja , moze jest potrzeba innego dotarcia do ludzi. Może ofetra dla doroslych, mlodziezy jest malo atrakcyjna ? może cześc tej oferty powinna być inaczej finansowana ? nikogo nie bronie ale krawiec kraje ile materialu posiada . spotkales sie kiedyś z sytuacja że ktos nie wybral cie do przewozu ? a bo kolor nie taki , bo nielubi 4 kółek, bo opony nie zimowe, bo bla , bla , bla , wyobraź sobie ze tak samo może byc z dziedzinie edukacji - zajecia pozalekcyjne, lub kultura, .Potrzebni sa ludzie z pomyslami , słuchajacy ludzi, lubiacy pracę i miejący pasję

01.11.2014 16:53
To było do przewidzenia. Jak jest mowa o oświacie i kulturze - dyskusji brak. Dla mnie to oznacza, że jest źle. Nie ma u nas nauczycieli, którzy chcieliby coś na ten temat powiedzieć? No tak, ci którzy siedzą w radach też niewiele mówią.

minicar 01.11.2014 18:00
ale o co ci chodzi? kandydat mówi - Widzę, że tomaszowscy nauczyciele są w przeważającej większości bardzo aktywni. W swoją pracę wkładają dużo serca. Mam świadomość, że czas ich pracy nie ogranicza się wyłącznie do pensum ale wynosi tygodniowo co najmniej 40 godzin. Widać to wyraźnie po wynikach egzaminów szóstoklasistów i gimnazjalistów. Są one w Tomaszowie na bardzo przyzwoitym poziomie, chociaż są szkoły, które w klasyfikacjach przodują. Mój program przewiduje większe inwestycje w system oświaty. Nie tylko te w budynki i infrastrukturę ale przede wszystkim w kapitał ludzki. Mam tu na myśli oczywiście kadrę dydaktyczną ale... jest to tak naprawdę inwestycja w nasze dzieci, czyli znowu w tomaszowskie rodziny. więc nie wiem oczekujesz że nagle rozpocznie sie dyskusja czy nowy prezydent bedzie robił autentyczne konkursy czy będzie tak że kandydat na dyr. jest tylko jeden , a może oczekujesz że bedzie dyskusja czy na 1 stanowsiko nauczyciela np. przedmiotów przyrodniczych wybrany zostanie ten co ma "najbliżej ", .strategia np. wypracowana przez rade sportu tez budzi wiele emocji i nie spelnia oczekiwań calego srodowiska ale kto smie protestować. Wiec drogi taksiarzu nie prowokuj bo to nie ma sensu . P.Gajewski chwali nauczycieli a Ty jak zwykle niezadowolony i narzekasz - znam takich , co nie lubili szkoly i pracujacych w niej , ale ilu ludzi tyle pogladów. Szerokiej drogi i szerokiej otawartości na otaczajacy świat

01.11.2014 19:10
Nie chodzi o to, by dyskusję personalizować. Na dzień dzisiejszy mało mnie obchodzi, czy i w jakiej formie będą organizowane konkursy na różne stanowiska. Być może one wcale nie będą potrzebne, bo wszyscy pozostaną na dotychczasowych stołkach? Po co więc o tym dyskutować? Chodzi mi o to, że można dyskutować o rozwiązaniach. Ile naszych dzieci uczestniczy w zajęciach pozalekcyjnych i co z nich wynosi? Gajewski wspomina przecież o efektywności. To samo dotyczy kultury. Tomaszowianie zwyczajnie są nią nie zainteresowani. Wystarczy prześledzić liczbę odsłon informacji o wydarzeniach kulturalnych na tym portalu. Żadna z nich nie jest komentowane. We wszystkich wydarzeniach kulturalnych w mieście uczestniczy ta sama grupa maksymalnie 200 osób. To pokazuje jak ważna jest edukacja kulturalna. Ty oczywiście uważasz, że nie ma tu o czym dyskutować. Może i nie ma.

ComTM 31.10.2014 07:34
Dla każdego coś miłego...

Opinie

Brygida T.Brygida T.

Dlaczego krytykujemy posłów, senatorów czy radnych? Czy jest to w ogóle sprawiedliwe? Przecież sami ich wybieramy, więc pretensje powinniśmy mieć tylko do siebie. Że zostaliśmy oszukani? No, cóż - metoda na wnuczka, czy na polityka, cóż to za różnica? Skoro wpuszczasz kogoś do mieszkania, to sprawdź kim ta osoba jest

Obecna kadencja samorządowa niedługo zatoczy pierwsze okrążenie. Za kilka tygodni minie rok odkąd radni sprawują swoje mandaty. Zapewne wiele osób zada sobie pytanie: jaki jest tego efekt? Za co tak zwani "samorządowcy" biorą publiczną kasę? Chyba nie za hejterskie wpisy w internecie, podszczuwania, czy oratorskie popisy zawierające tak samo dużo słów, jak mało jest w nich sensu? Która z osób, oddających głos w wyborach samorządowych śledzi na bieżąco poczynania radnych, przy których postawili swój krzyżyk? Kto z Was zgłosił się do własnego wybrańca z prośbą o interwencję w jakiejkolwiek sprawie? Uzyskaliście pomoc? Są to oczywiście pytania czysto retoryczne. Samorządowa patologia jest coraz głębsza. Z kadencji na kadencję, z roku na rok. Radni zajmują się sobą nawzajem, walczą o stołki i ulegają korupcji. Liczy się głównie kasa i polityczne gierki. Gdzie w tym sprawy ważne dla mieszkańców? Wczorajsze obrady Rady Powiatu Tomaszowskiego były tego dobitnym przykładem. Budziły zażenowanie i smutek. Czy można upaść jeszcze niżej? W naszej rzeczywistości niestety wszystko jest możliwe, a przecież zapewniano Was, że będzie lepiej! Nieprawdaż?

Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

Do roku 2150 r. Wenecja oraz wyspy i bagna Laguny Weneckiej mogą okresowo znaleźć się pod wodą podczas powodzi morskich – potwierdziła analiza włoskich naukowców. W rozmowie z PAP oceanolog prof. Jacek Piskozub podkreślił, że do końca wieku zalaniu ulec mogą też niektóre polskie miejscowości, w tym dzielnice Gdańska.Data dodania artykułu: 09.04.2025 11:55
Do 2150 r. Wenecja może okresowo znaleźć się pod wodą; zagrożone też polskie miasta

„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

Narodowy Bank Polski zaprasza do udziału w wyjątkowym konkursie na temat rezerw złota.Data dodania artykułu: 09.04.2025 10:22Liczba komentarzy artykułu: 2
„Złoty konkurs dla polskich rodzin”

80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych

Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. (WSiP) to najstarsze polskie wydawnictwo edukacyjne i jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm działających na rynku podręczników oraz narzędzi edukacyjnych dla szkół w Polsce. Podstawę oferty stanowią tradycyjne i cyfrowe produkty dla wszystkich poziomów edukacji - od wychowania przedszkolnego, przez szkoły podstawowe, licea, technika do szkół branżowych. Firma rozwija innowacyjną platformę edukacyjną - EDURANGĘ. Dbając o najwyższy poziom przygotowywanych materiałów, WSiP nie pomija roli rozwoju zawodowego nauczycieli. Dlatego prowadzi niepubliczny ośrodek doskonalenia nauczycieli ORKE, który wspiera profesjonalnymi szkoleniami nauczycieli oraz dyrektorów szkół i placówek oświatowych.Data dodania artykułu: 08.04.2025 09:17
80 lat Wydawnictw Szkolnych i Pedagogicznych
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Urodzinowa Majówka w Skansenie Rzeki Pilicy!

Urodzinowa Majówka w Skansenie Rzeki Pilicy!

Czwartek, 1 maja 2025, godz. 12:00–19:00  Skansen Rzeki Pilicy,  ul. Modrzewskiego 9/11, Tomaszów Mazowiecki Wstęp biletowany – bilety dostępne w kasie SkansenuMajówka w sercu przyrody, z zapachem świeżego chleba, śmiechem dzieci i dźwiękiem ludowej muzyki? Brzmi jak plan idealny na majowy dzień! Skansen Rzeki Pilicy świętuje swoje urodziny i z tej okazji przygotował dla Was prawdziwą ucztę atrakcji – pełną tradycji, lokalnych smaków i rodzinnej atmosfery.Od południa do wieczora teren Skansenu wypełnią stoiska pod hasłem „Chleb i coś do chleba”, gdzie będzie można skosztować regionalnych przysmaków. Swoje wyroby zaprezentują lokalni rękodzielnicy i Koła Gospodyń Wiejskich, a najmłodsi znajdą coś dla siebie na stoisku plastycznym i sportowym.Wśród drewnianych zabudowań ożyje historia – będzie można wziąć udział w oprowadzaniu po zabytkowym młynie, wziąć udział w quizie o historii Skansenu i zobaczyć aż dwie wystawy: jubileuszową oraz „Młyny w dorzeczu Pilicy”.Na scenie zaprezentują się zespoły ludowe oraz uczestnicy zajęć wokalnych Miejskiego Centrum Kultury w Tomaszowie Mazowieckim.Nie zabraknie też animacji dla dzieci i wielu niespodzianek.A na finał tego wyjątkowego dnia  o godzinie 17:00– koncert szantowy o zachodzie słońca! Wystąpi Janusz Nastarowicz & Saku Collective – będzie klimatycznie, nastrojowo i z duszą.Spędź z nami ten dzień – rodzinnie, na świeżym powietrzu, z kulturą, muzyką i pysznym jedzeniem. Takie majówki pamięta się na długo! Data rozpoczęcia wydarzenia: 01.05.2025
Reklama
Reklama
Stołki dla radnych KO ważniejsze niż sprawy mieszkańców

Stołki dla radnych KO ważniejsze niż sprawy mieszkańców

Obecna kadencja samorządowa niedługo zatoczy pierwsze okrążenie. Za kilka tygodni minie rok odkąd radni sprawują swoje mandaty. Zapewne wiele osób zada sobie pytanie: jaki jest tego efekt? Za co tak zwani "samorządowcy" biorą publiczną kasę? Chyba nie za hejterskie wpisy w internecie, podszczuwania, czy oratorskie popisy zawierające tak samo dużo słów, jak mało jest w nich sensu? Która z osób, oddających głos w wyborach samorządowych śledzi na bieżąco poczynania radnych, przy których postawili swój krzyżyk? Kto z Was zgłosił się do własnego wybrańca z prośbą o interwencję w jakiejkolwiek sprawie? Uzyskaliście pomoc? Są to oczywiście pytania czysto retoryczne. Samorządowa patologia jest coraz głębsza. Z kadencji na kadencję, z roku na rok. Radni zajmują się sobą nawzajem, walczą o stołki i ulegają korupcji. Liczy się głównie kasa i polityczne gierki. Gdzie w tym sprawy ważne dla mieszkańców? Wczorajsze obrady Rady Powiatu Tomaszowskiego były tego dobitnym przykładem. Budziły zażenowanie i smutek. Czy można upaść jeszcze niżej? W naszej rzeczywistości niestety wszystko jest możliwe, a przecież zapewniano Was, że będzie lepiej! Nieprawdaż?
Park Ostrowskich? Będzie propozycja zmiany nazwy Parku Miejskiego

Park Ostrowskich? Będzie propozycja zmiany nazwy Parku Miejskiego

Czas przywrócić pamięć o założycielu naszego miasta! - pisze na swoim profilu internetowym, Dariusz Kwapisiewicz z firmy Brand Media, którego fotografie od wielu lat dokumentują wszystkie najważniejsze wydarzenia w naszym mieście.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Jak zwykle, masz rację. A o tych, obecnych z tą koniczynką, lepiej nie wspominaj i nie wkur#iaj mnie. Pozdrowienia od starego pisiora.Źródło komentarza: Radni na nie. I co dalej?Autor komentarza: AjdejanoTreść komentarza: Panie Mariuszu, najpierw cytaty z pańskiego materiału powyżej. Cytat nr 1: "Ciekaw jestem, czy redaktor naczelny gazety byłby zadowolonym, gdybym napisał, że pan Andrzej Kucharczyk, był w czasach PRL zarejestrowanym donosicielem SB. To przecież prawda... Nie wierzycie? Każdy może to sprawdzić na szybko w internecie. Jak dobrze pamiętam pseudonim operacyjny "Pantera". Cytat nr 2: "W sumie kogo zainteresuje, czy Andrzej Kucharczyk widoczny w IPN, to ten sam, który wydaje w Tomaszowie Mazowieckim lokalną gazetę. Przecież nawet nikt tego nie będzie sprawdzał. Niezależnie, czy to prawda, czy też nie, łatka przyklejona zostanie. Będzie nawet może tak, że ludzie zaczną doszukiwać się powiązań 8 pokoleń wstecz. Przyznam od razu, że ja nie wiem, czy są te same osoby. Lata urodzenia są podobne, ale nie takie pomyłki w IPN już widziałem. Passe.... Chciałem to pokazać jako przykład i zestawić z tym, co zrobiła dzisiaj gazeta,... Cytat z mojego poprzedniego wpisu: "...prawdopodobnego byłego SB-eka (??? - Pan sam ma wątpliwości, czy nie?)". Ludzie, czytający takie wzajemne, szemrane sprzeczki dwóch redaktorów naczelnych dwóch przeciwnych politycznie lokalnych mediów, dostają oczopląsu i zapalenia mózgu. I na koniec, dalej nie wiedzą nic. I prawdopodobnie, tylko o to, prawdopodobnie chodzi temu Andrzejowi K. (tak się oznacza osoby podejrzane, wrogie wszystkiemu, co jest pozytywne). Ci, którzy mają chociaż trochę mózgu w swojej pecynie, doskonale wiedzą, jak rolę (od dawna) pełni ten lokalny szmatławiec. Jeszcze raz podkreślam: za komuny NIKT nie mógł prowadzić jakiegokolwiek medium, jeżeli nie był umoczony w te różne, czerwone i "inne" instytucje. To jest "oczywista oczywistość" (autor tej oczywistej oczywistości: mój idol Jarosław Kaczyński).Źródło komentarza: Wszak pisać każdy może... jeden lepiej, inny gorzejAutor komentarza: TMTreść komentarza: Panie redaktorze zwolennicy Prezydenta na zwolenników KOpsl na naszym Tomaszowie, KOpsl na prezydenta w ticie a ostatnia sesja to glosowali ramię w ramię na ostatnie sesji powiatu.Cos chyba nie tak.Trzebo o tym głośno pisać,i kto tu się trzyma stołka na siłę?Źródło komentarza: Wszak pisać każdy może... jeden lepiej, inny gorzejAutor komentarza: Mariusz StrzępekTreść komentarza: Panie Janie, ja nic takiego nie napisałem. Wskazałem jedynie, jak łatwo kleić komuś łatki i etykietki. Osoba o takim imieniu i nazwisku występuje w rejestrach. Przecież nie piszę, że to ta sama osoba. W odpowiedzi pan Andrzej pisze do mnie, że byłem członkiem różnych partii. A to już jest nieprawda pisana na wprost. Po prostu, metoda stosowana przez gazetę od lat. Ktoś, coś, gdzieś... plotka leci w miasto. Tak niszczono u nas przyzwoitych ludzi przez dziesięciolecia. Albo jakieś zohydzające zdjęcie albo zapadający w pamięć tytuł. I już na fryzjerskim krześle, czy u specjalistki od paznokci, jest o czym gadać.Źródło komentarza: Wszak pisać każdy może... jeden lepiej, inny gorzejAutor komentarza: WuPeTreść komentarza: Osobny tekst można zrobić na temat szerzenia dezinformacji i działalności redakcji TiT w sprawie S12Źródło komentarza: Wszak pisać każdy może... jeden lepiej, inny gorzejAutor komentarza: AntypopisTreść komentarza: Szanowna Pani ja nikogo takiego za którego mam się wstydzić nie wybierałem i nie mam sobie nic do zarzucenia. A że wyborcy nie czytają, nie zapoznają się, albo wręcz ufają i wybierają wskazanych przez jakichś "guru" kandydatów no to mamy co mamy. Faktycznie ponad połowa radnych nie potrafi sklecić kilku zdań po polsku i to są nasi przedstawiciele...Źródło komentarza: Stołki dla radnych KO ważniejsze niż sprawy mieszkańców
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 533

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533

Cena: Do negocjacjiZapraszamy Państwa do odwiedzenia naszego punktu zaopatrzenia medycznego Tomaszów Maz. ul. Słowackiego 4Na zdjęciu: Obudowa PB 533 w kolorze nabucco z wkładem PB 521 z okrągłymi podstawami łóżka oraz frontami z nakładką tapicerowaną. Akcesoria: Lampa przyłóżkowa.Wysokiej jakości obudowa drewniana PB 533 dostępna w kilku kolorach w połączeniu z wkładem regulowanym PB 521 tworzy spójną całość i oddaje domowy charakter łóżka przy zachowania jego podstawowych funkcji. Możliwość konfiguracji wyposażenia dodatkowego w postaci np. składanych barierek bocznych sprawia, iż model ten cieszy się dużym zainteresowaniem klientów indywidualnych oraz placówek opiekuńczych.  Kolory niestandardowe*: DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Tapicerowana nakładka (opcja)3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżka (opcja)OPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kół • tapicerowana nakładka frontuPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 96 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:106,8 kgStopki regulowanemax 100 mm FUNKCJEDO POBRANIA: Karta produktu PB-533 [PDF]
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
ReklamaAdvertisement
Reklama
Reklama