Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 19:58
Reklama
Reklama

Egzamin w Tomaszowie? Oby nikt nie wpadł na tak „genialny” pomysł

Od 8 lipca weszła w życie nowelizacja ustawy o kierujących pojazdami. Od tego dnia zdawanie egzaminu na prawo jazdy nie musi już obligatoryjnie odbywać się w ośrodkach zlokalizowanych w miastach na prawach powiatu. Teraz prawo takie posiadać będą miasta powiatowe, które zadeklarują chęć utworzenia ośrodka oraz będą posiadać niezbędną infrastrukturę. Ostateczna decyzja w tej sprawie należeć będzie do właściwego sejmiku wojewódzkiego, który podejmować będzie stosowne uchwały na wniosek Marszałka. Jednym z miast, gdzie powstać mógłby ośrodek WORD, jest Tomaszów Mazowiecki.

 

Stworzenie możliwości zdawania egzaminów mieszkańcom Tomaszowa bez konieczności wyjazdu do Piotrkowa Trybunalskiego jest na pewno sporym udogodnieniem. To ułatwienie dotyczy jednak wyłącznie osób egzaminy zdających. Rozwiązania komunikacyjne w naszym mieście pochodzą z początków XX wieku, kiedy nikt jeszcze nie przewidywał, że praktycznie każdy mieszkaniec będzie posiadał własne 4 kółka. Jeszcze w latach 80 tych minionego wieku liczba samochodów w Tomaszowie była stosunkowo niewielka. Poruszanie się po mieście było płynne, mimo tego, że było nas o ponad 10 tysięcy więcej. Auto było luksusem.

 

Niestety władze Tomaszowa nie wykazywały się myśleniem zbyt perspektywicznym i kolejne nowe ulice również planowano u nas jako jednopasmowe. Taki styl myślenia dominuje do dzisiaj, czego przykładem jest odrzucenie propozycji Jacka Kowalewskiego dotyczącej budowy dwupasmowej ulicy prowadzącej od Dworcowej do Orzeszkowej, gdzie łączyłaby się z drogą ekspresową numer 8, stanowiąc element wewnętrznej obwodnicy miasta.

 

Łatwo wyobrazić sobie kolejne dziesiątki samochodów z literką „L” na dachu. Z całą pewnością nie upłynnią one ruchu na już mało przejezdnych ulicach miasta. Z nowych uregulowań prawnych zadowoleni natomiast mogą być mieszkańcy Piotrkowa. Liczba „Elek” na tamtejszych ulicach może spaść w sposób znaczący. Taka była zresztą intencja zmian w ustawie.  

 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

dynio 23.07.2013 13:58
co wam przeszkadza zdawanie w tomaszowie??Pewnie kazdy z was ma juz prawojazdy albo nie zamierza robic i dla ttego jest na nie, pomyslcie o zdajacych z naszego miasta a nie sie ruchem przejmujecie, myslicie ze ile tych elek bedzie 1000??

17.07.2013 08:31
A kiedy ten WORD będzie w Tomaszowie za rok?

16.07.2013 22:15
Każdy może zostać przy swoim zdaniu, zobaczysz że Bełchatów i Radomsko skorzystają z szansy.

Max do @32 15.07.2013 23:38
Panie Mariuszu, przejrzałem sobie ten link i mimo, że niektóre idea są szczytne to reszta niestety jest zwykłą demagogią serwowaną przez większość partii politycznych. Brakuje mi niestety ruchu skierowanego typowo na rozwój naszego miasta. Mam energię do działania i w pierwszym odruchu chciałem zapisać się do jakiejś grupy (wiadomo w grupie można więcej) ale zapisując się do Republikanów to wszystko niestety się rozmywa. Kolejny ruch mający aspirację zostać partią polityczną. A jak wiadomo POLITYKA NISZCZY SAMORZĄDNOŚĆ. W Tomaszowie nie rozstrzygniemy problemów związanych z ZUS, podatkami itp. natomiast na pewno wcześniej czy później zacznie się promowanie kolegów, itd. Oczywiście nie mam nic przeciwko temu ruchowi ale nie mieszajmy go do lokalnej działalności bo w ten sposób odrywamy ludzi mających chęć i zapał zdziałać coś dla tego miasta wkręcając ich w politykę. Kiedyś powstała inicjatywa nowoczesnytomaszow.pl, trochę ludzi dało się na to nabrać sądząc po głosach i co dalej. Nikt nie pociągnął tematu. Zakładam, że odrodzi się znów przed wyborami. I tego trochę brakuje. Nie Republikanów, Demokratów czy innych górnolotnych nazw ale czegoś prostego pod czym każdy mógłby się podpisać i podzielić się pomysłami a nie tylko krytykować. Na tą chwilę to tyle spostrzeżeń.

15.07.2013 23:54
Odpowiem tak: mamy do czynienia z nieco inną inicjatywą. Można oczywiście dyskutować o ZUS, OFE i paru innych sprawach ale na poziomie lokalnym idziemy w stronę konkretów. Póki co mówimy o Stowarzyszeniu. Nic nie stoi na przeszkodzie, by oddziały lub filie zajmowały się sprawami lokalnymi i ci którzy mnie znają wiedzą, że tym przede wszystkim chciałbym się zajmować. Politykę zostawiam Przemkowi Wiplerowi. Polityka tylko pozornie niszczy samorządność, bo nie ma nic tak skutecznego w niszczeniu jak człowiek. Co to za różnica, czy rządzi partia czy lokalna koteria ubrana a anonimowy komitet? Różnica oczywiście jest, bo partia ponosi odpowiedzialność polityczna, która przekłada się na wynik wyborczy, lokalny komitet reprezentujący grupę interesów nie ponosi odpowiedzialności żadnej, bo jest nieidentyfikowalny. Mimo wszystko zapraszam do współpracy, by osobiście przekonać się na ile samorządności nas stać a na ile wystarczy energii.

@23 15.07.2013 22:13
kolego, czy myślisz, że najazd L-ek zrobi z naszego pipidówka metropolię? Rozjeżdżą tylko i tak dziurawe drogi

Piotrek 15.07.2013 15:28
Panie Mariuszu a czy Pan nie jest zainteresowany aby dołączyć do zaczęcia referendum w TM?

Radek 15.07.2013 15:13
Uwierzcie ze w Tomaszowie ludzie naprawde mogą coś zdziałać i to nie trzeba jakiegoś wielkiego tłumu http://inicjatywa516.blogspot....olsce.html

15.07.2013 15:23
My to już robimy, zachęcamy też do współpracy http://www.nasztomaszow.pl/pol...zietnej-3/

O 15.07.2013 17:53
Panie Mariuszu mam nadzieję, że uda się Panu pociągnąć tematy: - trasa prowadzącą przez ul. Zawadzką do dworcowej (projekty w UM)). - stacja benzynowa przy ul. Warszawskiej , stacja gazu w butlach oraz dziki komis samochodowy, - dzikie tereny za stacjami rozciągają się chaszcze z ładnymi już drzewami (czy te tereny nie mają właściciela). Mam nadzieje razem z mieszkańcami ul. Brukowej, ul. Głównej zajmie się Pan tymi terenami.

Piotrek 15.07.2013 14:32
w innych miastach potrafią pokażmy ze MY tez umiemy! Wszyscy chętni niech napiszą do mnie na e-mail w sprawie rozpoczęcia referendum w naszym mieście [email protected]

revolutionETM 15.07.2013 08:46
Argument iż kiedyś w TM przeprowadzano egzaminy to żaden argument - kiedyś te egzaminy miały zupełnie inna formę a i ruch pojazdów był zupełnie inny. I radzę do czytać jakie miasta mogą tworzyć WORD - http://portalnaukijazdy.pl/pl/...word-2893. Na pewno nie może stworzyć go takie miasto jak Opoczno. I nie wiem o jakiej konkurencji mówisz - cena egzaminów jest stała a na konkurowanie przez obniżanie standardów - tak aby wskaźnik zdawalności był większy nie ma racji bytu. Oczywiście między WORD są różnice tych wskaźników ale nie są one jakieś wielkie.

15.07.2013 23:45
A co ma do tego ruch pojazdów? Przecież teraz jest większy więc dużo łatwiej sprawdzić się w trudniejszej sytuacji. Że inna forma? Tak dłużej jeździło się po placu manewrowym i to wychodziło na zdrowie kursantom. A w czym Tomaszów ma być gorszym od Piotrkowa, tym że kiedyś partyjni ludzie z PZPR ustalili że to Piotrków będzie województwem? Tam pchali wszystko i dlatego się rozwinął, teraz jest płacz że Tomaszów jest dziurą... Każda konkurencja jest dobra, a co do Opoczna to jak nie ono to Radomsko albo Bełchatów na pewno może taki ośrodek stworzyć.

Instruktor 16.07.2013 19:33
Widać że pojęcie odnośnie szkolenia i egzaminowania kandydatów na kierowców masz nikłe. Właśnie dlatego że ruch na drogach jest większy trzeba sprawdzać umiejętności kursantów w miastach o większym natężeniu ruch niż Tomaszów - ba tu nawet nie chodzi o egzamin bardziej o szkolenie. Dłuższe jeżdżenie po placu wychodziło bardziej na zdrowie instruktorom i egzaminatorom niż samym kursantom. Ja nie wnikam kto co komu kiedyś - Tomaszów powinien rywalizować z Piotrkowem i okolicznymi miastami pod względem gospodarczym a nie budowaniem WORD - moim zdaniem jest to rzucanie mieszkańcom ochłapów. Nie tędy droga.

14.07.2013 23:25
Kiedyś zdawało się egzamin w Tomaszowie i nie było źle. Z drugiej strony ciekawe jak ta infrastruktura drogowa będzie oceniana, jakie kryteria będą najważniejsze? Co do elek z innych miast to bym się nie przejmował bo te inne miasta powiatowe jak wspomniane Opoczno, same mogą WORD utworzyć i mają chyba lepsze drogi do tych celów niż u nas. Zawsze jak WORDów więcej to większa konkurencja i lepiej dla kursanta.

justynka2266 14.07.2013 23:15
Nie ma korków przy zamknietym placu jadę na 2 zmianę do roboty autobusem o 14 to muszę iść na wcześniejszy autobus bo boję się że się spóźnię dodać L to i 12 na musiałbym wsiadać.

14.07.2013 22:38
I jak tu zmienić coś w TM. Każdy tylko narzeka że nie da się, że brak tego lub owego. Ludzie przecież u nas nie ma korków (10- 20 aut przed skrzyżowaniem to nie tragedia. Więcej "L" w naszym mieście i egzaminy to zawsze jakiś krok do przodu w tym pipidówku, ale łatwiej jest narzekać niż przyklasnąć pomysłowi który może nawet ruszy ten grajdoł z miejsca. ps. Panie Mariuszu niech pan zlikwiduje ranking postów to nie którzy przestaną pisać bez zastanowienia lub na złość innym.

Instruktor 14.07.2013 23:18
....hahahaha chyba sobie żartujesz jak 10-20 aut to nie korek????...jak mieszkańcy zaczną stać w godzinę w korku to powiesz że mamy miasto zakorkowane... myślę że mieszkańcom tego miasta potrzebne są miejsca pracy i rozsądne inwestycje a nie egzaminy w Tomaszowie...Masz rację miasto powinno się zmieniać - ale problem jest taki że obecnie nam panujący proponują nam właśnie takie kulawe zmiany jak nowy Blaszak czy WORD....

15.07.2013 12:12
To że ktoś ma odmienne zdanie to nie znaczy, że pisze bez zastanowienia lub na złość innym. Pozdrawiam

O 14.07.2013 22:37
Czy w podanym "odrzucenie propozycji Jacka Kowalewskiego dotyczącej budowy dwupasmowej ulicy prowadzącej od Dworcowej do Orzeszkowej, gdzie łączyłaby się z drogą ekspresową numer 8, stanowiąc element wewnętrznej obwodnicy miasta" chodzi o trasę prowadzącą przez ul. Zawadzką. Jeżeli chodzi o tą drogę to było już kilka gotowych projektów z ciekawym rondem z ul. Warszawską za które miasto chyba już kilka razy zapłaciło. Wg projektów droga miała być dwupasmowa z dodatkowymi jezdniami lokalnymi jako dojazd do domków jednorodzinnych przy ul. Brukowej (równoległa do ul. Cegielnianej), a nowo planowanymi działkami przeznaczonymi na działalność gospodarczą od strony ul. Głównej. Takie projekty obwodnicy wewnętrznej znajdowały się w dziale Inżyniera Miasta. Stacja benzynowa znajdująca się przy ul. Warszawskiej oraz stacja gazu w butlach miała podobno zezwolenie tymczasowe na prowadzenie w tym miejscu działalności gospodarczej. Obecnie na tej stacji odbywa się sprzedaż paliwa oraz dziki komis samochodowy - co na taką sytuacje Straż Pożarna, Policja, Straż Miejska (zwiększone strefa niebezpieczeństwa). Z tyłu za stacjami rozciągają się chaszcze z ładnymi już drzewami (czy te tereny nie mają właściciela), a może wojsku wykorzysta te tereny na poligon wojskowy.

jank 14.07.2013 21:00
oczywiście to dobry pomysł - miejsca pracy dla organizatorów kursów i egzaminów, większy utrag dla stacji benzynowych, i oczywiście taniej będzie dla mieszkancow o prawo jazdy a co do infrastruktury... to w wiwelu miastach jest gorzej niż w tomasowie a egzaminy sa...np. w Sieradzu - miasteczku poniżej 50 tys. mieszk. jednym dużym rondem i trasa przelotową... Tomaszów jest porówywalny ze Skierniewicami...

14.07.2013 21:21
Myślisz że będą miejsca pracy to się mylisz bo egzaminatorzy którzy pracują w Piotrkowie to by pracowali u nas tanie za kurs już się nie da chyba że ktoś będzie dokładał do interesu. Sieradz ma chociaż drogę z 4 pasami ruchu u nas w zasadzie też taka jest ale na prawym pasie są parkingi. A jak egzaminator powie żeby zawrócić na najbliższym możliwym skrzyżowaniu o ruchu kierowanym to gdzie wnaszym mieście to zrobisz :)

Instruktor 14.07.2013 20:44
...pomysł stworzenia w TM oddziału WORD jest pomysłem głupim z kilku względów. Po pierwsze jak ktoś już wcześniej tu napisał Tomaszów nie posiada odpowiednio rozbudowanej infrastruktury drogowej oby móc spełnić wymagania egzaminu państwowego. Nawet w Piotrkowie nie mam wszystkich wymaganych w rozporządzeniu w sprawie egzaminowania sytuacji drogowych takich jak np. przejazd koło przystanku tramwajowego czy skrzyżowania wielopoziomowego. Po drugie przeniesienie egzaminów do Tomaszowa sprowadziłoby też samochody nauki jazdy z Opoczna, Wolborza, Koluszek, Rawy Mazowieckiej i po części nawet z Piotrkowa co totalnie zablokowałoby miasto. Trzecią sprawą jest fakt że przeniesienie egzaminów do naszego miasta wcale nie podniosłoby zdawalności - sam mam skończony kurs egzaminatorski i wiem że wielu kursantów jest źle wyszkolonych i łatwo ich wyprowadzić w pole. W naszym mieście nadal istnieją szkoły w których instruktorzy są upominani przez właścicieli że robią za dużo kilometrów na jazdach - pytam jak można nauczyć jeździć nie jeżdżąc. Do tego nagminnie wkręca się kursantów iż na egzaminie nie przeprowadza się parkowania równoległego czyli tzw. Koperty. Faktem jest że manewr ten jest ze względu na wymogi rzadko sprawdzany jednak jak trafią się warunki to egzaminator potrafi tylko na jednym manewrze oblać 98% kandydatów. Temat jest tylko pozornie prosty a takie "ułatwienie" kursantom zadania egzaminu - może wcale nie wyjść im na dobre.

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Gmina – Miasto Tomaszów Mazowiecki w październiku 2023r. złożyła dwa wnioski do BGK o otrzymanie dofinansowania w ramach Funduszu Dopłat do budowy jednego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Barlickiego 22 (22 lokale mieszkalne) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 7,133 mln zł oraz do przebudowy kamienicy przy ul. Barlickiego 20 (17 lokali mieszkalnych) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 9,052 mln zł. Łączna kwota wnioskowanego i przyznanego wsparcia to 16,185 mln zł, co stanowi 80% szacowanych kosztów obu inwestycji.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama