Chcę podkreślić, że NIE POTWIERDZIŁEM ANI NIE WYRAZIŁEM ZGODY na wzięcie udziału w losowaniu. Następnie w ciągu kilku dni przychodziły kolejne sms-y tego typu, a ja je za każdym razem usuwałem nie czytając nawet do końca.
Któregoś dnia dopatrzyłem się jednak, że jeśli im nawet nie odpiszę na sms, to i tak mam do zapłacenia 4.88 zł za każdy dzień „udziału”. Wszędzie tak jest, że jeśli chcesz wziąć udział w konkursie czy loterii to wysyłasz sms-a, a tutaj trzeba wysłać, żeby nie grac. Przecież to jest cwaniactwo i rozbój w biały dzień.
Dużo ludzi w starszym wieku ma telefony komórkowe, nie są zbytnio obeznani w pisaniu sms i żyją w przekonaniu, że jak nic nie będą wysyłać, to nie będzie żadnych dodatkowych opłat. A tu mamy jak widać odwrotną sytuację. Jak nie wyślesz to płacisz.
TO JEST CWANIACTWO.
Napisałem do ERY pismo w tej sprawie ,że nie mam zamiaru płacić za te ich konkursy. Firma odesłała mnie do innej firmy, która przygotowała dla nich tę loterię. Nazywa się MOBILE FORMAT. Ona także odbija piłeczkę i tak w kółko.
PozdrawiamDarek
* * *
„Era: Bądź czujny! Już za kilka godzin otrzymasz bardzo wazna wiadomość od Ery, która może odmienić Twoje Zycie!”
„Era: Nadszedł czas! Możesz wygrac 1.000.000 zlotych dzisiaj od Ery! Wyslij za darmo TAK na 8007! Smsy na 8007 są darmowe
Reg:100m.era.pl 4,88zl/dzien”
„Super wieści! Nie wybrałeś ale Era&Heyah daje Ci nową szansę wygrania dzisiaj miliona złotych. Wyślij Tak na 8007! Reg: 100m.era.pl Codzienny koszt udziału 4,88zl”
Tak przedstawia się treść smsów przesyłanych przez organizatora loterii promocyjnej „Czy stałeś się dziś milionerem”
Organizatorem konkursu jest Mobile Formats Sp. z o.o. na zlecenie Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. Regulamin konkursu dostępny na wskazanej w sms stronie.
* * * * *
- Jest mało prawdopodobne aby nie wysyłając sms-a można było aktywować udział w loterii – mówi Agnieszka Drzewoska Łuczak, Powiatowy Rzecznik Konsumentów. - Najprawdopodobniej konsument zrobił to przypadkowo wykaże to biling wysłanych Sms-ów.
Obecnie toczy się w UOKIK (Delegatura w Warszawie) postępowanie wyjaśniające w tej sprawie. – Kwestionowany jest zarówno regulamin i treść sms-ów jakie dostają konsumenci – wyjaśnia rzeczniczka. - W indywidualnych przypadkach o jakich mówimy uprawnionymi do podjęcia interwencji są Urząd Komunikacji Elektronicznej lub Powiatowi Rzecznicy Konsumentów. Wskazaniem do ich podjęcia są zapisy ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym z dnia 23 sierpnia 2007 r. W bardzo podobnej sprawie złożyłam pozew w kwietniu br. Do dnia dzisiejszego nie ma wyznaczonego pierwszego terminu rozprawy.
Napisz komentarz
Komentarze