Podstawowym celem tej ogólnopolskiej konferencji były, podobnie jak w latach ubiegłych wymiany poglądów i informacji ale także doświadczeń dla wszystkich uczestników rynku energii, od przedsiębiorstw energetycznych, poprzez przedstawicieli znaczących odbiorców mediów, aż po miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów, którzy reprezentują odbiorców detalicznych.
- Podczas tegorocznej edycji między poruszona była między innymi tematyka związana aktualnymi problemami odbiorców mediów energetycznych - mówi Powiatowy Rzeczników Konsumentów w Tomaszowie Mazowieckim Agnieszka Drzewoska – Łuczak. – Jednak moim zdaniem, najciekawszym tematem dla nas, jako rzeczników była mediacja, która jest bardzo skuteczną metodą rozwiązywania sporów. Metodą, która wiąże się ze zdecydowanie niższymi kosztami niż czasochłonne i skomplikowane postępowania sądowe. Uważam, że należy z tej formy korzystać, kiedy tylko jest to możliwe.
Inne tematy jakimi zajmowali się uczestnicy konferencji to: prawo energetyczne z perspektywy konsumenta-odbiorcy energii oraz operator systemu dystrybucyjnego w relacjach z odbiorcami
Wśród prelegentów prowadzących poszczególne panele tematyczne znaleźli się przedstawicele instytucji rządowych takich jak: Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Urzędu Regulacji Energetyki, samorządowych i organizacji pozarządowych: Stowarzyszenia Konsumentów Polskich, Polskiego Centrum Mediacji oraz przedsiębiorców z branży energetycznej.
Napisz komentarz
Komentarze