Projekt uchwały uwzględnia nową taryfę biletową, która ma obowiązywać w komunikacji miejskiej na terenie Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz w granicach gmin, z którymi zostało zawarte porozumienie międzygminne.
Najważniejszą zmianą w obecnej taryfie przewozowej jest wprowadzenie od 1 stycznia 2018 r. dla mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego bezpłatnych przejazdów w granicach administracyjnych miasta na podstawie „Tomaszowskiej Karty Mieszkańca” oraz zgodnie z Porozumieniem Międzygminnym w granicach administracyjnych Gminy Tomaszów Mazowiecki.
Mieszkańcy Gminy Tomaszów Mazowiecki uprawnieni zostaną do korzystania z bezpłatnych przejazdów w granicach administracyjnych miasta oraz w granicach administracyjnych Gminy Tomaszów Mazowiecki na podstawie „Tomaszowskiej Karty Komunikacyjnej”.
Ponadto do korzystania z bezpłatnych przejazdów uprawniono dzieci przed ukończeniem 7 lat (dotychczas przed ukończeniem 4 lat).
W związku z wprowadzeniem nieodpłatnej komunikacji (z której będzie korzystać szacunkowo ok. 90% pasażerów) uproszczono cennik biletów poprzez ujednolicenie cen biletów jednorazowych zakupionych w punktach sprzedaży lub u kierowcy w autobusie. Zrezygnowano z biletu na liniach nocnych (likwidacja linii nocnych – brak zainteresowania), a także karnetów. Podwyższono cenę biletu jednorazowego w granicach strefy opłat miejskich i w pozostałych strefach. Podniesiono również w niewielkim stopniu ceny biletów okresowych – zwłaszcza normalnych.
Warto nadmienić, że ostatnia podwyżka cen biletów za usługi przewozowe autobusami MZK w Tomaszowie Maz. Sp. z o.o. została wprowadzona w roku 2011
Przy okazji debaty nad projektem uchwały jeden z radnych dopytywał o koszty wprowadzenia bezpłatnej komunikacji miejskiej. Według danych zawartych w budżecie miasta na obecny rok, do przejazdów autobusowych w obecnym stanie dopłacamy 6,8 miliona złotych. Szacuje się natomiast, że zrezygnowanie z biletów kosztować nas będzie w przyszłym roku dodatkowe pięć milionów złotych. Szacunki te opierają się na założeniu, że nie zwiększy się liczba tzw. wozokilometrów.
Wprowadzenie bezpłatnej komunikacji miejskiej poza funkcją socjalną ma także wpłynąć w sposób znaczący na ograniczenie ruchu samochodów osobowych w naszym mieście. Czy tak się rzeczywiście stanie? Przekonamy się już wkrótce
Czytaj także
Już w listopadzie pierwsze nowe, hybrydowe autobusy w Tomaszowie Mazowieckim
Napisz komentarz
Komentarze