Scenariusz czterodniowych ćwiczeń zakładał reagowanie na skutki eksplozji paczek podrzuconych na teren firmy. Zadaniem ochrony oraz ratowników była szybka ewakuacja poszkodowanych ze strefy zagrożonej kolejnymi wybuchami, wezwanie służb oraz udzielenie pierwszej pomocy. Poszkodowani z różnymi obrażeniami dla każdej lokalizacji byli przekazywani ratownikom Państwowej Straży Pożarnej, którzy także skorzystali z możliwości ćwiczeń oraz utrwalali specyfikę postępowania w poszczególnych zakładach.
Podczas intensywnych symulacji, grupy ratownicze miały okazję szybko i efektywnie zareagować na sytuacje zagrożenia zdrowia i życia, tamując krwotoki, zabezpieczając poszkodowanych, a nawet przyjmując poród przyśpieszony pod wpływem emocji związanych ze zdarzeniem. Była to również doskonała okazja do przećwiczenia współdziałania z profesjonalnymi służbami.
Ceramika Paradyż kładzie ogromny nacisk na bezpieczeństwo swoich pracowników i jakość przeprowadzanych szkoleń. Nasze ćwiczenia nie tylko doskonalą umiejętności naszych grup ratowniczych, ale także podnoszą świadomość i gotowość całego personelu do działań także w takich przypadkach, jak te które zorganizowaliśmy. Niestety w obecnych czasach tego typu zdarzenia są rzeczywistością, dlatego chcemy być przygotowani na każdą sytuację
– powiedział Marcin Sobczyk, Pełnomocnik Zarządu ds. Systemu Zarządzania Środowiskowego i BHP
Realistyczne pozoracje, zaawansowane scenariusze, a także kilkugodzinne szkolenie pozwoliły uczestnikom na zdobycie cennych doświadczeń i umiejętności, które mogą okazać się kluczowe w prawdziwych sytuacjach kryzysowych, także tych w życiu codziennym.
Widowiskowe oraz merytoryczne ćwiczenia zostały przeprowadzone w dniach 13-16 stycznia w Wielkiej Woli, Opocznie i Tomaszowie Mazowieckim. Przedsięwzięcie zostało współfinansowanie z funduszu prewencyjnego PZU Życie SA, a zrealizowane przez firmę Cognito Rescue.
Ceramika Paradyż to polska, rodzinna firma. Lider i wiodący producent płytek ceramicznych w kraju oraz wizytówka polskiego przemysłu na świecie. Od 36 lat napędza wzornictwo, tworząc i dostarczając Klientom w ponad 50 krajach innowacyjne produkty o unikatowym designie i najwyższej jakości.
Firma jest laureatem najbardziej prestiżowych nagród w dziedzinie designu i gospodarki – m.in. Dobry Wzór 2024, ADC Award 2022, Bronze A’Design 2020, IF Design 2017, Red Dot 2016, a także Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP oraz Dorocznej Nagrody Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Ceramika Paradyż to wieloletni Mecenas Łódź Design Festival, największego wydarzenia poświęconego wzornictwu w tej części Europy oraz współinicjator akcji na rzecz poprawy jakości i estetyki w przestrzeni miejskiej.
Napisz komentarz
Komentarze