Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 17:07
Reklama
Reklama

M. Witko: Musimy nadrobić wieloletnie zaszłości

Przed nami dwie duże inwestycje. Budowa bazy MZK i wymiana taboru, które wprowadzą do Tomaszowa nową jakość. Ostatnie dni były ciężkie dla MZK. Dostawałem wiadomości od mieszkańców o autobusach, które nie przyjeżdżały na czas, albo w ogóle się nie pojawiły tam gdzie powinny. Informowały również o tym media. Mróz zrobił swoje. Dwudziestoletnie auta po prostu go nie wytrzymały. To tylko pokazuje, jak ważna jest dla miasta inwestycja, którą niektórzy tak mocno krytykują. Utrzymywanie autobusów, które mają milionowe przebiegi, generuje ogromne koszty. Każdy kto ma wątpliwości, powinien kupić samochód z takim przebiegiem i przekonać się, jak wygląda jego użytkowanie.

W tym momencie możemy tylko bardzo przeprosić za powstałe utrudnienia. Jednak już niebawem o tego typu problemach zapomnimy. Nowe autobusy będą też wyposażone w szereg udogodnień, będzie można naładować w nich telefon czy skorzystać z wi-fi.  Jednym  z głównych celów inwestycji  jest zwiększenie wykorzystywania transportu publicznego w naszym mieście. Realizacja projektu ma stworzyć w Tomaszowie Mazowieckim sprawny i bezpieczny system, o wysokiej jakości świadczonych usług, spełniający standardy unijne w zakresie ochrony środowiska, konkurencyjny względem transportu indywidualnego. Mam nadzieję, że wielu z nas zostawi swoje auta w garażu i będzie korzystało z transportu zbiorowego.

 

 

Zakup nowego taboru połączymy z całkowitą przebudową  bazy MZK. Będzie ona wyposażona w nowoczesną myjnie, stację diagnostyczną (z infrastruktury tej będą mogli korzystać również tomaszowianie), 6 punktów obsługi autobusów, pełne zaplecze socjalne. Planowany budynek będzie spełniał najbardziej restrykcyjne normy związane z ochroną środowiska – wyposażony będzie m.in. w system pozyskiwania wody deszczowej, używanej do mycia aut.

 

Planowane jest również przejście z ogrzewania olejowego na gazowe.  Jednym z najważniejszych czynników determinujących rozwój miast jest transport, a moim celem jest wprowadzenie różnego rodzaju zachęt, priorytetów i ograniczeń, aby jak największa liczba podróżujących decydowała się na korzystanie z miejskiego transportu zbiorowego. Pierwszym krokiem było  przygotowanie uchwały intencyjnej o zamiarze wprowadzenia dla mieszkańców płacących podatki w Tomaszowie Mazowieckim bezpłatnej komunikacji. Więcej pasażerów w autobusach, to mniej samochodów na drogach.  Ale najważniejsze jest to, że nowe autobusy nie będą truły powietrza. Również ten problem przez ostatnie mrozy i bezwietrzną aurę się uwypuklił.

 

Nowe autobusy to tylko jedno z działań jakie podejmujemy w kierunku czystego powietrza, bo problem jest złożony. W dużym stopniu do zanieczyszczenia przykładają się właściciele domków jednorodzinnych. Nie każdy może sobie pozwolić na wymianę pieca, czy droższy opał. Często też węgiel, z którego korzystamy, pozostawia wiele do życzenia. Jesteśmy ostatnio nawoływani do bezwzględnego i surowego karania tych, którzy zadymiają otoczenie. Próżne ich prośby i starania, ponieważ uważam, że karanie to ostateczność.

 

Najpierw trzeba stworzyć odpowiednie warunki. Wielu ludzi z uwagi na swoją sytuację materialną, niestety zmuszonych jest do palenia tanim węglem czy innymi szkodliwymi materiałami, dostępnymi dziś powszechnie na rynku. O tym jak trudny jest to problem, świadczy skala jego występowania czyli praktycznie cały kraj. Nasze prace skupiamy na dalszej rozbudowie miejskich ciepłociągów i rozbudowie sieci gazowniczej w mieście (działania są już w toku).

 

[reklama2]

 

Jakiś czas temu ukazała się również informacja o tym, że polscy naukowcy z Politechniki Śląskiej opracowali specjalne elektrofiltry na kominy w domach jednorodzinnych. Zakład Gospodarki Ciepłowniczej podjął już działania, aby takie urządzenia zamontować pilotażowo w Tomaszowie Mazowieckim. W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy, która te urządzenia produkuje.  Mamy nadzieję, że Tomaszów Mazowiecki będzie uczestniczył w pilotażowym testowaniu tych urządzeń. Pojawiają się już również programy zarówno rządowe jak i na poziomie wojewódzkim, do których będziemy aplikować, a są związane z dofinansowaniem wymiany kotłów grzewczych.

 

Teraz musimy nadrobić wieloletnie zaszłości. Jak słusznie zauważają dziennikarze, nie mamy na czym oprzeć swoich działań, bo do tej pory nikt nie przeprowadzał kompleksowych badań w zakresie czystości powietrza w poszczególnych częściach Tomaszowa. Na szczęście to zmieni się szybko, bo tego typu badania lada moment się rozpoczną. Zostaną przeprowadzone przez Instytut Ochrony Środowiska – Państwowy Instytut Badawczy. Co ważne, nie przewiduje by budżet miasta został tymi badaniami obciążony. 

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

multi99 31.01.2017 18:22
owszem busy dają rade tylko jakim kosztem ???? 1 listopada niema kursów do Piotrkowa , w każde większe święta także odpowiedz pada że kierowcy muszą mieć wolne !!!! niema żadnych zniżek w BUSACH !!! BUsy puste kursy opóżniają lub w ogóle nie jadą !!! W busie nie raz słyszałem wie Pan z jedną osobą nie jadę NIE WOLNO MI odpowiedz kierowcy szef mi zabronił .. Natomiast PKS jeżdzi czy pusty czy pełny jedzie jak kurs widnieje na rozkładzie ... A co do MZK ma wszelkie ulgi i wozi dużą ilość emerytów po 75 którzy jeżdzą za darmo !!!! A Samorząd ma zapewnić swoim mieszkańcom publiczną komunikację !!!!

karol 31.01.2017 15:26
W ostatnim czasie władze łodzi zablokowały sprzedaż działki pod terminal przeładunkowy który miałby obsługiwać pociągi na trasie chiny Łódź. Może jest to szansa dla Tomaszowa , mamy część terenów dawnego Wistomu przy torach kolejowych , tereny wzdłuż ulicy Głównej , przebiega obok trasa s8. 50 km dla trasy Chiny - łódź nie jest odległością mającą znaczenie. Proponowałbym dotarcie Władz Tomaszowa do zainteresowanych chińskich inwestorów. Jednocześnie mam prośbę do osób , które mają kontakt z P. Prezydentem Tomaszowa Maz. o przedstawienie powyższego tematu.

maniek 31.01.2017 16:56
Nie władze Łodzi tylko Agencja Mienia Wojskowego była właścicielem tej działki. Mówi się że za odwołaniem sprzedaży stał Macierewicz który brata się z Amerykanami i jest przeciwny handlu z Chinami. Więc raczej nasz prezydent nie postawi się swemu wodzowi.

Audytor 31.01.2017 12:13
Pomijając fakt, że ładowanie kasy w MZK się nie nigdy nie zwróci. To może skupmy uwagę na tym czy ta inwestycja przyczyni się do poprawy jakości powietrza w Tomaszowie. Czy uważacie drodzy obywatele, że ludzie masowo przesiądą się ze swoich samochodów do MZK ? Nie wydaje mi się :( i jeszcze jedna sprawa. Panie Skrzypek i Panie Gajewski jak zmusić "Medyk" żeby przestał zatruwać nasze osiedle ?

Romek 30.01.2017 20:19
Aleś Ty mądry. Pewnie myślisz, że pójdą do salonu i powiedzą: ten autobus chcemy. Ile za taki? Wyjmą gotówkę i zapłacą. Pewnie myślisz, że szefostwo LOTu też jeździ do salonu Boeinga. Takie rzeczy są szyte na miarę - przetarg, umowa, produkcja - cała procedura to minimum rok. Sama produkcja to 6 miesięcy.

Git 30.01.2017 20:00
MZK jeździć musi wszędzie, busy tam gdzie jest zarobek. Proste, nie? Najpierw pomyśl, później pisz.

xxx 29.01.2017 12:23
No cóż wybory mają swoje prawa. Teraz to byłoby za szybko . Za 8 miechów to już zacznie się kampania wyborcza ( jeśli w ogóle wybory będą) i trzeba coś zrobić żeby głosy zdobyć , a więc autobusiki i darmowa komunikacja jak znalazł się przyda - nieprawdaż ?

xxx 29.01.2017 12:23
No cóż wybory mają swoje prawa. Teraz to byłoby za szybko . Za 8 miechów to już zacznie się kampania wyborcza ( jeśli w ogóle wybory będą) i trzeba coś zrobić żeby głosy zdobyć , a więc autobusiki i darmowa komunikacja jak znalazł się przyda - nieprawdaż ?

XXX 29.01.2017 12:18
Mowa jest o PRYWATNYCH busach , a nie o PKS u . Prywaciarze jakoś dają sobie radę , a MZK nie może?

multi99 29.01.2017 11:30
Jednym z obowiązków Samorządu jest zapewnić mieszkańcom swojego miasta zbiorowej komunikacji miejskiej .... A gdzie masz tańsze busy od PKS-u ???? W Piotrowie na mieście busy są takie same cenowo jak MZK ....

29.01.2017 10:05
Tutaj piszemy o MZK, a nie o PKS. To są całkiem odrębne firmy. MZK obsługuje tereny miejskie i podmiejskie. Natomiast PKS teren całej Polski.

Audytor 27.01.2017 14:59
http://aqicn.org/city/poland/l...in/zamosc/ do Pana Gajewskiego, żeby sobie wybił z głowy indywidualne spalanie węgla. UE na takie projekty nie chce dawać pieniędzy bo wie, że to nie ma sensu. Jedyna opcja spalania naszego czarnego złota to są ciepłownie i na tym się powinniśmy skupić.

Audytor 27.01.2017 14:46
Ciepłownia to jedyny palacz węgla w mieście, który wie jak to robić. Reszta kotłów pali się na pół gwizdka więc czy to będzie kocioł nowej generacji czy też stara koza to większej różnicy nie ma. Po co dotacje na nowe kotły skoro ludzie będą ich używać oszczędnie tzn na 50 % swojej mocy. Szkodliwe związki które potocznie nazywamy smogiem spalają się w temperaturze około 900 stopni do tego trzeba stosować elektrofiltry, które jak sama nazwa wskazuje są na prąd. Ludzie przez oszczędność będą je wyłączać i palić oszczędnie w ich rozumieniu. Trzeba wprowadzić restrykcje w spalaniu paliw stałych, koncesje na przetwarzanie tego typu nośników energii udzielane po odbyciu szkolenia, monitorowanie, przeglądy to musi być unormowane na szczeblu Państwowym. Nic nie da jakaś śmieszna petycja Pana Gajewskiego

Rafał G 26.01.2017 11:50
Tabor jest do wymiany to widać ale trzeba zrozumieć jedno,że nasze drogi są dziurawe i nie wszystkie autobusy to wytrzymają.

maniek 26.01.2017 12:35
Możesz podać które konkretnie ulice po których jeżdżą autobusy są dziurawe - chyba że poza granicami miasta.

Burak 25.01.2017 20:01
To odpalac podeszwy i pieszo. Lepiej dla zdrowia

Audytor 25.01.2017 14:52
Węgiel czy drewno też za coś trzeba kupić, a dłużników zagonić do pracy jak to robią w Gdańsku. Proszę mi powiedzieć Panie Mariuszu czy inwestycja w MZK się opłaci? Miasto od lat dopłaca do nierentownej spółki, ale prezes z PiS który przejmie spółkę musi mieć nowy sprzęt który się nie psuje :)

25.01.2017 20:16
TO zalezy w jakich kategoriach postrzegamy opłacalność. W kategoriach ekonomicznych jest ona stosunkowo dwuznaczna. Przede wszystkim należy pamiętać, że inwestujemy minimum własnych środków. Polecam mój tekst sprzed kilku lat https://www.nasztomaszow.pl/go...z-demobilu Mając na uwadze to, czym teraz się poruszamy, koszty eksploatacyjne i środowiskowe jest to oczywiście inwestycja opłacalna. Wątpliwości budzi nieodpłatność przejazdów. należy pamiętać, że tabor nie jest wieczny, za dziesięć lat się zdekapitalizuje i konieczne będzie nabycie nowego. Miasto stanie przed poważnymi decyzjami: kupować, czy likwidować i zlecać komunikację lokalną firmie zewnętrznej. Funduszy unijnych już nie będzie. Tak więc to nie prezes ma mieć nowy sprzęt, który się nie psuje ale mieszkańcy miasta mają mieć nowoczesne autobusy. Dla przykładu taki problem mamy obecnie w szpitalu. Musimy kupić nowe karetki. Koszt każdej z nich to o ile dobrze pamiętam z ostatniej komisji ok. 2,5 miliona złotych. TCZ weźmie je w leasingu.

audytor 27.01.2017 14:41
Aspekt ekonomiczny pomijamy zostaje aspekt ekologiczny, który jednoznacznie wskazuje, że dla obywateli zdrowiej będzie zainwestować te 40 mln w rozwój sieci ciepłowniczej i wymianę źródeł ciepła niż w MZK. Po zmianie zarządu TTBS wpadł na pomysł, że można ubiegać się o dotację. Ile dotacji otrzymali za waszej kadencji ?

Demot 27.01.2017 17:22
Wszystkie miasta dopłacają do swoich spółek komunikacyjnych. Gdyby nie dopłacały to bilet kosztowałby z 10 zł.

Audytor 29.01.2017 09:02
Busy są tańsze od PKS. Kilka prywatnych firm poradzi sobie z MZK.

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 3°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 11 km/h

Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama