Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
środa, 2 kwietnia 2025 05:37
Z OSTATNIEJ CHWILI:
Reklama

Może tu kiedyś dojedzie

Wielokrotnie na łamach naszego portalu wspominaliśmy jak ważne jest dobre połączenie Tomaszowa Mazowieckiego ze stolicą regionu. Z jednej strony zapewniłaby je nowy droga S74, z drugiej istotnym byłoby zapewnienie sprawnego przemieszczania się koleją.

[reklama2]

Reklama

W grudniu ubiegłego roku zakończono I etap budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).  Z założenia miał on poprawić stan skomunikowania i jakości przewozów w regionie aglomeracji łódzkiej. Wydaje się, że cel ten udaje się osiągać. Niestety żadna z poprzednich tomaszowskich władz nie zadbała o to, by miasto do ŁKA przyłączyć.

 

W ramach projektu zakupiono 20 nowych pociągów elektrycznych, wyposażonych w dodatkowe wysuwane stopnie ułatwiające wejście do pojazdu, system klimatyzacji, interkom umożliwiający wezwanie obsługi oraz biletomaty. Wybudowano także zaplecze techniczne do obsługi tego taboru. W zakładanych terminach wybudowano i przebudowano łącznie 17 stacji i przystanków kolejowych, wyposażonych w ochronne wiaty, oświetlenie i systemy dla osób niepełnosprawnych.

 

W ramach projektu rewitalizowano także 12 km linii kolejowej na trasie Łódź Widzew-Zgierz. I etap budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kosztował ponad 53o mln zł, z czego 72 proc. to wartość kupionego taboru kolejowego.  

 

Po niespełna roku funkcjonowania inwestycji przyjrzał się NIK. Kontrolerzy wskazują na kilka elementów wymagających poprawy. Zastrzeżenia dotyczą części infrastruktury oraz opóźnień we wprowadzaniu wspólnego biletu aglomeracyjnego ( brak porozumienia przewoźników) i  węzłów przesiadkowych.

 

Konieczne będzie też zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Według NIK tylko częściowo udało się także osiągnąć skomunikowanie przystanków kolejowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z innymi środkami transportu publicznego. 

Inne niedociągnięcia to: brak na niektórych przystankach elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo podróżnych (monitoringu wizyjnego lub ochrony fizycznej obszarów przystanków kolejowych zlokalizowanych w miejscach odosobnionych), brak tablic i urządzeń informujących o przyjazdach, odjazdach i opóźnieniach pociągów, brak w bezpośrednim sąsiedztwie niektórych stacji kolejowych parkingów samochodowych dla pasażerów, którzy chcieliby skorzystać z transportu łączonego.

 

Za to z ankiet, jakie mieli możliwość wypełnić pasażerowi ŁKA, wynika, że są oni raczej zadowoleni. Wśród największych problemów podróżujący wskazywali niską częstość kursowania pociągów.  Wysoko oceniono komfort podróżowania.  95 proc. ankietowanych było zadowolonych byli z punktualności pociągów oraz z dostosowania składów i peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych 

 

W planach samorządu wojewódzkiego na kolejne lata znajsują się, obok utrzymania uruchomionych wcześniej linii, uruchomienie przy wykorzystaniu środków UE kolejnych pociągów. Tym razem będą to składy kursujące na liniach: relacji Łódź - Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź - Tomaszów Mazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice - Łowicz - Kutno. Szacunkowy koszt inwestycji to 510 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kolejarz z TM 24.11.2016 23:47
Do Fana Kolei: Drogi Kolego.Nie tylko nad morze , ale i codziennie KM realizuja polaczenie na trasie Warszawa - Krakow przez Radom nasza linia 22 i przed Idzikowicami wjezdza na CMK. Swiadom jestem frekwencji na trasie od Drzewicy do Skierniewic jednak KM mogloby byc chodz wydluzone z Drzewicy do Tomaszowa. Mysle , ze gdyby wladze powiatow Tomaszowskiego i Opoczynskiego dogadaly sie to w sejmiku Lodzkim moze daloby sie uruchomic chodz kilka kursow dziennie. Co o tym sadzisz Kolego?

Reklama
Urodzony w Tomaszowie Mazowieckim 24.11.2016 15:07
To, że Tomaszów Mazowiecki nie ma połączenia ŁKD ze stolica regiony, powinni powiesić poprzednie władze miasta - jak mawiał Pyzdra - "za ziobro".

fan kolei 24.11.2016 15:45
Przyczyna jest chyba nieco inna. ŁKA nie posiadała na tyle pociągów, żeby jeździć do Tomaszowa. Teraz mają dokupić pociągów więc mają w planach rozszerzenie kierunków o Tomaszów, Piotrków i Radomsko.

kolejarz z tm 24.11.2016 00:38
L.K.A. jest przewidywana na trasie z Koluszek do Tomaszowa w rozkladzie na 2018 rok( od grudnia 2017) lub najpozniej od czerwca 2018 roku. Docelowo ma byc do Opoczna. Jednak tu musi byc spelniony warunek: elektryfikacja odcinka za zelaznym mostem do Opoczna. Owa elektryfikacja jest w planach do 2020 roku. Zapisane jest do w obecnej perspektywie unijnej Samorzadu Lodzkiego. Kolej aglomeracyjna do Tomaszowa ma kursowac od Lowicza poprzez Strykow,Lodz Widzew,Koluszki. Panie Mariuszu mam do Pana pytanie: czy jako radny moze Pan poruszyc temat na najblizszej sesji Rady Powiaru odnosnie wjazdu do Tomaszowa pociagow Kolei Mazowieckich? Owe pociagi docieraja do Drzewicy od strony Radomia linia kolejowa nr 22. Jak wiadomo PKP PLK modernizuja odcinek tej linii od Radzic do Radomia,ale w czerwcu 2017 roku do Drzewicy tor ma byc juz przejezdny.Przeciez pociagi KM moga kursowac od Drzewicy przez Tomaszow i Koluszki do Warszawy. Moze Pan zadac pytanie , ze Koleje Mazowieckie jezdza tylko po wojewodztwie Mazowieckim a Tomaszow jest w Lodzkim. Prawda. Tyle, ze pociagi naszego operatora kolejowego (LKA) kursuja rowniez na trasie Lodz Fabryczna- Warszawa Wschodnia. Dla nas Tomaszowian super gratka by byla moc dojechac w krotkim czasie do Wawy. Wiele osob z naszego miasta codziennie dojezdza do pracy tam. Nie wspominam tu juz o mieszkancach Drzewicy czy miejscowosci lezacych na trasie linii nr 22. Wiadomo Drzewica jest w powiecie Opoczynskim i nie ma Pan tam wplywu. Wielu podroznych ,glownie studentow pyta czesto na stacji u nas zawiadowce: dlaczego nie ma polaczenia z Tomaszowa do Radomia? Z powazaniem Panie Mariuszu Czytelnik

fan kolei 24.11.2016 12:16
Jesteś kolejarzem i tego nie wiesz? Wszystko rozbija się o dotacje. ŁKA jeździ do Warszawy bo to linia o bardzo dużym obłożeniu. ŁKA ma dotację z woj. łódzkiego na przejazdy do Skierniewic, a od Skierniewic do Warszawy i z Warszawy do Skierniewic to rzadko kiedy pociąg jedzie na mniej niż 100% obłożenia. Więc nawet bez dotacji ŁKA ma na tym odcinku zysk. Na odcinku między Skierniewicami a Drzewicą frekwencja nie byłaby zbyt duża i koleje Mazowieckie miałyby tu straty. Koleje Mazowieckie jeżdżą nawet w lato nad morze bo wtedy mają pełne obłożenie. Jeśli robią to torowisko do Radomia i będzie tam zwiększona szybkość pociągów to raczej po to, że są jakieś plany puszczenia pociągów. Mówi się że po remoncie jest możliwy pociąg Łódź-Lublin.

dwie sprawy 23.11.2016 23:36
Żeby to miało sens to muszą być w Tomaszowie rozwiązane dwie kwestie. Po pierwsze więcej autobusów MZK na dworzec i oczywiście w godzinach odjazdu pociągów. Jak dla mnie - jeśli autobus ma krańcówkę na dworcu to chyba jego głównym zadaniem jest dowieźć pasażerów na ten dworzec i powinien być skomunikowany z pociągami. Kiedyś chciałem dostać się na pociąg o 13:27 - jedzie na Łódź Widzew 39 minut, a kosztuje całe 7zł - tanio i szybko. Autobus nr 13 przyjeżdża na dworzec o 12:44 - czyli 45 minut czekania - więcej niż ma trwać sama podróż, a następny o 13:39 czyli 15 minut za późno. No i trzeba iść na BUS którym nie szczególnie lubię jeździć. Druga sprawa - parking na kilkadziesiąt samochodów, a na dworcu może z dziesięć teraz da radę stanąć.

Opinie

ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Reklama
zachmurzenie duże

Temperatura: 6°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1024 hPa
Wiatr: 18 km/h

Reklama
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 331

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 331

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisNa zdjęciu: Łóżko PB 331 w wykonaniu standardowym w kolorze buk. Akcesoria: stolik Rubens 9 w kolorze buk oraz wieszak ubraniowy z lustrem.PB 331 to najpopularniejszy model łóżka w ofercie Elbur. Domowy charakter, praktyczne funkcje i sprawdzone rozwiązanie powodują, że jest stosowane z powodzeniem w placówkach opieki długoterminowej oraz w środowisku domowym. Ze względu na możliwość dopasowania koloru harmonijnie wpisuje się w każde otoczenie.Więcej informacjiKolory standardowe:C1 bukC2 buk jasnyKolory niestandardowe*:C4 nabuccoC5 klonC6 akacjaC7 dąb jasnyC8 orzechC153 dąb sonomaDETALE PRODUKTU:1. Zabudowane napędy podnoszenia łóżka4. Dodatkowa regulacja za pomocą rastomatu2. Pilot z blokadą poszczególnych funkcji5. Solidne koło z hamulcem3. Leże z regulacją twardości6. Szeroka gama kolorystycznaOPCJE:zmiana wypełnienia leża • zmiana długości leża • zmiana kolorystykiPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze175 kgMaksymalna waga użytkownika140 kgRegulacja wysokości leża:od 40 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:215 × 102 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 22 cmCiężar całkowity:99,8 kgKółka jezdne:100 mm z hamulcem FUNKCJE ŁÓŻKA REHABILITACYJNEGO 
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklama
Reklama
Reklama