Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 10:45
Reklama
Reklama

Może tu kiedyś dojedzie

Wielokrotnie na łamach naszego portalu wspominaliśmy jak ważne jest dobre połączenie Tomaszowa Mazowieckiego ze stolicą regionu. Z jednej strony zapewniłaby je nowy droga S74, z drugiej istotnym byłoby zapewnienie sprawnego przemieszczania się koleją.

[reklama2]

W grudniu ubiegłego roku zakończono I etap budowy systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej (ŁKA).  Z założenia miał on poprawić stan skomunikowania i jakości przewozów w regionie aglomeracji łódzkiej. Wydaje się, że cel ten udaje się osiągać. Niestety żadna z poprzednich tomaszowskich władz nie zadbała o to, by miasto do ŁKA przyłączyć.

 

W ramach projektu zakupiono 20 nowych pociągów elektrycznych, wyposażonych w dodatkowe wysuwane stopnie ułatwiające wejście do pojazdu, system klimatyzacji, interkom umożliwiający wezwanie obsługi oraz biletomaty. Wybudowano także zaplecze techniczne do obsługi tego taboru. W zakładanych terminach wybudowano i przebudowano łącznie 17 stacji i przystanków kolejowych, wyposażonych w ochronne wiaty, oświetlenie i systemy dla osób niepełnosprawnych.

 

W ramach projektu rewitalizowano także 12 km linii kolejowej na trasie Łódź Widzew-Zgierz. I etap budowy Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej kosztował ponad 53o mln zł, z czego 72 proc. to wartość kupionego taboru kolejowego.  

 

Po niespełna roku funkcjonowania inwestycji przyjrzał się NIK. Kontrolerzy wskazują na kilka elementów wymagających poprawy. Zastrzeżenia dotyczą części infrastruktury oraz opóźnień we wprowadzaniu wspólnego biletu aglomeracyjnego ( brak porozumienia przewoźników) i  węzłów przesiadkowych.

 

Konieczne będzie też zwiększenie częstotliwości kursowania pociągów. Według NIK tylko częściowo udało się także osiągnąć skomunikowanie przystanków kolejowych Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej z innymi środkami transportu publicznego. 

Inne niedociągnięcia to: brak na niektórych przystankach elementów zwiększających komfort i bezpieczeństwo podróżnych (monitoringu wizyjnego lub ochrony fizycznej obszarów przystanków kolejowych zlokalizowanych w miejscach odosobnionych), brak tablic i urządzeń informujących o przyjazdach, odjazdach i opóźnieniach pociągów, brak w bezpośrednim sąsiedztwie niektórych stacji kolejowych parkingów samochodowych dla pasażerów, którzy chcieliby skorzystać z transportu łączonego.

 

Za to z ankiet, jakie mieli możliwość wypełnić pasażerowi ŁKA, wynika, że są oni raczej zadowoleni. Wśród największych problemów podróżujący wskazywali niską częstość kursowania pociągów.  Wysoko oceniono komfort podróżowania.  95 proc. ankietowanych było zadowolonych byli z punktualności pociągów oraz z dostosowania składów i peronów do potrzeb osób niepełnosprawnych 

 

W planach samorządu wojewódzkiego na kolejne lata znajsują się, obok utrzymania uruchomionych wcześniej linii, uruchomienie przy wykorzystaniu środków UE kolejnych pociągów. Tym razem będą to składy kursujące na liniach: relacji Łódź - Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź - Tomaszów Mazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice - Łowicz - Kutno. Szacunkowy koszt inwestycji to 510 mln zł.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

kolejarz z TM 24.11.2016 23:47
Do Fana Kolei: Drogi Kolego.Nie tylko nad morze , ale i codziennie KM realizuja polaczenie na trasie Warszawa - Krakow przez Radom nasza linia 22 i przed Idzikowicami wjezdza na CMK. Swiadom jestem frekwencji na trasie od Drzewicy do Skierniewic jednak KM mogloby byc chodz wydluzone z Drzewicy do Tomaszowa. Mysle , ze gdyby wladze powiatow Tomaszowskiego i Opoczynskiego dogadaly sie to w sejmiku Lodzkim moze daloby sie uruchomic chodz kilka kursow dziennie. Co o tym sadzisz Kolego?

Urodzony w Tomaszowie Mazowieckim 24.11.2016 15:07
To, że Tomaszów Mazowiecki nie ma połączenia ŁKD ze stolica regiony, powinni powiesić poprzednie władze miasta - jak mawiał Pyzdra - "za ziobro".

fan kolei 24.11.2016 15:45
Przyczyna jest chyba nieco inna. ŁKA nie posiadała na tyle pociągów, żeby jeździć do Tomaszowa. Teraz mają dokupić pociągów więc mają w planach rozszerzenie kierunków o Tomaszów, Piotrków i Radomsko.

kolejarz z tm 24.11.2016 00:38
L.K.A. jest przewidywana na trasie z Koluszek do Tomaszowa w rozkladzie na 2018 rok( od grudnia 2017) lub najpozniej od czerwca 2018 roku. Docelowo ma byc do Opoczna. Jednak tu musi byc spelniony warunek: elektryfikacja odcinka za zelaznym mostem do Opoczna. Owa elektryfikacja jest w planach do 2020 roku. Zapisane jest do w obecnej perspektywie unijnej Samorzadu Lodzkiego. Kolej aglomeracyjna do Tomaszowa ma kursowac od Lowicza poprzez Strykow,Lodz Widzew,Koluszki. Panie Mariuszu mam do Pana pytanie: czy jako radny moze Pan poruszyc temat na najblizszej sesji Rady Powiaru odnosnie wjazdu do Tomaszowa pociagow Kolei Mazowieckich? Owe pociagi docieraja do Drzewicy od strony Radomia linia kolejowa nr 22. Jak wiadomo PKP PLK modernizuja odcinek tej linii od Radzic do Radomia,ale w czerwcu 2017 roku do Drzewicy tor ma byc juz przejezdny.Przeciez pociagi KM moga kursowac od Drzewicy przez Tomaszow i Koluszki do Warszawy. Moze Pan zadac pytanie , ze Koleje Mazowieckie jezdza tylko po wojewodztwie Mazowieckim a Tomaszow jest w Lodzkim. Prawda. Tyle, ze pociagi naszego operatora kolejowego (LKA) kursuja rowniez na trasie Lodz Fabryczna- Warszawa Wschodnia. Dla nas Tomaszowian super gratka by byla moc dojechac w krotkim czasie do Wawy. Wiele osob z naszego miasta codziennie dojezdza do pracy tam. Nie wspominam tu juz o mieszkancach Drzewicy czy miejscowosci lezacych na trasie linii nr 22. Wiadomo Drzewica jest w powiecie Opoczynskim i nie ma Pan tam wplywu. Wielu podroznych ,glownie studentow pyta czesto na stacji u nas zawiadowce: dlaczego nie ma polaczenia z Tomaszowa do Radomia? Z powazaniem Panie Mariuszu Czytelnik

fan kolei 24.11.2016 12:16
Jesteś kolejarzem i tego nie wiesz? Wszystko rozbija się o dotacje. ŁKA jeździ do Warszawy bo to linia o bardzo dużym obłożeniu. ŁKA ma dotację z woj. łódzkiego na przejazdy do Skierniewic, a od Skierniewic do Warszawy i z Warszawy do Skierniewic to rzadko kiedy pociąg jedzie na mniej niż 100% obłożenia. Więc nawet bez dotacji ŁKA ma na tym odcinku zysk. Na odcinku między Skierniewicami a Drzewicą frekwencja nie byłaby zbyt duża i koleje Mazowieckie miałyby tu straty. Koleje Mazowieckie jeżdżą nawet w lato nad morze bo wtedy mają pełne obłożenie. Jeśli robią to torowisko do Radomia i będzie tam zwiększona szybkość pociągów to raczej po to, że są jakieś plany puszczenia pociągów. Mówi się że po remoncie jest możliwy pociąg Łódź-Lublin.

dwie sprawy 23.11.2016 23:36
Żeby to miało sens to muszą być w Tomaszowie rozwiązane dwie kwestie. Po pierwsze więcej autobusów MZK na dworzec i oczywiście w godzinach odjazdu pociągów. Jak dla mnie - jeśli autobus ma krańcówkę na dworcu to chyba jego głównym zadaniem jest dowieźć pasażerów na ten dworzec i powinien być skomunikowany z pociągami. Kiedyś chciałem dostać się na pociąg o 13:27 - jedzie na Łódź Widzew 39 minut, a kosztuje całe 7zł - tanio i szybko. Autobus nr 13 przyjeżdża na dworzec o 12:44 - czyli 45 minut czekania - więcej niż ma trwać sama podróż, a następny o 13:39 czyli 15 minut za późno. No i trzeba iść na BUS którym nie szczególnie lubię jeździć. Druga sprawa - parking na kilkadziesiąt samochodów, a na dworcu może z dziesięć teraz da radę stanąć.

Opinie

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności

Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń - poinformowało w piątek ministerstwo rodziny. Resort dodał, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:21
MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności
Reklama
ReklamaSklep Medyczny Tomaszów Maz.
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 2°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1028 hPa
Wiatr: 15 km/h

Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: Tomaszowianka.Treść komentarza: A slyszales Stachu, ze zawsze swoj ciagnie do swojego. Dlatego jacy wyborcy, tacy ich wybrancy.Pan M to zeykly prymityw, ktory zs kase znalazl sie w tej radzie i zachlysnal sie swoja pozycja. Do tego ma ciekawych doradcow i bryluje. Za to za grosz pojecia i wiedzy.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałamiAutor komentarza: ,......Treść komentarza: 20lat pracy =5lat do emerytury pracując u tego "celebryty z wąwału "uczciwego i prawego przedsiębiorcyŹródło komentarza: Mordaka Patrol wjechał do WisłyAutor komentarza: Prezes JadosławTreść komentarza: Bezmózgi spod hasła BHO i można co się chceŹródło komentarza: Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama