Wniosek w sprawie decyzji o ZRID został złożony do Wojewody Łódzkiego 16 kwietnia 2014 roku. Długotrwałość postępowania administracyjnego polegała na konieczności regulacji stanów prawnych nieruchomości zajętych w chwili obecnej przez drogę wojewódzką oraz uzyskania zgody na odstępstwo od przepisów technicznych, określonych rozporządzeniem w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.
- Na tę decyzję czekaliśmy dłuższy czas w napięciu, gdyż jej uzyskanie nie było ani przesądzone, ani pewne - mówi Gajewski. - Na szczęście w połowie kwietnia, inwestycja odnotowała kolejny postęp na drodze do realizacji. Ministerstwo Infrastruktury wyraziło wreszcie zgodę na odstępstwa techniczne w zakresie planowanej inwestycji.
Jak twierdzi nasz radny z sejmiku wojewódzkiego, aktualnie zabiega o jak najszybsze wydanie oczekiwanej decyzji o ZRID - (Zgody na Realizację Inwestycji Drogowej). Radny twierdzi, że zgoda powinna być wydana najpóźniej na przełomie maja i czerwca.
Niezwłocznie po jej wydaniu uruchomiony zostanie przetarg na realizację inwestycji, którego rozstrzygnięcie planowane jest do miesiąca września br. Przy braku odwołań i po zawarciu umowy z wykonawcą ruszą prace inwestycyjne.
- Tak więc inwestycja jak wszystko wskazuje powinna ruszyć jeszcze w bieżącym roku - dodaje Gajewski. - Przypomnieć należy, że do wydatkowania w br. na ten cel w budżecie województwa zaplanowane jest około 12.000.000,-zł. A to tylko początek inwestycji.
Przebudowa ciągu ulic Warszawskiej - Mościckiego -Mireckiego - Białobrzeskiej - Radomskiej i Opoczyńskiej to inwestycja najbardziej oczekiwana przez mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego. Jej koszt szacuje się na około 80 milionów złotych.
Obejmie nie tylko wymianę nawierzchni jezdni i chodników ale również przebudowę większości skrzyżowań. Na drodze znajdują się też mosty i przejazd kolejowy. Pojawi się też co najmniej jedno nowe rondo, które znajdzie się na skrzyżowaniu z obecnie budowaną ulicą Chopina.
Na rozpoczęcie robót czekamy co najmniej od kilku lat. Ciąg ulic będących we władaniu władz województwa stanowi podstawową arterię komunikacyjną miasta. Jest też jego wizytówką, która nie najlepiej świadczy o kolejnych władzach samorządowych wszystkich szczebli.
Napisz komentarz
Komentarze