Umowa zapewnia realizację inwestycji z Krajowego Programu Kolejowego oraz środków unijnych (w tym CEF i FEnIKS) oraz lepszą integrację połączeń dalekobieżnych i regionalnych. Ministerstwo chce walczyć także z wykluczeniem komunikacyjnym przez rewitalizację linii i przywracanie połączeń kolejowych w mniejszych miejscowościach. Pojawić się mają nowe połączenia, w tym na trasie Bełchatów – Łódź oraz Piotrków Trybunalski – Tomaszów Mazowiecki
Dariusz Klimczak zapowiada bardzo konkretne przedsięwzięcia, takie jak rewitalizacja linii nr 16 (Zgierz – Kutno), z planem podniesienia prędkości do 160 km/h, czy modernizacja linii nr 25 (Łódź Widzew – Tomaszów Mazowiecki) oraz usprawnienie połączeń między Łodzią a Kielcami. Planowana jest także budowa nowych stacji.
Liczby mówią same za siebie! W pierwszych dwóch miesiącach 2025 roku kolej w Polsce przewiozła pasażerów na dystansie aż 65,57 mln pasażerokilometrów – to o 2,32 mln więcej niż w analogicznym okresie 2024. To pokazuje, że kolej wraca na tory codziennego życia Polaków.
Napisz komentarz
Komentarze