W trakcie spotkania omawiane były uwagi do dokumentu, które zgłosili urzędnicy. Łącznie wpłynęło ich 16. Podczas zebrania pojawiły się także propozycje projektów, na które można będzie pozyskać dofinansowanie.
- Ważne by składać takie propozycje, żeby szansa na dofinansowanie była realna – mówi prezydent Marin Witko.
Wśród propozycji znalazł się mi.n. Zintegrowany System Zarządzania Miastem i Informacją Przestrzenną, którego szacunkowy koszt realizacji wynieść może 10.000.000.
Jego częścią jest sieć szkieletowa, światłowodowa dużej mocy, służąca do podłączenia wszystkich miejskich i powiatowych jednostek organizacyjnych, z możliwością udostępnienia mieszkańcom miasta oraz firmom i przedsiębiorstwom, płacącym podatki i inwestującym w Tomaszowie Mazowieckim.
W trakcie spotkania ustalono także jakich dokumentów brakuje by skutecznie starać się o środki na niektóre projekty i przedstawiono plan na ich uzupełnienie. Chodzi m. in. o plan niskiej emisji. Ten dokument jest niezbędny by starać się np. o wymianę taboru.
- Tego typu zebrania będą odbywały się w Urzędzie cyklicznie, po to by jak najlepiej przygotować się do pozyskiwania funduszy z nowej perspektywy budżetowej - wyjaśnia doradca prezydenta miasta, Joanna Szczepańska.
Napisz komentarz
Komentarze