Osobom mniej wtajemniczonym może wydawać się, że prowadzenie bloga to coś dla wybranych. Otóż nie. Sił w jego prowadzeniu może spróbować każdy, a ostateczny sukces zależy od własnej pomysłowości, chęci, inicjatywy i atrakcyjności.
Blog można prowadzić jako osoba prywatna i czerpać z tego dochody bez konieczności rejestrowania działalności gospodarczej. Pamiętać należy, że nie zwalnia to z konieczności rozliczenia się z Urzędem Podatkowym. Dodatkowo dochody te można czerpać w dwojaki sposób. Albo prowadząc własnego bloga, pisząc samemu teksty, promując go, zamieszczając zdjęcia, materiały video oraz dowolną treść.
Możemy też prowadzić bloga dla kogoś i czerpać z tego dochody. Wówczas pracuje się w oparciu o umowy o dzieło lub zlecenie. Jest to między innymi to, czym zajmują się copywriterzy.
W tym drugim przypadku sprzedajmy prawa do własnego tekstu w zamian za jednorazowe wynagrodzenie. Nie mamy wpływu na to gdzie tekst się pojawi ani kiedy. Czasem nie ukaże się nigdy.
W tym pierwszym przypadku, kiedy decydujemy się na prowadzenie swojego bloga musimy przede wszystkim zastanowić się czym dany blog może być aby przynosił dochody.
Zgłębienie tej tematyki jest w gruncie rzeczy bardziej czasochłonne i wymagające niż się początkowo wydaje, ale jest to do zrobienia stosunkowo niewielkim nakładem kosztów własnych.
Jest to przede wszystkim zajęcie dla ludzi, którzy mają czas lub już pracują w Internecie i są w stanie na bieżąco podążać za wszystkimi trendami i zmianami. Pomysłów na blogi jest bardzo wiele i nie chcemy tu podpowiadać konkretnego. Wszak każdy z nas będzie inaczej postrzegał atrakcyjność pewnych pomysłów. Chodzi raczej o ideę czerpania z tego zysku w rozumieniu ogólnym.
W wielkim skrócie działa to tak.
Blog to domena internetowa na serwerze. To przestrzeń, którą odwiedzają goście i użytkownicy strony. Im więcej takich użytkowników, tym strona jest bardziej popularna i więcej warta w kategoriach marketingowych i reklamowych.
Właściciel popularnego bloga może liczyć na atrakcyjne warunki współpracy reklamowej z firmami oraz, w przypadku dużego zainteresowania swoją działalnością, nawet na sprzedaż swojej domeny, która już ma swoją wartość.
Pamiętaj zatem, że jeśli zdecydujesz się zostać bloggerem, treści zamieszczane przez Ciebie w Internecie powinny być ciekawe, trafiające w potrzeby wcześniej określonej grupy docelowej, powinny zachęcać ich odbiorców do interakcji. Dodatkowo, jeśli chcesz uczynić ze swojego bloga źródło poważniejszych dochodów pomyśl o dodatkowych miejscach i akcjach, które mogą takiego bloga wesprzeć.
Profil w mediach społecznościowych, kanał YouTube czy współpraca w zakresie reklamy z inną firmą może okazać się „na wagę złota”. Dosłownie i w przenośni.
Pamiętajmy, że blog, jak i cały Internet, podlega prawom ewolucji i warto zainteresować się wszystkim co towarzyszy profesjonalnemu blogowi. Youtube jest doskonałym miejscem gdzie zainicjować można Video Blog który już doczekał się oficjalnego skrótu Vlog. Może warto zainteresować się i tym?
Dziękujemy za pomoc w przygotowaniu artykułu portalowi nowy-biznes.com.
Napisz komentarz
Komentarze