Skuteczne pozycjonowanie ponad granicami
Zamierzenie pozycjonowania polega na tym, że dana witryna internetowa będzie na najwyższej pozycji w internetowych wyszukiwarkach, co znajdzie odbicie w ilości odwiedzin strony www przez internautów. Prowadzący działalność w oparciu o sklep internetowy, którego zasięg nie ogranicza się tylko do jednego stacjonarnego miejsca, bardzo często decydują się na skorzystanie z usług profesjonalistów oferujących skuteczne pozycjonowanie.
Dla firm prowadzących swój biznes on-line dedykowane jest tzw. pozycjonowanie globalne. Jeśli działalność firmy nie ogranicza się do jednego tylko regionu, lub posiada na tyle szeroką ofertę, że zainteresuje mieszkańców całego kraju, a nawet klientów z zagranicy, to globalne pozycjonowanie będzie w tym przypadku idealnym rozwiązaniem.
Warto jednak wziąć pod uwagę, że globalne pozycjonowanie może zająć jednak więcej czasu niż taka forma promocji w wydaniu lokalnym. Przede wszystkim ze względu na zasięg, a także olbrzymią konkurencję.
Pozycjonowanie lokalne, czyli zostań królem własnego podwórka
Pozycjonowanie i optymalizacja strony www na skalę globalną nie jest jednak konieczne w przypadku prowadzenia działalności tylko i wyłącznie w obrębie jednej miejscowości lub województwa.
Jeśli przykładowo przedsiębiorca prowadzi salon urody w Katowicach lub restaurację w Gliwicach, to powinien zastanowić się, czy rzeczywiście konieczne jest pozycjonowanie na skalę globalną. Bardziej powinno zależeć mu na klientach z terenu miasta, ewentualnie okolic.
W tym przypadku słowami kluczowymi, jakie należy uwzględnić w procesie pozycjonowania, powinny być: Katowice, Gliwice, Śląsk. Istnieje cień szansy, aby osoba z Gdańska, szukająca dobrego lokalu gastronomicznego na dzisiejsze popołudnie, wybrała restaurację znajdującą się na Śląsku.
Wybór pozornie tylko trudny
Jeśli nadal zadajesz sobie pytanie czy pozycjonowanie jest naprawdę potrzebne, to wiedz, że odpowiedź może być tylko jedna – twierdząca. Klient potrzebując produktu lub usługi, dzięki skutecznemu pozycjonowaniu, odnajdzie go sam na promowanej stronie www. Istotniejszą kwestią będzie, czy przedsiębiorcy zależy na kliencie z okolicy, czy też swoją ofertę zechce skierować do całego świata. Nie jest to jednak trudny wybór ponieważ każdy rozsądny człowiek biznesu zna swój potencjał. W przeciwieństwie do pozycjonowania lokalnego, znacznie więcej czasu oraz większego nakładu pracy i środków wymaga pozycjonowanie frazy globalnej. Minusem pozycjonowania lokalnego może okazać się mniejszy ruch na stronie. Dzięki tej opcji łatwiej jest jednak dotrzeć do klientów z okolicy.
źródło: http://www.eactive.pl/pozycjonowanie/
Autor:Michał Kliszczak
Napisz komentarz
Komentarze