- Na wskazanym odcinku drogi ekspresowej S8, stan nawierzchni drogowej stwarza realne zagrożenie dla życia i zdrowia jej użytkowników – pisze parlamentarzysta z Tomaszowa Mazowieckiego. - Pofałdowania i nierówności warstwy ścieralnej nawierzchni nie pozwalają na bezpieczną jazdę przy prędkości 90 km/h, a co dopiero przy dozwolonych 120 km/h.
Poseł przypomina, że droga została oddana do użytku niespełna rok temu, a dokładnie 28 października 2012 r. odcinek Piotrków Tryb. Zach. – Rawa Mazowiecka Płn., o długości 61,2 km, zaś odcinek Rawa Mazowiecka Płn. - Adamowice (granica woj. mazowieckiego, obok węzła Mszczonów Płd.), o długości 22,8 km, - 17 października 2012 r.
Jego zdaniem, fakt tak krótkiego okresu użytkowania i konieczność ponownego przeprowadzenia remontu nawierzchni, może nasuwać wątpliwości co do prawidłowości i jakości wykonanej inwestycji. Na potwierdzenie, Marcin Witko, przywołuje prace remontowe trwające na odcinku Lubochnia – Czerniewice, a także w miejscowości Babsk oraz Mszczonów.
W związku z prowadzonymi pracami, poseł w swojej interpelacji pyta ministra Sławomira Nowaka czy „obecnie prowadzone remonty na wskazanym odcinku drogi ekspresowej S8 są finansowane ze środków Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, czy ich realizacja odbywa się w ramach gwarancji udzielonej przez wykonawcę przebudowy drogi? Witko interesują również procedury odbioru nowo budowanych dróg oraz kontrola jakości wykonywanych prac.
Minister odpowie też na pytanie w sprawie planowego zakończenie wszystkich realizowanych przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad inwestycji w 2013 roku. Zgodnie z założeniami miało zostać oddanych do ruchu 155 km autostrad i 263 km dróg ekspresowych
Napisz komentarz
Komentarze