Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
niedziela, 23 lutego 2025 19:40
Reklama
Reklama

A wystarczy ruszyć głową

Zastanawiam się od dłuższego czasu kto projektuje u nas rozwiązania komunikacyjne. Jeżdżąc codziennie moją czterokołową limuzyną nie mogę wyjść z podziwu nad całkowitym brakiem wyobraźni i „pomyślunku”. Na moje szczęście, insomnia, na jaką cierpię, każe mi jeździć głównie w nocy, dzięki temu unikam większości stresów, jakie muszą przeżywać Ci, którzy zmuszeni są jeździć za dnia i w dodatku w godzinach szczytu.

Największym koszmarem u nas w mieście są źle zaprojektowane ronda i skrzyżowania, które często przyprawiają o palpitację serca mniej odpornych psychicznie kierowców. Jak można zaprojektować skrzyżowanie o ruchu okrężnym w taki sposób, by zachęcało one do przecinania go na wprost bez względu na to, czy ktoś inny znajduje się akurat w ruchu okrężnym czy też nie. Sztandarowym przykładem jest tutaj rondo na skrzyżowaniu ulic Piłsudskiego i Legionów. Bardzo często spotyka się tu sytuacje że samochody jadące pierwszą z tych ulic zamiast zwolnić, dojeżdżając do skrzyżowania, wręcz przeciwnie przyspieszają i wymuszają pierwszeństwo na pojazdach znajdujących się w ruchu okrężnym.

Takich rond jest u nas kilka. Wiele razy byłem też świadkiem, jak na skrzyżowanie przy Spalskiej wjeżdża rozpędzony autobus PKS, jadący od ulicy Popiełuszki. Inni kierowcy zachowują się podobnie nie zważając, że na rondzie są samochody, które wjechały od Konstytucji 3 go Maja i skręcają w Grota Roweckiego. Oczywiście trzeba zahamować, by nie doprowadzić do zderzenia z „kierowcą”, który rozpędzony wjechał nam przed samą maskę.

Kolejnym problemem są zaprojektowane zbyt blisko zjazdów z rond przejścia dla pieszych. Dzięki nim, ruch zamiast stawać się bardziej płynnym, jest tamowany przez pieszych a miejsca przed pasami nie wystarcza na zatrzymanie samochodu. Efektem jest zablokowanie skrzyżowania. A wystarczyłoby przesunąć przejście o kilka metrów dalej, co nie powinno stanowić problemu na wykonywanej w całości od podstaw ulicy.

Przy okazji, jeżdżąc ulicą Jana Pawła II zwróciłem uwagę na kilka innych rzeczy. Przede wszystkim źle oznakowane i nie oświetlone wysepki, których w nocy po prostu nie widać (żadna nowość, bo nie widać też wysepki przy skrzyżowaniu Bema/Piłsudskiego). Żółta tablica przy przejściu dla pieszych przy rondzie Sybiraków zasłania widoczność na tyle, że kiedy stoi za nią dziecko można go nie zauważyć, szczególnie w godzinach wieczornych i nocnych (wiem, bo wypróbowałem, ustawiając tam swojego 11-latka).

Sporym problemem są też żółto-czarne tablice zamontowane na słupach. Znajdują się one najczęściej na wyjazdach z posesji i skutecznie ograniczają widoczność osobom z nich wyjeżdżającym. Jedna z nich jest na słupie przysłaniającym wyjazd ze szpitala.

Rozumiem, że projektant może narysować projekt nie ruszając się zza biurka. Ktoś jednak daje wytyczne, na podstawie których on swoją pracę wykonuje. Jeśli takich wytycznych nie ma, to ktoś projekt odbiera i przekazuje do realizacji. Czy naprawdę tak trudno jest pomyśleć?

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

[7][7][7][7][7] 24.10.2011 21:29
Wyspy mało widoczne ronda źle zaprojektowane i zbudowane. Z jednej strony cieszmy się ze mamy chociaż to a z drugiej mogły by być lepiej wykonane a co do wykonania to dojadę do naszej trasy szybkiego ruchu. Nowa nawierzchnia betonowa wyjeżdżając w kol. zawada w stronę Piotrkowa jedziemy nowiutka droga która jest okropnie wykonana. Nawierzchnia którą tam zrobili jest tak nie równa ze lepiej jechało się już po starym asfalcie który tam był wcześniej. Ciekawy jestem czy ktokolwiek odbierze ta drogę bo jak dla mnie to jest nie do przyjęcia :/

24.10.2011 21:28
Jedno z gorzej zorganizowanch rond w naszym mieście to rondo u zbiegu ulic Szerokiej, Barlickiego i Orzeszkowej.Dojazd z każdej z tych ulic jest dwupasmowy.Tymczasem na rondzie nie ma tyle miejsca żeby zmieścily się dwa większe auta. Ale kierowcy wcale sie też wzorowo nie zachowują . Czesto jest tak że kierowcy z obu pasów ruszaja jednoczesnie , a ten z prawego pasa ścina rondo i zajerzdza drogę kierowcy, który wjeżdża na rondo z pasa lewego.No ale cóż widocznie prawa dotyczące jazdy po rondach nie dotyczą kierowców z Tomaszowa.Tu warto przypomnięc , że jeżeli chcemy jechać w prawo lub prosto - zajmujemy prawy pas , chcąc skrecic w lewo lub zawrócić - lewy pas.Trudne nie jest , a może uratowac od wydatku gotówki na klepanie blachy w aucie...

na rondach... 24.10.2011 17:38
na rondach jak na rondach!!!to tylko zero kultury kierowcow bombowcow!ale skrzyzowanie Orzeszkowej i zawadzkiej to dopiero porazka...!nigdy nie ufajcie Zawadzkiej z lewej i prawej!nadal jezdza na slepo...a ci z orzeszkowej wiecznie pukaja zawadzkiej w czolo...ciekawe kiedy beda uwazac???????????

mieszkaniec 24.10.2011 13:40
Zgadzam się z @3 i to nie tylko o Warszawską chodzi. Dziwi mnie że Policja faworyzuje jako uczestników ruchu pieszych i rowerzystów (widzę często jak przejeżdżają po pasach, co jest zabronione). Za podobnej klasy przewinienie dla kierowców nie ma zmiłuj...

Inrzynier drug i mostuf 24.10.2011 12:57
Zagadka? Rok temu wzdłuż cegielni na Dąbrowie drogowcy położyli nową nawierzchnię asfaltową. Na wiosnę nawierzchnia rozjechała się na glinianym podłożu. Nasępna ekipa przyjechała i nawiozła na asfalt kamienie ze żwirowni. A pod koniec lata znowu położyli asalt. Pytanie: Co zostanie nawiezione na drogę na wiosną przyszłego roku? Kto poszedł siedzieć za niedopełnienie obowiązków i szkodę w mieniu budżetu miasta?

RG 24.10.2011 10:19
Może nie jeżdżę jakoś specjalnie dużo, ale nigdy nikt na mnie nie wymusił pierwszeństwa na żadnym tomaszowskim rondzie. Wysepki może faktycznie mogły by być trochę lepiej widoczne, ale mi generalnie podobają się tomaszowskie ronda. Jakoś teraz płynniej mi się jeździ skrzyżowaniu Lange ze Św.Antoniego niż kiedy była tam sygnalizacja świetlna. Podobnie rondo przy Spalskiej. Teraz przynajmniej wiadomo jak się człowiek powinien zachować, bo przedtem nie było to rondo, ale zwykłe skrzyżowanie i sporo tam widziałem sytuacji gdy ludzie nie bardzo wiedzieli jak się zachować.

ja 24.10.2011 08:08
Ja nigdzie indziej , tylko w Tomaszowie nie widzę pieszych na pasach(Warszawska). Czy tylko ja?

no tej 24.10.2011 00:06
co jest w tych rądach nie tak ? ja mysle ze kierowcy zapominaja ze na radzie trzeba sie zachowac i pamietac o innych

x 23.10.2011 23:12
to tylko tomaszow...

Opinie

Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Program "Tarcza Wschód" oparty jest na trzech kluczowych elementach: fortyfikacjach i zaporach przeciwpancernych, systemach antydronowych i rozpoznawczych, oraz wsparciu lokalnych społeczności rozbudową potrzebnej infrastruktury, np. drogowej - powiedział w Sejmie wiceszef MON Cezary Tomczyk.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:29
Wiceszef MON: kluczowe elementy "Tarczy Wschód" to fortyfikacje, systemy antydronowe i rozpoznawcze

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
zachmurzenie duże

Temperatura: 1°C Miasto: Tomaszów Mazowiecki

Ciśnienie: 1027 hPa
Wiatr: 10 km/h

Reklama
Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Kolejny pisowski spadochroniarz w szpitalu

Od kilku miesięcy piszemy o tym, że nasz szpital, będzie przechowalnią pisowskich działaczy tracących intratne synekury. O tym, że w tomaszowskim szpitalu zatrudniono kolejnego spadochroniarza PiS dowiedzieliśmy się... z reportażu TVN. Tym razem jest to Radosław Marzec, związany z Janiną Goss (znaną z pożyczek udzielanych J. Kaczyńskiemu). Będzie on pełnił funkcję rzecznika spółki, ale jak zapewnia, wicestarosta Włodzimierz Justyna, nie będzie to jego jedyne zadanie. Marzec to radny Rady Miejskiej w Łodzi. Zajmował też szereg stanowisk bez wątpienia z politycznego nadania. O karierze zawodowej niewiele z Internetu się dowiemy. Poza tym, że był szoferem wspomnianej wcześniej łódzkiej skarbniczki PiS orz po Prezesa Skry Bełchatów. Do grudnia był też przewodniczącym Klubu Radnych. Złożył rezygnację, kiedy porządki w łódzkim PiS zaczęła robić Agnieszka Wojciechowa Van van Hekelom.
Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Ponad 16 mln zł dofinansowania. Remont zabytkowej kamienicy. Budowa nowego bloku

Gmina – Miasto Tomaszów Mazowiecki w październiku 2023r. złożyła dwa wnioski do BGK o otrzymanie dofinansowania w ramach Funduszu Dopłat do budowy jednego budynku mieszkalnego wielorodzinnego przy ul. Barlickiego 22 (22 lokale mieszkalne) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 7,133 mln zł oraz do przebudowy kamienicy przy ul. Barlickiego 20 (17 lokali mieszkalnych) przy wnioskowanej kwocie wsparcia 9,052 mln zł. Łączna kwota wnioskowanego i przyznanego wsparcia to 16,185 mln zł, co stanowi 80% szacowanych kosztów obu inwestycji.
Reklama

Wasze komentarze

Autor komentarza: JagodaTreść komentarza: A w sprawie s12, która w wariancie południowym to jakaś masakra milczy...Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: ***Treść komentarza: Teraz się przypomniało jak inni przy władzy, że na dworcu syf! Przepraszam a co wasz PiS i największy ulubieniec -Macierewicz, zrobił wcześniej w tej kwestii dla Tomaszowa? 💩. 😀Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: KasiaTreść komentarza: Dobry wpis ale zapomniała Pani dodać że koniecznością na Dworcu jest okienko z kasą biletową! To prawdziwe utrapienie dla podróżująch tomaszowian.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: TomaszowiankaTreść komentarza: Wszystko ładnie i pęknie, ale szkoda, że tak mało ludzi korzysta. Czemu ? Bo minister infrastruktury Dariusz Klimczak odpowiedzialny za transport nawala z robotą, za którą bierze niemałe pieniądze. Multum przejazdów, jednak 80% z przesiadką w Koluszkach bądź Łodzi. Nawet do stolicy oddalonej o zaledwie ponad 100 km jest przesiadka. Przecież to komiczne, ale co takiego "szanownego" ministra może obchodzić ?! On w porównaniu do 'szarego obywatela" śmiga sobie samochodem ładowanym/tankowanym za nasze podatki. Jedynie kiedy korzysta z transportu publicznego to czas przed wyborami, kiedy to trzeba się pokazać jak Pan Trzaskowski poruszający się tramwajem jeden przystanek pod publiczkę i moment, w którym dziennikarze mogą cyknąć fotkę na okładkę swojego żałosnego szmatławca. A zwykli ludzie niech sobie radzą, oczywiście tuż po wyborach. Ta sytuacja miała miejsce właśnie po objęciu stanowiska przez Pana Klimczaka. Jeszcze w roku 2023 mieliśmy kilka połączeń bezpośrednich, lecz to się wówczas zmieniło, a Koalicja wpiera nam same dobre zmiany, choć już dobrze wiemy, że ich nie ma pod każdym względem. Mam nadzieję jednak, że rodacy któregoś pięknego dnia, wezmą sprawy w swoje ręce i przestaną wspierać oszustów i złodziei. Prace nad projektem jak zwykle zaczynają się w III kwartale, kiedy to przebudowa będzie stała od IV kw. 2025 r. do końca I kwartału 2026 r. z powodu warunków atmosferycznych, przez co również będzie trwała zapewne do końca 2027 r. o ile i w tym terminie się wyrobią. Kończąc, niech nasz dworzec rośnie w siłę, bezpieczeństwo oraz piękno i wygodę dla podróżujących ludzi.Źródło komentarza: 300-metrowy peron i przejście podziemne powstanie na stacji kolejowej w Tomaszowie MazowieckimAutor komentarza: tTreść komentarza: Może mieszkańcy miasta ocenią czy takie dodatkowe skrzydła mieszkalne komponują się z wciśniętą kamienicą zabytkową. Czy modernizacja - remont zabytkowej kamienicy nie wpłynie na charakter elewacji i całego budynku (czy konserwator będzie nadzorował wszystkie działania na każdym etapie).Źródło komentarza: Dariusz Klimczak w Tomaszowie: wkrótce przedstawię projekt usprawnienia procesów inwestycyjnychAutor komentarza: obywatel TMTreść komentarza: Co się spodziewać po wyborcach skoro większość to przybysze z wiosek. Starych tomaszowian coraz mniej, wieś rządzi miastem, wybierając tzw. swoich.Źródło komentarza: Radni chcą nocnej prohibicji. Koalicja ponad podziałami
Reklama
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama