- W ostatnich latach nastąpiły bardzo znaczące zmiany, jeśli chodzi o sposób wykonywania inwestycji drogowych i bieżące utrzymanie dróg - argumentował. - Oferta na rynku usług jest tak duża, że moim zdaniem powinniśmy iść w kierunku szerszego korzystania z nich.
Kącki domaga się, by przyjrzeć się kosztom funkcjonowania Zarządu Dróg Powiatowych. Chce, by zestawić wydatki czynione na administrowanie z rzeczywistymi kosztami utrzymania należących do Powiatu dróg i ulic. Radny uważa, że ZDP powinien zostać włączony do jednego z wydziałów, będącego w strukturze Starostwa.
- Koszty utrzymania tego zakładu budżetowego można by przerzuć na wykonanie konkretnych inwestycji, na realizację zadań związanych z bieżącym utrzymaniem dróg - twierdzi. - Kupujemy kolejne samochody, płacimy za telefony i utrzymanie całej bazy.
Przy okazji, były członek Zarządu Powiatu przypomniał też problemy w komunikacji pomiędzy organem wykonawczym samorządu a dyrektorem Jackiem Kilmanem, któremu zarzucając trudny charakter nie odmawiał jednak fachowości.
Pogląd Bogdana Kąckiego podzielają też inni radni powiatowi. Podkreślają, że przynajmniej część kosztów jest dublowanych. Zarząd Powiatu w najbliższym czasie przygotować ma informacje dotyczące kosztów administracyjnych generowanych przez Zarząd Dróg Powiatowych, z którymi zapoznamy także naszych czytelników.
Napisz komentarz
Komentarze