Tunel średnicowy połączy Dworzec Łódź Fabryczna z Dworcem Łódź Kaliska na południu, a od północy ze stacją Łódź Żabieniec. Inwestycja pozwoli na trasowanie pociągów z północy na południe i ze wschodu na zachód przez ścisłe centrum miasta. W części podziemnej znajdą się dwa przystanki kolejowe Łódź Zielona i Łódź Ogrodowa. O ich budowę zabiegał samorząd województwa łódzkiego.
Walczyliśmy o te przystanki i to nam się udało. Cieszę się, że zostały uwzględnione w planach budowy. Tunel średnicowy to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w województwie łódzkim. Warto przypomnieć, że do budowy tunelu, a wcześniej dworca Łódź Fabryczna dotację przyznała Komisja Europejska. Bez tunelu tej dotacji nie dostalibyśmy - mówi Witold Stępień, marszałek województwa łódzkiego.
Budowa tunelu wpłynie znacząco na realizację przewozów przez Łódzką Kolei Aglomeracyjną.
Mamy już gotowy układ nowej siatki połączeń w województwie. Wydłużone zostaną dotychczasowe trasy pociągów: z Kutna do Radomska, z Łowicza do Tomaszowa Mazowieckiego/ Opoczna po elektryfikacji oraz z Sieradza do Skierniewic i dalej w kierunku Warszawy - mówi Janusz Malinowski, prezes Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.
Na terenie aglomeracji łódzkiej planowane jest uruchomienie linii wahadłowych: W1 ze Zgierza przez tunel i Łódź Fabryczną do Dworca Łódź Widzew i W2 z Pabianic przez tunel i Łódź Fabryczną do Łodzi Widzewa. Pociągi będą kursowały co 8 minut.
Do realizacji tych połączeń Spółka wykorzysta obecny jak i nowy tabor. W chwili obecnej realizuje dwa projekty - zakup 14 pojazdów Impuls II oraz rozbudowę 10 posiadanych pociągów FLIRT3 o środkowy człon.
Zgodnie z harmonogramem prac PKP PLK inwestycja ma się zakończyć w 2022 roku.
Napisz komentarz
Komentarze