Po zakładzie w Bolechowie zaproszonych, gości, wśród których był też Prezydent Tomaszowa Mazowieckiego, Marcin Witko, .oprowadzał dyrektor Sprzedaży Regionu Południowego - Rafał Zajas. Dyrektor oprowadził gości po fabryce i zapoznał z produkcją autobusów od podstaw
Za niecały miesiąc Firma rozpocznie dostawę autobusów do Tomaszowa Mazowieckiego, sukcesywnie po pięć sztuk tygodniowo. Autobusy dla Tomaszowa, to największy kontrakt dla zakładu Solaris na autobusy hybrydowe 12-metrowe w tym roku w Polsce.
Zwiedzający mieli możliwość zobaczyć autobus produkowany dla naszego miasta, w którym będą: całkowity monitoring w środku i na zewnątrz autobusu, oświetlenie ledowe, bardziej przyjazne dla środowiska, stacje USB, dzięki którym pasażerowie będą mogli naładować telefon, tablet czy laptop. Autobus zostanie wyposażony w monitory wizyjne, które będą informować o przebiegu trasy, a także o tym, co dzieje się w naszym mieście i o zbliżających się imprezach kulturalnych.
Wyprodukowanie takiego autobusu trwa ok 30 dni, ale samo przygotowanie do produkcji może trwać nawet 5-6 miesięcy, więc czas od zamówienia do gotowego autobusu to pół roku i więcej. W autobusie będzie mogło podróżować ok 90 osób, w tym 28 na miejscach siedzących. Znajdują się w nich dwa stanowiska dla wózków, jedno dla wózka inwalidzkiego, jedno dla wózka dziecięcego.
Specjalnym życzeniem do fabryki z Tomaszowa była kolorystyka. Kolor zewnętrzny i każdy szczegół wewnątrz autobusu były konsultowane z zamawiającym.
Najprawdopodobniej w pierwszej połowie listopada autobusy będą już w naszym mieście, ale na ulice wyjadą w przyszłym roku, po zarejestrowaniu ich, ubezpieczeniu i przeszkoleniu kierowców.
Już w przetargu było określona liczba godzin na szkolenie kierowców z techniki jazdy, z ekonomicznej jazdy, szkolenie z zakresu technicznego, żeby klient sam był w stanie serwisować i naprawiać pojazd.
Zakład w Bolechowie-Osiedlu jest jednym z czterech zakładów Solaris w Polsce. Dwa zakłady znajdują się w Środzie Wielkopolskiej, gdzie przygotowywane są szkielety, które następnie przywożone są do Bolechowa. A szkielety tramwajowe zawożone są do zakładu w Poznaniu.
Po raz pierwszy w autobusie marki Solaris zastosowano napęd hybrydowy. W pojeździe znajdują się dwa silniki - jeden tradycyjny, dieslowski, drugi elektryczny. Zewnętrzna budowa autobusu nie odbiega od dotychczasowej stylistyki Urbino (widoczną zmianą jest umieszczenie na dachu baterii oraz ich zabudowanie), natomiast we wnętrzu przeprowadzono sporo zmian. Silniki elektryczny oraz spalinowy umieszczono w komorze zbudowanej w pierwszym członie autobusu. Dzięki zastosowaniu i połączeniu modułem tych dwóch silników radykalnie zmniejsza się zużycie paliwa (o 20-43%,). Oczywiście co za tym idzie, zmniejsza się emisja spalin do środowiska, przez co autobus jest bardziej ekologiczny.
Napisz komentarz
Komentarze