Po mieście i za miastem
Rower trekkingowy (zwany też turystycznym) to wynalazek, który będzie z nami na co dzień i od święta. Idealnie bowiem sprawdza się w terenie miejskim, a więc posłuży nam jako środek transportu w drodze do pracy. Po godzinach z kolei chętnie potowarzyszy nam w czasie wycieczek poza miasto. Doskonale radzi sobie on zarówno na asfaltowej nawierzchni, jak i na ubitym, ziemnym trakcie. Chociaż jego konstrukcja jest bardzo wytrzymała, nie testujmy go na bardzo ekstremalnych terenach, czy nie przystosowanych do jazdy rowerem leśnych ścieżkach. Spornik kierownicy jest skierowany nieco w górę, zaś szerokie siodełko obniżone, co zapewnia wyprostowaną postawę ciała. Taka idealna dla kręgosłupa budowa roweru trekkingowego umożliwia wygodną jazdę przez wiele godzin, śmiało więc możemy wybrać się na weekendowy wypad.
Budowa roweru trekkingowego
Rowery trekkingowe budowane są tak, by zapewnić maksymalny komfort podczas jazdy, zarówno tej, która trwa kilka godzin, jak i takich, które przeciągają się na kilka dni. Rowery trekkingowe wyposaża się w duże koła (najczęściej 27’ lub 28’) o cienkich oponach, które zapewniają minimalny opór podczas jazdy. Siodełka w rowerach trekkingowych instalowane są zwykle nieco wyżej niż w przypadku klasycznych rowerów górskich, są one także bardziej miękkie i najczęściej sprężynowane. Szczególne ustawienie siodełka, w połączeniu z podwyższonych wspornikiem kierownicy, sprawiają, że pozycja kolarza na rowerze trekkingowym jest wyprostowana (dzięki temu, odciążone zostają plecy oraz ramiona). Rama oraz inne elementy rowerów trekkingowych wykonuje się z wytrzymałych, odpornych na czynniki atmosferyczne materiałów. Z tego względu rowery trekkingowe osiągają często pokaźną wagę, która może przekraczać nawet 40 kg.
Akcesoria i dodatki
W związku z tym, że rowery trekkingowe przeznaczone są do przemierzania wielokilometrowych dystansów, większość modeli uzupełniona została o funkcjonalne akcesoria, takie jak: lampa dynamo oraz lampy elektryczne (niezbędne podczas jazdy po zmroku), błotniki (chroniące kolarza przed wodą lub błotem) czy bagażniki (najczęściej występują one zarówno z przodu, jak i z tyłu roweru). Bagażniki w rowerach trekkingowych przystosowane są do zamontowania specjalnych sakw rowerowych, w których można przewozić sprzęt niezbędny podczas dłuższych wypraw. Sakwy rowerowe do roweru turystycznego powinny być wytrzymałe, wodoodporne i wodoszczelne.
Napisz komentarz
Komentarze