- W odpowiedzi na Pańskie pytania uprzejmie informuję, iż w Komendzie Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim prowadzona jest bieżąca analiza zagrożeń bezpieczeństwa na drogach powiatu tomaszowskiego. Z bieżącej analizy, na którą składają się trzy kwartały 2023 roku wynika, iż do największej liczby zdarzeń drogowych dochodzi w rejonie drogi wojewódzkiej nr 713. Na obszarze miejskim największa liczba zdarzeń drogowych odnotowywana jest w rejonie ulicy Warszawskiej ( co wpływa na ogólną liczbę zdarzeń na drodze nr 713) - informuje Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim asp. sztab. Grzegorz Stasiak
Droga o któej wspomina rzecznik była w ostatnich latach remontowana i wprowadzano na niej nową organizację ruchu. Co ciekawe, zwężenie ulicy Warszawskiej, pozbawienie jej praktycznie miejsca parkingowych miało na celu poprawę bezpieczeństwa. Najwyraźniej ktoś nie wszystko do końca przemyślał. Zarządcy dróg budując lub modernizując infrastrukturę drogową zwracają się do Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim z wnioskami o wydanie opinii w zakresie prawidłowości oznakowania. - W tut. jednostce opiniowane są projekty stałej lub tymczasowej organizacji ruchu w ramach projektów obejmujących drogi powiatowe. Projekty dotyczące wyłącznie dróg gminnych lub wewnętrznych nie wymagają opiniowania przez Policję - wyjaśnia asp. sztab. Grzegorz Stasiak. Od stycznia 2023 roku do chwili obecnej do KPP w Tomaszowie Maz. wpłynęło łącznie 26 takich wniosków. W ostatnim czasie wpłynęły wnioski z projektami dot. planowanych prac na terenie Tomaszowa Maz. w obrębie ulic Tkackiej/Farbiarskiej oraz Nadrzecznej/Szczęśliwej.
Opiniowanie prowadzone przez tut. Wydział Ruchu Drogowego KPP w Tomaszowie Maz. prowadzone jest wyłącznie w zakresie właściwego oznakowania. nie obejmuje rozwiązań technicznych. Określenie na przykład konieczności wyznaczenia i budowy ciągów rowerowych lub pieszo rowerowych, leży w gestii zarządcy drogi (inwestor –projektant).
Gdzie jeszcze notowanych jest najwięcej niebezpiecznych zdarzeń drogowych? Według policji dochodzi do nich najczęściej w rejonie ulic Świętego Antoniego, Alei Marszałka Józefa Piłsudskiego, Spalskiej, Konstytucji 3-ego Maja, Placu Tadeusza Kościuszki, Legionów, Nowowiejskiej, Mireckiego, Zawadzkiej i Dzieci Polskich. Z kolei na terenie powiatu najwięcej zdarzeń drogowych generowanych jest w ciągach dróg ekspresowych, krajowych i wojewódzkich. Do miejsc takich należą droga ekspresowa S-8 ( oba kierunki) na wysokości gminy Lubochnia oraz Czerniewice, droga wojewódzka DW 713 w obszarze miejscowości Ujazd i Rokiciny oraz droga krajowa DK – 48 (rejon ulicy Ignacego Mościckiego) w Spale.
Oficer prasowy informuje ponadto, że na podstawie bieżącej analizy zagrożeń, w tym również w zakresie zagrożeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, dyslokowane są odpowiednie siły i środki do ich niwelowania i zapobiegania występowaniu niekorzystnych zjawisk np. w miejscu gdzie dochodzi do zdarzeń na skutek przekraczania dozwolonego limitu prędkości dyslokowane są służby ruchu drogowego z laserowymi miernikami prędkości lub w ramach koordynacji wojewódzkich nieoznakowane radiowozy wyposażone w wideo rejestratory.
Oznakowanie na lokalnych drogach wymaga stałego monitorowania. Znaki z różnych powodów znikają. Nasi czytelnicy często alarmują o uszkodzeniach. - W przypadku ujawnienia nieprawidłowości w oznakowaniu dróg położonych na obszarze powiatu tomaszowskiego ( np. ujawnione przez patrole podczas codziennej służby, podczas lustracji okresowych, przeglądu dróg itp.) kierowane są wnioski lub przekazywane informacje w formie pism urzędowych bezpośrednio do zarządców dróg o usunięcie nieprawidłowości. Wnioski takie zgłaszane są również na Komisjach Bezpieczeństwa przy Starostwie Powiatowym w Tomaszowie Mazowieckim. W skali roku jest to nawet kilkadziesiąt zgłoszeń - czytamy w informacji przesłanej nam przez KPP Tomaszów.
Kierownictwo Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim wielokrotnie występowało do zarządców dróg z wnioskami i propozycjami poprawy bezpieczeństwa w rejonie przejść dla pieszych. Wnioskowano np. o doświetlenie przejścia lub inwestycję w system tzw. przejścia aktywnego.
Napisz komentarz
Komentarze