Projekt ogłosiły Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Polsce oraz Fundacja Schumana. Głównym tematem i hasłem przewodnim była solidarność i angażowanie się młodych w działania na rzecz społeczności. Zadaniem szkół, które zgłosiły się do projektu było przeprowadzenie lekcji według przygotowanego przez Fundację scenariusza. Lekcje opierały się przede wszystkim na metodach warsztatowych, wykorzystaniu dostępnych materiałów multimedialnych i materiałach pomocniczych.
Uczniowie przed zajęciami przygotowali i przeprowadzili ankiety, zadając m.in. pytania oto, jak rozumiane jest pojęcie Solidarność? jakie słowa kojarzą się ze słowem Solidarność ? – czy warto być solidarnym? Co zyskuje wolontariusz dzięki swojej pracy?
Efektem pracy była gorąca dyskusja na temat czy warto w dzisiejszym świecie być solidarnym. Wygrali zwolennicy tej tezy i na znak zwycięstwa stanęli w pozie nawiązującej zarówno do solidarności jaki i do wygranej. Uczniom udało się również stworzyć małe „dzieła sztuki”, dzięki którym mogli choć przez chwilę pobyć w idealnej przestrzeni – solidarności, tolerancji, wolności i braterstwa. Warto zauważyć, że każda z wymienionych wartości generuje kolejną. Z tej lekcji uczniowie wynieśli przekonanie, że warto być solidarnym, bo daje to poczucie wspólnoty niezbędne do właściwego funkcjonowania w grupie. Najpierw solidarność tu i teraz – razem z naszym szkolnym wolontariatem.
Z drugiej jednak strony solidarność to też odpowiedzialność i przyjmowanie na siebie określonych zobowiązań. A to zadanie w dzisiejszym, tak podzielonym i niespokojnym świecie wydaje się być najważniejsze.
Projekt w ramach edukacjii europejskiej i obywatelskiej wykonała klasa 1B III Liceum Ogólnokształcącego w ZSP nr 8 pod kierunkiem Pani Anety Kowalskiej.
Zaangażowanie uczniów w projekt zostało nagrodzone przez organizatorów wyróżnieniem i zaproszeniem na Paradę Schumana 6 maja 2017r. w Warszawie.
[reklama2]
Napisz komentarz
Komentarze