W Internecie dostępne są narzędzia, które nawet bez pakietu premium w formule open pozwalają określić oglądalność danej strony, jej zasięgi, liczby unikatowych użytkowników itd. Można także porównywać dane pochodzące z różnych zarejestrowanych witryn. Nie trzeba więc nawet posiadać rozbudowanego Google Analitics, gdzie można analizować nie tylko liczbę użytkowników, ale też ich strukturę wiekową, geolokalizację itd.
Starosta Mariusz Węgrzynowski w okresie minionych lat wydał dziesiątki, jeśli nie setki tysięcy złotych na własną promocję, sponsorując lokalne media. Płacił po kilka tysięcy złotych podmiotom, których oglądalność wahała się na poziomie 2 tysięcy użytkowników miesięcznie. Trudno pozbyć się wrażenia, że bezmyślnie szastał pieniędzmi na lewo i prawo, a jego jedynym celem obejrzenie kolejnych własnych zdjęć i poprawa własnego samopoczucia.
To, co jest najciekawsze w tej sytuacji, to fakt, że zatrudniając w powiecie osoby odpowiedzialne za tworzenie treści, w tym relacji filmowych, co powinno przynieść realny skutek w postaci promocji powiatu i wzrostu osób korzystających z powiatowych witryn, równocześnie płacił za to, że oglądalność ta zostawała ograniczona, a zasięgi w mediach społecznościowych bezlitośnie cięte.
Jaki ma sens wydatkowanie pieniędzy na bezskuteczne i absurdalne działania? Odpowiedź na to retoryczne pytanie jest oczywista. Zdarzało się, że radni zadawali pytania dotyczące wydatków na media, jakie czynił powiat. Niestety większość z nich nie miała podstawowej wiedzy na temat zasad funkcjonowania tych mediów.
Warto jednak przyjrzeć się danym wyliczonym przez Similiraweb. Okazuje się, że stronę internetową powiatu odwiedza miesięcznie niespełna 3 tysiące osób. Jeśli odliczymy urzędników, radnych, dziennikarzy poszukujących tematów, okaże się, że na stronę właściwie nikt nie zagląda. A przecież jej stworzenie i prowadzenie to bardzo konkretne koszty. Dla przykładu strona internetowa sporo mniejszego powiatu opoczyńskiego, ma czterokrotnie większą oglądalność (chociaż też rewelacyjna nie jest).
Napisz komentarz
Komentarze