Przejdź do głównych treściPrzejdź do wyszukiwarkiPrzejdź do głównego menu
sobota, 22 lutego 2025 20:29
Reklama
Reklama

Obwodnicy raczej nie będzie

Wszystko wskazuje na to, że Tomaszów Mazowiecki pozostanie jednym z nielicznych miast nie posiadających obwodnicy. Nadal więc miejskie i powiatowe ulice będą rozjeżdżane przez ciężarówki.

Należy zacząć od tego, że przy okazji  przebudowy drogi S8 nikt nie zadbał o to, by wyprowadzić ruch pojazdów ciężarowych z ulicy Ujezdzkiej. Kilka lat temu zwracał na to uwagę Jacek Kowalewski. Zabrakło jednak determinacji władz miejskich i powiatowych.  W ten sposób ciężarówki nadal jeżdżą od wiaduktu w kierunku ulicy Warszawskiej, gdzie droga wojewódzka  numer 713 pokrywa się z drogą krajową K-48, a następnie skręcają w stronę przejazdu kolejowego  i dalej w ulicę Wysoką, bo podążyć w kierunku Spały i Inowłodza.  To jednak nie jest największy problem na naszym terenie.

 

Prawdziwym problemem są ciężarówki poruszające się w ciągu ulic wojewódzkich i powiatowych na terenie miasta. Najbardziej obciążone s: Bartosza Głowackiego, Mireckiego, Opoczyńska, Białobrzeska, Szczęśliwa, Spalska, Grota Roweckiego i Warszawska. Ciężarówki przewożące między innymi piach do zakładów Euroglass w Niewiadowie spędzają sen z powiek mieszkających przy tych ulicach ludzi.

 

Od lat poszukiwane jest rozwiązanie tego problemu. Panaceum na ruch ciężarówek miał być  „tomaszowski przebieg” planowanej drogi S-74.  Miała ona przebiegać od Łodzi przez gm. Rokiciny w okolicy miejscowości Prażki,  a następnie wytyczono ją przez  Brzustów, Helenów w stronę Sangrodza.  Droga miałaby się połączyć się z  ekspresówką S-8 na węźle Tomaszów Południe.

 

Przebieg drogi w okolicach Tomaszowa to:  Kolonia Zawadzie - Wola Wiaderna, przecięcie ul. Jana Pawła II i przejście przez Pilicę. Przy ul. Frycza-Modrzewskiego zaplanowano węzeł, który kierowałby ruch w stronę  Starej Wsi i Olszowca Kolonii i dalej do Sławna.

 

Wariant taki zapewniłby nam nie tylko obwodnicę ale i doskonałe połączenie drogowe ze stolicą regionu, Łodzią.

 

 

Niestety, jak się ostatnio dowiedzieliśmy, planowana inwestycja nie dojdzie do skutku. Zdecydowano bowiem, że S-74 rozpocznie się od Sulejowa. Rozwiązanie takie ma być  bardziej uzasadnione, a ponadto szlak „tomaszowski” byłby o wiele kosztowniejszy. Problemy lokalne nikogo nie interesują.

 

 Aktualne władze miasta ponoć nie złożyły jeszcze broni, a prezydent zabiega o zmianę decyzji  władz centralnych.  Warto, by starania zakończyły się sukcesem, bo nowa S74 to nie tylko poprawa układu komunikacyjnego, ale także otwarcie nowych terenów inwestycyjnych.

 

Pojawiają się też inne pomysły na wyprowadzenie ruchu ciężarowego z ulic miejskich. Jednym z nich jest wprowadzenie oznakowania wytyczającego objazdy drogami krajowymi.  O ile wyprowadzenie TIR-ów ze Starzyc nie powinno stanowić dużego problemu, dzięki węzłowi Tomaszów Północ, to już wytyczenie nowej trasy dla ciężarówek z piaskiem i ruchem ciężarówek związanych w W713. może okazać się problematyczne. Trasa przejazdu ładunku wydłużyłaby się od kilkudziesięciu do ponad 100 kilometrów, co w znaczący sposób zwiększyłoby koszty transportu.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Komentarze

Ajdejano 27.03.2016 12:15
do wpisu na facebook-u (powyżej): "Powiat + miasto + gmina Ujazd składają wspólny wniosek ..." może Pan wyjaśnić , na jakim to jest etapie ?! Ten pański wpis - to takie ogólne dyrdymały-marzenia lokalnego radnego-przeciętniaka. Już widzę, jak ten wniosek wychodzi i przechodzi w Łodzi. Chyba, że pomoże ten wasz Stępień i chłopoki z tomasiówka.

SPD 26.03.2016 00:59
Sokołów Małopolski - – miasto w woj. podkarpackim, w powiecie rzeszowskim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Sokołów Małopolski. Jest jednym z miast aglomeracji rzeszowskiej. Wikipedia Powierzchnia: 15,55 km² Liczba ludności: 4 046 Pierwszy raz dziś słyszę o tym "mieście" ale już wiadomo że budowa obwodnicy ma być zakończona w pierwszej połowie 2018r A Tomaszów ziomki (ci z samej góry) pana prezydenta mają głęboko w poważaniu :((( Szkoda

buuu 24.03.2016 15:11
A czy będzie Trasa połączona S8 Łódż z S8 Tomaszów - jak to było w planach?? Jadąc do Łodzi tą wąska drogą za jakims tirem. Tym bardziej ze jest to droga bardzo ruchliwa ze względu na żadną inna alternatywe przejazdu, to odcinek 50km trzeba pokonac prawie przez pótorej godziny. Ani nigdzie wyprzedzic ani przyspieszyc. Bardzo męcząca trasa. masakra. Pozdrawiam rządzących w tym temacie.

23.03.2016 19:06
Najlepszym i chyba najtańszym sposobem byłoby ten piach przewozić za pośrednictwem PKP.

Tadziu 22.03.2016 10:10
mam pytanko- czy podczas remontu ulicy Warszawskiej będzie przebudowane skrzyżowanie z Ujezdzką, bo to co jest teraz, -to jest skrzyżowaniem całkowicie nie przystosowanym do tak wiekiego ruchu w tym miejscu

marian 21.03.2016 19:00
droga 713 przez Mireckiego i Szczęsliwą to porażka, nie można by zbudować obwodnicy przez ul. Kępa do mostu na Wolbórce i tam obok oczyszczalni do Spalskiej? Jest tam miejsce, most mozna nieco wzmocnić, nie ma tam praktycznie zabudowy mieszkalnej. Ciężkie składy mogłyby jeździź tamtędy zamiast dudnic ludziom pod oknami i niszczyć drogi w mieście. Ludzie pomyślcie skoro jest jedność władzy w mieście i współpraca z centralnymi urzędami niech cos w końcu się zadzieje...

Tymoteuszka 21.03.2016 14:48
Jak nie tak, to może warto by powalczyć o kapitalny remont ul. Dworcowej? W ramach jakiegoś tam projektu zbudować łącznik od Ujezdzkiej do Dworcowej z nowym mostem na Czarnej, oraz pomyśleć o kolejnym łączniku ul. Dworcowej z ul. Kępa? i dalej poprowadzić ruch tak jak jest. Przy ul. Kępa jest bardzo dużo miejsca, więc warto by je wykorzystać. W ten sposób wyprowadzilibyśmy ruch z centrum na obrzeża miasta.

kierowca 21.03.2016 15:49
najpierw niech poszerzą skrzyżowanie Ujezdzkiej z Warszawską, wywalić ten szrot czy komis na rogu i już by rozjazdy były łatwiejsze

luka 21.03.2016 13:29
Protesty i blokowanie tras przejazdu mogłoby przynieść skutek. Gdyby w mediach ogólnopolskich pojawiły się informacje że w mieście całkowicie zarządzanym przez PIS są protesty, to byłoby to najgorsze co jest w tej chwili potrzebne partii rządzącej, więc o wiele łatwiej byłoby przekonać władze o potrzebie takiej drogi. Tym bardziej że mamy jeszcze argument w postaci bardzo złych wyników powietrza. Temat jest bardzo medialny do wykorzystania na korzyść miasta mieszkańców. Pewnie bez problemu podchwyciły by go niektóre stacje ogólnopolskie.

21.03.2016 12:45
Temat nie nowy https://www.nasztomaszow.pl/go...eza-babel/

varan 21.03.2016 13:14
No tak, tylko że za lobbowanie w tej sprawie (najlepiej za poprowadzeniem "wojewódzkiej" do węzła północnego i "krajowej" od tegoż) należało się zabrać w momencie podejmowania przez "Górę" decyzji o budowie S8. I nie powinien tego robić, z całym szacunkiem, pojedynczy radny - bo on sobie może co najwyżej skutecznie lobbować o rozwiązania komunikacyjne w swoim okręgu u władz miasta czy powiatu, ale całe władze miejskie i powiatowe z Prezydentem i Starostą na czele dodatkowo poparte podpisami zebranymi od mieszkańców. ps. Doprecyzowanie. Pisząc wcześniej "Należało zasugerować na etapie planowania poprowadzenie "wojewódzkiej" do węzła północnego, następnie wspólnie z "krajową" Wysoką do skrzyżowania z drogą na Glinnik..." nie miałem na myśli skrzyżowania z Luboszewską , tylko z drogą mniej więcej w połowie dystansu do Spały.

woody 21.03.2016 12:26
wam w T M ciągle pod górę - przespaliscie - zajeliscie się małymi gierkami - to nawet piach jedzie do Ujazdu

marek 21.03.2016 12:16
Nie wiem czy mnie pamięć nie myli ale jak w 2011 roku Witko został posłem to mówił,że powalczy o obwodnicę dla Tomaszowa i nawet o wstawieniu łóżka polowego do Dyrekcji Dróg Krajowych była mowa by skutecznie powalczyć ale łatwo się mówi a efekty ...

Mieszkaniec 21.03.2016 11:54
Prezydent miasta jest z PIS, rada miejska z PIS, prezydent kraju z PIS, w sejmie przewage ma PIS, w senacie tez PIS, a wiec nie bedzie problemu z obwodnica Tomaszowa :)

snarki 21.03.2016 11:07
A co nas mieszkańców obchodzi wzrost kosztów transportu? W Euroglasie miał opracowac tyle ludxzi,a pracuje około 30-40. Jak budowano trasę W-Z w Łodzi to wyprowadzono ciężki transport. z miasta.Dlaczego w takim razie nie zrobić tego u Nas?????Ciężkie auta rozjeżdżaja nasze drogi w TM a Eurglas płaci podatki w gm.Ujazd.

Dana 21.03.2016 10:28
Tomaszów to wielka wiocha, obecnie zamieszkują go ci co za komuny zjeżdzali tu za robotą, partia przydzieliła darmowe bloki i tu już pozostali.

Ja Pa 21.03.2016 08:27
Tu chyba nie o politykę chodzi tylko o mobilizację lokalnej społeczności, u nas wielu chowa głowy w piasek mówiąc a to nie moja sprawa. Bełchatowianie, skrzyknęli się w grupki kilkudziesięcio osobowe i na zmiany blokowali przejazd przez miasto taboru tranzytowego. A u nas kto się skrzyknie? no kto!

Opinie

Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Media społecznościowe należą do prywatnych firm, które mogą wpływać na siłę przekazu, nad czym użytkownicy nie mają kontroli. Używanie ich przez polityków jako głównego kanału komunikacji z obywatelami może podważać zaufanie do mediów tradycyjnych – uważa politolog i medioznawca dr Wojciech Maguś z UMCS.Data dodania artykułu: 22.02.2025 10:22
Ekspert: media społecznościowe to szerokie audytorium, ale o sile przekazu decyduje algorytm

Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

Podczas przeziębienia lub grypy 40,1% Polaków mierzy temperaturę ciała dopiero po wystąpieniu objawów gorączkowych. 27,9% chorych robi to raz na dobę, a 21,3% – kilkakrotnie w ciągu 24 godzin. Do tego 77,5% rodaków nie notuje uzyskanych pomiarów. Zaledwie 7,4% badanych zapisuje je i 2,6% robi to dość sporadycznie. Eksperci komentujący wyniki raportu alarmują, że Polacy najwyraźniej nie słuchają zaleceń lekarzy. Z kolei GIS informuje, że tylko w styczniu br. zachorowało na grypę ponad 300 tys. osób, a w lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń. Od początku stycznia hospitalizowano z rozpoznaniem grypy i jej powikłań ok. 23 tys. pacjentów. Natomiast od września ub.r. zmarło z tego powodu ok. tysiąca osób. Jednak Polacy jakby nie do końca zdają sobie sprawę z powagi sytuacji.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:33
Grypa szaleje, a Polacy nie słuchają zaleceń. Eksperci alarmują. W lutym odnotowano już 295 tys. zakażeń

MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności

Komitet Monitorujący FERS zatwierdził projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności oraz uporządkowania systemu świadczeń - poinformowało w piątek ministerstwo rodziny. Resort dodał, że nowy system uwzględnia postulaty osób z niepełnosprawnościami, w tym orzekanie przez specjalistów z danych dziedzin.Data dodania artykułu: 21.02.2025 17:21
MRPiPS: jest projekt przebudowy modelu orzekania o niepełnosprawności
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki zdrowotne z przędzy bawełnianej ze srebrem

Skarpetki nieuciskające DEOMED Cotton Silver to komfortowe skarpetki zdrowotne wykonane z naturalnej przędzy bawełnianej z dodatkiem jonów srebra. Skarpety ze srebrem Deomed Cotton Silver mogą dzięki temu służyć jako naturalne wsparcie w profilaktyce i leczeniu różnych schorzeń stóp i nóg!DEOMED Cotton Silver to skarpety bezuciskowe, które posiadają duży udział naturalnych włókien bawełnianych najwyższej jakości. Są dzięki temu bardzo miękkie, przyjemne w dotyku i przewiewne.Skarpetki nieuciskające posiadają także dodatek specjalnych włókien PROLEN®Siltex z jonami srebra. Dzięki temu skarpetki Cotton Silver posiadają właściwości antybakteryjne oraz antygrzybicze. Skarpetki ze srebrem redukują nieprzyjemne zapachy – można korzystać z nich komfortowo przez cały dzień.Ze względu na specjalną konstrukcję oraz dodatek elastycznych włókien są to również skarpetki bezuciskowe i bezszwowe. Dobrze przylegają do nóg, ale nie powodują nadmiernego nacisku oraz otarć. Dzięki temu te skarpety nieuciskające rekomendowane są dla osób chorych na cukrzycę, jako profilaktyka stopy cukrzycowej. Nie zaburzają przepływu krwi, dlatego też zapewniają pełen komfort przy problemach z krążeniem w nogach oraz przy opuchnięciu stóp i nóg.Skarpetki DEOMED Cotton Silver są dostępne w wielu kolorach oraz rozmiarach do wyboru.Dzięki swoim właściwościom bawełniane skarpetki DEOMED Cotton Silver z dodatkiem jonów srebra to doskonały wybór dla wielu osób, dla których liczy się zdrowie i maksymalny komfort na co dzień.Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów Honorujemy Tomaszowską Kartę Seniora 
Reklama
Czy tak powinno wyglądać Liceum

Czy tak powinno wyglądać Liceum

Od kilkunastu lat na oświatowej mapie powiatu tomaszowskiego funkcjonuje zespół szkół "katolickich". Jego integralną częścią jest też liceum. Szkoły prowadzi Katolickie Stowarzyszenie Oświatowe im. Św. Ojca Pio. Liceum nadano imię Niepokalanego Serca Najświętszej Marii Panny Królowej Polski. Zasłynęło jakiś czas temu, że żaden uczeń w nim nie zdał egzaminu maturalnego. Biorąc pod uwagę liczbę uczniów, może nie jest to nawet jakoś specjalnie problematyczne. Problemów należy szukać gdzieś indziej. Przyjrzeliśmy się dokumentom, które dotyczą funkcjonowania liceum w okresie minionych kilku lat. Wniosek nasuwa się jeden. To Liceum po prostu należy zlikwidować.
Kucharski szacuje: 2, 4 a może 10 milionów. To już prawdziwy kabaret.

Kucharski szacuje: 2, 4 a może 10 milionów. To już prawdziwy kabaret.

Internetowe szaleństwo trwa. Nagonka na prezydenta miasta i jego rodzinę, którą zainspirował (jak sam się przyznał na swoim profilu internetowym) radny Kazimierz Mordaka, rozkwita w najlepsze. Tomaszowski przedsiębiorca na swoim facebooku nie czuje zażenowania, za to przyciąga niemal wszystkich tomaszowskich hejterów. Każdego, kto ma inną opinię Pan Kazimierz Mordaka blokuje. Intencje są dosyć oczywiste. Piotr Kucharski jest w swoim żywiole. W każdym kolejnym wpisie "dokręca śrubę". W ciągu dwóch dni z domu letniskowego zrobił willę z podziemnym garażem. Jej wartość w szybkim czasie urosła już do 4 milionów złotych. Aż strach pomyśleć, co będzie dalej. Radny przysłał do nas też wniosek o sprostowanie naszego artykułu na temat wyjazdu do Wisły ludzi, których prześmiewczo określiliśmy mianem "Mordaka Patrol". Popatrzcie zresztą sami, czego domaga się Kucharski. Chciałbym też, jako redaktor naczelny portalu podkreślić, że nie mamy problemu z publikacją sprostowań. Ne mogą one jednak być oparte na czyimś widzimisię ale na udokumentowanych faktach.
Reklama
Reklama
Łóżko rehabilitacyjne  Elbur PB 533DB

Łóżko rehabilitacyjne Elbur PB 533DB

Z pełną ofertą możecie zapoznać się odwiedzając nasz punkt zaopatrzenia medycznegoTomaszów Mazowiecki ul. Słowackiego 4Oferujemy atrakcyjne rabaty dla stałych klientów oraz montaż gratisCzy łóżko rehabilitacyjne można otrzymać od nas niemal za darmo? Tak. Pomożemy załatwić wszelkie formalności  Na zdjęciu: Obudowa PB 533 DB w kolorze orzech, z dwoma wkładami PB 521 wraz z okrągłymi podstawami łóżka.Obudowa PB 533 DB wraz z wkładami PB 521, to nasza propozycja rozwiązania umożliwiającego korzystanie z łóżka przez oboje partnerów przy zachowaniu wszystkich jego istotnych funkcji. To jedyne w swoim rodzaju łóżko umożliwia stałe wsparcie i obecność opiekuna/partnera, co stanowi istotny czynnik w rekonwalescencji i opiece nad chorym.Więcej informacji Kolory standardowe: Kolory niestandardowe*:DETALE PRODUKTU:1. Aplikacje z drewna bukowego4. Indywidualne sterowanie leżami2. Możliwość konfiguracji z barierką składaną5. Podwójny system podnoszenia3. Różne wymiary leża 6. Okrągłe podstawy łóżkaOPCJE:zmiana długości i szerokości leża • zmiana kolorystyki • możliwość zastosowania okrągłych podstaw kółPODSTAWOWE DANE TECHNICZNEBezpieczne obciążenie robocze330 kgMaksymalna waga użytkownika2 × 140 kgRegulacja wysokości leża:od 39 do 80 cmRegulacja segmentu oparcia pleców:0 ÷ 70°Regulacja segmentu oparcia podudzi:0 ÷ 20°Wymiary zewnętrzne długość × szerokość:206 × 165 cmPrześwit pod łóżkiem:ok. 16 cmCiężar całkowity:
Reklama

Napisz do nas

Zachęcamy do kontaktu z nami za pomocą formularza. Możecie dołączyć zdjęcia i inne załączniki. Podajcie swojego maila ułatwi to nam kontakt z Wami
Reklamawłączenie społeczne
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama