- Aktualnie Łódzka Kolej Aglomeracyjna to 20 nowoczesnych pociągów typu FLIRT 3, a także nowe zaplecze techniczne zlokalizowane na stacji Łódź Widzew. To również 56 przystanków i stacji kolejowych, z czego 21 zostało zmodernizowanych. ŁKA to 120 pociągów dziennie - mówił Witold Stępień.
„Budowa systemu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej” współfinansowana była z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, który został wpisany na listę podstawową projektów indywidualnych. Wartość wydatków kwalifikowalnych w poprzednim okresie programowania wyniosła 371 571 420,00 zł Inwestycja obejmowała nie tylko modernizację linii kolejowych ale także zakup nowego taboru.
Dzięki tej inwestycji ŁKA kursuje na trasach łączących Łódź z Sieradzem, Koluszkami, Łowiczem i Kutnem, a także oferuje połączenia wokół aglomeracji łódzkiej na trasie Łódź Kaliska - Łodź Widzew oraz Łódź Widzew - Zgierz.
Marszałek Stępień podkreśla, że inwestycja w ŁKA okazała się dużym sukcesem. - Na początku 2015 r. zaczynaliśmy od 120 tys. pasażerów, ale liczba ta rośnie i szacujemy, że w październiku wyniesie ponad 200 tys. Według statystyk Urzędu Transportu Kolejowego, ŁKA należy do najpunktualniejszych przewoźników w kraju - w I półroczu br. jej punktualność wyniosła 98 procent - mówił na spotkaniu z dziennikarzami.
- Chcemy zakupić kolejne elektryczne zespoły trakcyjne, by skracać czas dojazdu poprzez utworzenie połączenia ekspresowego między Sieradzem a Łodzią Kaliską. Pociąg ekspresowy będzie zatrzymywał się tylko na czterech stacjach. - podkreślił Stępień.
Nic więc dziwnego, że w planach na kolejne pięć lat znalazło się, obok utrzymania uruchomionych wcześniej linii, uruchomienie przy wykorzystaniu środków UE kolejnych pociągów. Tym razem będą to składy kursujące na liniach: relacji Łódź - Piotrków Trybunalski/Radomsko, Łódź - Tomaszów Mazowiecki/Opoczno oraz połączenie Skierniewice - Łowicz - Kutno. Szacunkowy koszt inwestycji to 510 mln zł.
- Plany budowy wygodnej linii kolejowej między Tomaszowem a Łodzią monitoruję od samego początku tej kadencji, czyli od grudnia ubiegłego roku. Złożyłem w tej sprawie specjalną interpelację oraz odbyłem szereg rozmów z Zarządem Województwa. Wszyscy są zgodni, że skomunikowanie ze stolicą regionu należy do zadań o charakterze strategicznym. Jest więc dobry klimat dla tej inwestycji, są pieniądze w RPO i mamy nadzieję, że projekt ruszy jak najszybciej - mówi nasz jedyny radny w sejmiku województwa łódzkiego, Arkadiusz Gajewski.
Napisz komentarz
Komentarze