Zgodnie z zarządzeniem Prezydenta Miasta Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 8 czerwca 2015 r. konsultacje przeprowadzono w dniach: 15 czerwiec 2015 r. – 6 lipiec 2015 r. w formie bezpośrednich spotkań z mieszkańcami.
Jak podkreśla doradca prezydenta, Joanna Szczepańska bardzo dużo opinii i wniosków nadesłano pocztą e-mail-ową, a także telefonicznie i listownie. Łącznie w konsultacjach wzięło 58 indywidualnych osób oraz przedstawiciele 3 instytucji.
-Większość wniosków i sugestii zgłaszanych przez mieszkańców Tomaszowa Mazowieckiego zostało uwzględnione w opracowanym nowym rozkładzie jazdy - mówi Szczepańska.
Dotyczyły one zwiększenie częstotliwości podstawowych linii (Nr 14, Nr 8); wprowadzenia rytmiczności kursowania, opartej na częstotliwościach modułowych oraz synchronizacji godzin odjazdów na głównych ciągach komunikacyjnych, zapewniającej minimalizację czasu oczekiwania na odjazd; bezpośredniego połączenia linią autobusową dzielnicy Ludwików z Białobrzegami oraz zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów na dworzec i z powrotem.
Największą grupę pasażerów którzy uczestniczyli w konsultacjach stanowili mieszkańcy ulic: Spalskiej, Suchej, Dobrej, Szczęśliwej, a także dzielnic: Wilanów i Michałówek. Tomaszowianie, zamieszkujący w tej części miasta wnioskowali o zwiększenie częstotliwości kursowania autobusów do centrum, a także o zapewnienie bezpośredniego połączenia z ulicami: Mościckiego, Mireckiego i Niską. Wskazywali, że w nowym rozkładzie jazdy zostali potraktowani „po macoszemu”.
Radny Marek Kubiak wnioskował o zapewnienie dojazdu młodzieży z okolic ulicy Spalskiej i Popiełuszki do gimnazjum położonego na osiedlu Niebrów.
Kilku mieszkańców wnioskowało o przyspieszenie odjazdów autobusów dowożących na zmiany pracowników do największych zakładów pracy min. do Ceramiki i Boshoku.
Ponadto dowódca tomaszowskiej jednostki wojskowej wnioskował o dostosowanie nowego rozkłady jazdy do czasu pracy osób pracujących na Nowym Glinniku (zwłaszcza odjazdu autobusu odwożących pracowników po pracy). Podobny wniosek złożyła dyrektor tomaszowskiego MOPS-u.
Grupa mieszkańców wnioskowała o dodatkowe kursy z Tomaszowa Mazowieckiego do Smardzewic. - Podczas rozmów wyjaśniono, że zwiększenie ilości kursów leży w gestii wójta Gminy Tomaszów Maz., który za każdy dodatkowy wozokilometr musi zapłacić spółce MZK - wyjaśnia doradca prezydenta. - Podczas konsultacji odpowiadano na wątpliwości dotyczących wielu drobnych kwestii, poruszanych zwłaszcza przez starsze osoby, a wynikających z niezrozumienia nowego układu komunikacyjnego i zmodyfikowanego rozkładu jazdy.
Wszystkie uwagi przekazano firmie, która opracowała rozkład jazdy do ewentualnego wdrożenia.
Napisz komentarz
Komentarze