Egzamin gimnazjalny jest powszechny i wszyscy uczniowie klas trzecich gimnazjum muszą do niego przystąpić. Ma charakter obowiązkowy, a przystąpienie do niego jest warunkiem ukończenia szkoły.Części humanistyczna i matematyczno-przyrodnicza trwały po 150 minut; część egzaminu z języka obcego nowożytnego trwała 60 minut na każdym z poziomów: podstawowym i rozszerzonym
Egzamin bada, w jakim stopniu uczeń opanował umiejętności ważne w życiu codziennym i przydatne w zdobywaniu wiedzy w szkole. Sprawdza też wiadomości istotne dla przedmiotów humanistycznych, przedmiotów matematyczno-przyrodniczych oraz dla języka obcego nowożytnego. W kontekście kontynuacji nauki w szkołach ponadgimnazjalnych powinien również określać mocne strony ucznia, bądź sygnalizuje słabe
Pierwszego dnia egzaminu uczniowie wykazywali się wiadomościami i umiejętnościami z języka polskiego, historii i wiedzy o społeczeństwie. Część humanisatyczna egzminu podzielona była na dwie części. Pierwsza obejmowała wiedzę z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie.
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie między innymi z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętności analizy i interpretacji tekstu kultury. Większości gimnazjalistów nie przysporzyło również problemów zadanie z historii sprawdzające umiejętność wyszukiwania i porównywania informacji pozyskiwanych z różnych źródeł.
Uczniowe z tomaszowkich szkół wypadki nie najgoorzej. Średni wynik procentowy w części sprawdzającej wiedze z języka poskiego w całym powiecie osiągnął 62,7%. Najwyższy był mieście Łodzi, gdzie wyniósł 63,7%. W Tomaszowie najlepsi z polskiego okazali się uczniowie z Gimnazjum numer 7 a najsłabsi z Gimnazjum numer 4
Gimnazlaiści z Powiatu tomaszowskiego w sprawdzianie z historii osiągnęli sredni wynik 63,5%, O ponad dwa punkty procentowe więcej mieli łodzianie. Zdecydowanie pozywżej średniej jednak napisali tę część egzaminu uczniowie z trzech tomaszowskich szkół: gimnazum numer 3, gimnazum numer 7 oraz gimnazjum numer 8.
O oświacie raz jeszcze... i chyba nie ostatni
Według Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej na egzaminie z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania i wykorzystywania informacji z tekstu i rysunku, a z biologii umiejętnością interpretacji i wyjaśniania zależności między organizmami.
W części przyrodniczej bezkonkurencyjni okazali się gimnazjaliści z "trójki". Uzyskali 53,9%. Dla porównania wynik w skali powiatu to 49,3%. Warto zwrócić uwagę na liczbę uczniów z wysokimi, średnimi i niskimi wynikami. W naszym powiecie wynosi ona odpowiednio: 310 - niski; 570 - średni; wysoki - 268
Która z podstawówek najlepsza?
Uczniowie z "trójki" mieli też "miażdżącą" przewagę nad innymi szkołami w części egzaminu obejmującego zadania matematyczne. 56,4% w porównaniu ze średnią 47,4% to bardzo dobry rezultat.
Nieco słabiej uczniom z GImnazjum numer 3 poszło na egzaminie o stopiu podstawowym z języka angielskiego. Za to na poziomie rozszerzonym szkoła przeskoczyła konkurencję.
|
GH |
GM |
GA |
GN |
||||
GH-H |
GH-P |
GM-P |
GM-M |
PP |
PR |
PP |
PR |
|
G3 |
67,4 |
66,3 |
53,9 |
56,4 |
63,2 |
52,0 |
65,0 |
42,5 |
G4 |
58,5 |
60,9 |
46,2 |
43,80 |
62,8 |
43,5 |
47,2 |
15,0 |
G6 |
57,4 |
61,2 |
40,9 |
44,5 |
61,9 |
43,0 |
47,9 |
50,0 |
G7 |
68,4 |
68,2 |
52,5 |
50,3 |
70,2 |
50,7 |
83,4 |
92,5 |
G8 |
67,9 |
66,8 |
51,3 |
47,4 |
68,8 |
48,1 |
45,0 |
0 |
GH- część humanistyczna
GH-H- część humanistyczna z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie
GH-P- część humanistyczna z zakresu języka polskiego
GM - część matematyczno-przyrodnicza
GM-P część matematyczno –przyrodnicza z zakresu przedmiotów przyrodniczych
GM-M- część matematyczno – przyrodnicza z zakresu matematyki
GA- egzamin z języka angielskiego
GN- egzamin z języka niemieckiego
PR- poziom rozszerzony
PP- poziom podstawowy
Napisz komentarz
Komentarze